oliepijpjes motor porsche 911 sc 82. 204 pk

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 oliepijpjes motor porsche 911 sc 82. 204 pk

• Maker
    Discussie
  • Heeft iemand ervaring met het vervangen van de oliepijpjes die op de motor zijn gemonteerd (terugvoer olie) deze lekken olie van het stilstaan ook kan ik ze verdraaien ,
    kan je deze vervangen zonder demontage van de motor?
    Ik heb ergens gelezen dat je uitschuifbare hebt en je deze kan vervangen met de motor nog ingebouwd?

Heeft iemand een beschrijving of een link hoe je deze moet vervangen?

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • J

Uitschuifbare zijn een goede oplossing.
      Had de mijne ook, bij een revisie vervangen door originele.

in de reacties van het artikel heeft men het over een stel klembanden en een soort flenzen spreider:

Bedankt voor de gegeven info, bestaat er dan ook een speciaal gereedschap om deze te monteren ? Als ik het goed begrijp moet je deze 1 kant induwen en tegen houden en andere zijde trekken en circlips plaatsen

Heb op mijn vorige 3.2 de uitschuifbare geprobeerd.
            Persoonlijk vond ik dit niet echt makkelijk gaan, moet wel gezegd worden dat ik geen hefbrug ter beschikking had.
            Hoe dan ook is serieus trekwerk om ze te installeren ( ook als de rubbers met olie zijn voorzien )

niet specifiek voor een 3.0 SC, maar anderen hebben met deze tech-talk over een 2.7 de retour pijpjes kunnen vervangen op een 87er 3.2:

http://www.pelicanparts.com/techarticles/911_oil_return_tube/911_oil_return_tube.htm

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.