oliezweten??

  • Maker
    Discussie
  • Toen ik terug van reis kwam en mijn elfje uit de garage reed merkte ik paar kleine oliedruppeltje op, heb het nu wat opgevolgd en per 24u liggen er max 2kleine druppels…
    Ik heb al veel gelezen dat porsches wat zweten en dat dat ‘normaal’ is en veel voorkomt maar leuk vind ik het toch niet 🙁

    Wat is jullie mening over dat ‘zweten’???
    Mijn garagist gaat een de blok afspuiten en kijken vanwaar het komt volgende week.

    mvg Bram.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Hallo,

      Dat zweten waar jij het over hebt, doet hij dat alleen maar als hij pas heeft gereden of ook als hij stilstaat?
      Want als hij alleen maar druppelt vlak nadat jij de motor uitzet en daarna niet meer, kan het ook weleens de retourleiding van de olie zijn links en rechts van de auto.
      Ik heb het zelfde probleem bij mijn 3.2tje uit 1988. Rechts is het vervangen geen probleem, maar links wordt het een ander verhaal en moet er meer van de motor worden losgemaakt om erbij te kunnen.
      Aangezien het bij mij links is en er maar een paar druppeltjes na iedere rit op de vloer liggen, laat ik het even zoals het is en houdt het goed in de gaten dat het niet meer wordt.
      Want de kosten zijn niet reeel voor het probleem dat het is 8)

        bram_p schrijft:

        Toen ik terug van reis kwam en mijn elfje uit de garage reed merkte ik paar kleine oliedruppeltje op, heb het nu wat opgevolgd en per 24u liggen er max 2kleine druppels…
        Ik heb al veel gelezen dat porsches wat zweten en dat dat ‘normaal’ is en veel voorkomt maar leuk vind ik het toch niet 🙁

        Wat is jullie mening over dat ‘zweten’???
        Mijn garagist gaat een de blok afspuiten en kijken vanwaar het komt volgende week.

        mvg Bram.

        Als dat echt zo weinig is als je zegt … gewoon afblijven en nog even afwachten 💡

          Had dan toch liever een us met matching nr gehad ipv EU met geen matching maar je kan niet alles hebben in het leven… 😥
          Alhoewel het een Eu is staan er toch US lichten op achteraan en hebben ze er carrera opgeplakt ipv 911sc, deze week verwacht ik alles op de post om hem in zen orginaliteit te herstellen…

          Mvg Bram.

          Wim

            Heb het al aangepast Bram, is inderdaad een Europeaan.
            Had een nummertje mis gekeken. 😳

            Maar de rest klopt wel. 😉

              Wim, bedankt voor de snelle responds, ik zal het doorgeven aan mijn pa (mecanieker van dienst) en als het zover is laat het u wel weten.

              Mag ik dan ook afleiden dat het om een US model gaat uit de gegevens van het chassisnr dat u geeft omdat ik terug gevonden had dat het EU model zou zijn :

              1980 (A Program)
              VIN from To
              911 SC Coupé / Targa 91 AO 13 0001 to 91 AO 13 4831
              911 SC Coupé / Targa US 91 AO 14 0001 to 91 AO 14 4272

              Mvg Bram.

              Wim

                Is volgens de gegevens geen matching numbers.
                Motor zou volgens nummer uit ’78 zijn.

                Chassis nummer:
                91 = type motor 911
                A = bouwjaar 1980
                0 = heeft geen betekenis
                1 = SC
                3 = 3.0 ltr
                3379 = volgnummer van opbouw

                Motor nummer:
                6 = 6cylinder
                3 = 3.0 SC motor
                8 = bouwjaar 1978
                9175 = volgnummer bouw motor.

                Nog even verder over de lekkage.
                Goed dat je de motor eruit haalt, is maar een dik half uur voor nodig, en dan de motor goed inspecteren vooral aan de bovenkant.
                Kan n.l best zijn dat olie van de bovenkant komt uit druk sensor of thermostaat achter op de motor.
                Olie loopt dan naar beneden, en dan denk je vlug dat er iets met de koppen mis is.
                Is dit niet zo, en blijken het dan toch de koppen te zijn, laat dan uit voorzorg even die 2 pakkingen vernieuwen, kosten niks en je kunt er nu verder goed bij.
                Anders moet later weer de motor eruit. 💡
                laat het nog even weten als het zover is.

                    nog een nieuwe foto van met de nieuwe ( oranje) pinkers, de vorige waren wit en me toch iets wat te johnyachtig 8)

                      Wim,

                      de 911 is eindelijk boven de put geraakt en om zeker te zijn zou de blok eens moeten afgespoten worden maar hij vreest dat het van aan 2 cilinders aan de linkerkant aan de coulasse komt, de rest staat droog…
                      Een enorm werk zegt hij want de motor moet eruit en dat voor maar paar druppeltjes nu en dan…

                      Ik had nog een vraagje, de verkoper vertelde mij dat het om matching nrs ging maar hoe kan ik dat natrekken???

                      chassis nr is : 91A0133379
                      motor nr : 6389175

                      Mvg Bram.

                      Wim

                        Kan van 2 plaatsen komen, maar denk als eerste aan de kleppendeksel pakkingen, deze worden nog al snel vergeten en laten op een bepaald moment door.
                        Verder kunnen ze via de koppen zweten/lekken, let daarbij wel op dat dan de tap einden vastzitten, zo niet zijn deze los gekomen of afgebroken, kwaaltje Porsche.
                        Zitten de tap einden nog vast, kun je ze op het zelfde moment Porsche natrekken, mag officieel niet, maar werkt wel.

                        Zijn het de pakkingen van het deksel, neem dan een origineel set, zitten nieuwe moeren en rivetten bij. 💡

                      10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.