Olieverbruik bij oldtimer

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Olieverbruik bij oldtimer

• Maker
    Discussie
  • Wij hebben onlangs een 911 Targa van het jaar 1970 gekocht.Die wagen stond al 20 jaar bij dezelfde eigenaar. De wagen is naar een Porsche garage(geen dealer van) gestuurd voor onderhoud. Dus nieuwe olie (11L), nieuwe filter en nog van alles…
    Na 4 ritjes, in totaal ongeveer 800km, kijken wij naar de olipeil op aanraad van een vriend…Wat blijkt….de olie is zo goed als op!!
    Is dit mogelijk ❓ of heeft de garagiste ons liggen gehad.. 👿 en geen 11L in gekapt??
    Info: de wagen rijdt wel perfect.
    Wie kan ons helpen of tips geven want die garagiste vertrouw ik niet meer…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
    • Sweet ! 🙂

cabrio wim schrijft:

Zouden we normaal kunnen zien via IP adres, als ze zich onder een ander naam opnieuw zouden inloggen.
        maar die gelegenheid hebben we hier jammer genoeg niet, want dan kun je kaf van het koren scheiden.

Ik zie dit als admin bij elke post staan Wim, wellicht is dat via een setting te wijzigen zodat ook de mod’s dit kunnen zien. Ik ben al op zoek… 8)

En olijf, hoe is het nu met het oliepeil?………

dag iedereen,

Olijfje is niet verdwenen en, neen, Olijfje probeert niets uit te lokken…
            Sommige mensen moeten soms werken….en ik had gisteren de begrafenis van een vriend.
            Ik heb een drukke job, ik werk voor buitenlandse bouwbedrijven en ben verantwoordelijk voor een 30tal mensen.Dit gezegd, ik heb geen zin en geen tijd om te reageren op elke grapje of roddel maar ik kan er wel tegen hoor… 😆
            Ik heb gelezen dat jullie soms ritten doen met de wagen: laat maar iets weten,dan kom ik met mijn gezin. (niet als het vriest, dan blijft Olijfje op stal)
            Aan Cabrio Wim,
            Ik heb de vorige eigenaar nog niet kunnen bereiken ivm externe koeler, dus ik weet het nog niet, en ik heb ook nog geen tijd gehad om olie bij te kappen, dit zal dit weekend gebeuren. Zodra ik zeker ben van de “externe koeler”, laat ik iets weten. Al bedankt voor uw uitleg.
            Groetjes

Wellicht toch te slank om waar te zijn:

Wim

Zouden we normaal kunnen zien via IP adres, als ze zich onder een ander naam opnieuw zouden inloggen.
                maar die gelegenheid hebben we hier jammer genoeg niet, want dan kun je kaf van het koren scheiden.

Anoniem

Olijfje is naar mijn menig iemand die gewoon grappig wil zijn 🙄
                  Ik denk dat er de laatste tijd meermaals zulke zogezegde nieuwe leden zich aanmelden om bepaalde dingen uit te lokken 😥

911_NL schrijft:

En weer 1 er vanaf, zeurpiet 😈

Spelbreker 😆 Denk dat olijf een trolletje is 🙄

Moet ik ze nou aan iedereen uit gaan delen…..snap de functie er van toch niet.
                      Maar vind je wel leuk hoor 911_NL 😉

Maar waar is Olijfje?

En weer 1 er vanaf, zeurpiet 😈

Het moet natuurlijk niet té gek worden….met je karma…vooruit, één voor jou 😀

Sigrid schrijft:

Helaas kan ik dat beamen, hoewel onze bul Marc zich altijd gedraagt ❗

Ik heb je al 5xopgekarmaat

😛

Anoniem

Hey waar is die emancipatie dan goed voor? Effekes omgekeerd doen nu hé 😉
                              Wees welkom Olijfje.

Even mijn mening meegeven:
                              Wat die herkenning betreft; leest die garagekerel hier mee dan heeft die nu al genoeg info te weten wie Olijfje wel is hoor 8)
                              Ik zou eerlijk gezegd vooralleer dat hier te posten eerst eens met die man gaan praten zijn. Gelijk heb je info te verzamelen, maar niet echt verstandig dat op een publiek forum te gaan doen.

Olie bijvullen moet op de 997 ook nog altijd hoor. Motertje in de gaten houden, Porsche plezier 😀

Anoniem

@911-lover ,correcte samenvatting .

1ding ,we hebben er nog een vrouw bij ,de garagiste ❗ ❗

Heb zelf nog een 2.2 t targa gehad bouwjaar 1971 .
                                Leuke correcte wagen ,nooit problemen mee gehad .Er werd enkel iets te weinig gereden met de wagen (teveel respect voor de wagen) en dat is nefast voor de olie-(terug)voerleidingen .

130 km/uur rijden op een autostrade is geen probleem met een warme motor .Voor een Porsche begint het dan pas .

Er zijn nog een paar zaken die we nog niet weten of je nog niet wil vrij geven .

Je geeft het zelf al aan ,misschien leest de gragist(e) mee . :roll 🙄 :

Ook welkom geheten hier Olijfje .
                                  Ik lees dit draadje nu al , en zover ik kan lezen heb je je al in deeltjes voorgesteld .

Vrouw , pas oudere Porsche aangekocht (2.2)
                                  Verliefd op Porsche .
                                  Van Oostvlaanderen .

Veel meer moeten we ook niet weten bij een voorstelling hé 😈

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.