Oliepeilstok

• Maker
    Discussie
  • Dag iedereen,

Bij de oliepeilstok van mijn 1992 964 zit er grote knik/ bocht in. Is dit zo of moet ik een nieuwe kopen. Het probleem is dat de oliepeilstok constant minimum aangeeft maar als ik er wat olie bij doe, zit er te veel in want dan wordt alle overbodige olie verbrandt -> even beetje blauwe rook.
    Danku!

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Of er zit een peilstok van een ander type 911 in (een kortere) dan de originele 964 peilstok, dat kan natuurlijk ook nog … of bedoel je die bochel onderaan de peilstok, tussen minimum en maximum zo’n beetje dacht ik, die bochel hoort erin bij de 964!

0

Die peilbuis is zo lang en die peilstok is zo flexibel (dun) dat je in dit geval ‘wat is recht of wat is krom’ qua meting niet zo veel uit zou moeten maken. Die stok kan geen kant op in de peilbuis, alleen maar naar beneden.

Ik denk ook eerder dat het een vergissinkje betreft tussen een normale auto peilen (koud) of een 911 peilen (warm)… :think: :bounce:

0

Mijne is 29.5 cm lang , peilstok wel te verstaan maar das van een 3.0 SC dus ik weet niet of een 964 hetzelfde is.

0

De kortste afstand tussen twee punten is een rechte volgens onze wiskundeleraar in vroeger dagen :happy: :happy:
            Als in die peilstok ne knik zit die daar normaal ni moet zitten scheelt dat dus (iets) bij het aflezen van het niveau :think:

0

Maakt toch niet uit of ie krom of recht is, zit lichte spanning op, loopt wellicht ietwat rond de peilbuis in, maar het gaat om de lengte van de peilstok lijkt me, althans dat denk ik (logica) … :coolness:

0

Hoe hoog staat je olie-peil-meter dan?

0

Ik neem aan dat je peilt bij warme, draaiende motor op een vlakke ondergrond 😀
                  Als dan de peilstok minimum aangeeft kan je er maximaal 1.2 liter bij kappen .
                  Of de peilstok recht of met een kromming moet zijn weet ik niet :think:
                  Eens aan een 964 er vragen 😉

0
                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.