oliepeilvlotter in tank SC 3.0

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 oliepeilvlotter in tank SC 3.0

• Maker
    Discussie
  • Beste,

Bij het vervangen van de oliepieilmeter in de tank, merkte ik dat de hevel waar het vlottertje aan zit bij het nieuwe onderdeel een ander hoek heeft en ook wat korter is…
    Nochtans klopt het OE nummer 91164154101 voor mijn versie. Dit nummer staat ook vermeld op de oude sensor.
    Blijkbaar zat er mijn tank een vlotter die voor de 2.0 en 2.7 versie bedoeld is : OE 90164154100
    Mijn vraag: klopt mijn info, heeft iemand er ervaring mee en gaat de nieuwe sensor/vlotter wel het juiste oliepeil aangeven?

Nog iets: het nieuw onderdeel wordt geleverd met boutjes, maar je enkel moertjes nodig, de draadstangetjes zitten op de tank zelf…
    Ik geef even de linken waar ik de info haal:
    https://www.9xxteile.com/sensor-voor-oliepeil-in-olietank-1612950100
    https://www.9xxteile.com/sensor-voor-oliepeil-in-olietank-1612950200

Alvast bedankt voor de feedback
    Groeten,
    Rik

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • 123

druk sensor : als hij werkt, laten zitten
      don’t fix it if it aint broken

hou die andere voor reserve.

Merci,

Ja, het is maar een indicatie, vond het alleen raar van de nummers..
        De sensor voor druk is onderweg en wordt ook vervangen voor alle zekerheid.

Groetjes,
        Rik

123

Veel hangt af van welke tank je hebt.
          Best mogelijk dat je olie tank ook niet meer de originele is.

Hoedanook is die olie tank meter een vaag ding waar je eigenlijk niet zoveel aan hebt.
          het is veel te dynamisch om al rijden te gebruiken
          en bij stil stand pak je gewoon best de peilstok

de olie druk meter is de belangerijke als je rijdt…

In uw geval, als de oude sensor/vlotter goed werkte, zou ik de zelfde er er weer in steken..

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.