Ombouw

  • Maker
    Discussie

  • Wim
    Deelnemer

      Ik begin mij toch stilletjes af te vragen waarom er zoveel Porsche omgebouwd worden. 🙄
      Als ik hier nu op het forum de nieuwe draadjes zie en lees, krijg ik weer al de kriebels als ik die zie.
      Geen 1 originele Porsche die aangeboden word.
      Alleen is dit slecht voor de verkoop, want waarom is hij omgebouwd. (schade)
      Verder is het slecht voor de waarde, want weet hier nog een paar forummers die een omgebouwde 2.7S gekocht hebben, die in originele staat 4x duurder zou zijn als nu.
      En vraag mij nu af, waarom dit gedaan is > wil men een nieuwer model maar kan men niet permiteren, en dat snap ik dan niet, want het ombouwen en spuiten kost ook serieus wel wat geld.
      Wie deelt mijn mening hierin, of durft een eerlijk antwoord te geven. 💡

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 51)
      • Misschien om je kinderen mee in de tuin te laten rijden … 🙄

          Zo een mooie gestroomlijnde sportwagen! 8)
          Is echt en prachtig ding waar ik helemaal weg van ben 🙂

          😈 😈 😈 😈 😈 😈 😈 😈

            Tja , hoe zeggen ze dat weer ?
            Je moet maar één gek vinden .
            Maar deze moet wel echt gek zijn 😈 😉

              😥 😥 😥 😥 😥 :mrgreen:

              Wim

                Hier weer zo’n mooie ombouw, 😥 en word dan nog op een veiling aangeboden met een start bod van 9000 euro ex btw en veiling kosten. 😳

                Wil in dit hok echt niet gezien worden.

                  mijn excuses voor de late reactie, mijn Porsche hobby werd verplicht enkele weken aan de kant geschoven.

                  Het is idd nog een chrome versie. Kan je me dan de verschillende prijzen laten weten voor een ombouw want ik ben er wel in geïnteresseerd.
                  Ik wil echter wel de mijlen omrekenen, kan die km teller daar dan opgeplaaatst worden?

                  Wim

                    Ik weet niet wat voor bumpers je hebt, maar ’75 is normaal al impact bumpers.
                    En die grote rubber blokken kan je vervangen door kleine.
                    Mijlen teller vervangen door km teller.
                    1 set oranje lichten vervangen door rubber strip, achterlichten vervangen door oranje.
                    Koplampen van Amerikanen staan meestal recht en chroom, dus moet je toch vervangen door Europese.
                    Plaats anders eens een foto, zien we wat er eventueel gedaan moet worden. 💡

                    En Europese versies zijn altijd gewilder.

                      Ik zocht een bestaande post voor mijn vraag en ik vermoed dat deze wel past. Ik heb al een 3tal jaar een 2.7S 1975, ingevoerd uit Californië. Persoonlijk ben ik niet voor het ombouwen van Porsche model A naar model B. Soms kriebelt het wel om de 2.7 om te bouwen naar Europese normen waarmee ik andere bumpers en lichten bedoel. Vind ik de Europese versie mooier? De achterbumper en voorbumper wel maar de voorlichten niet. Combineren ga ik niet doen, het is het 1 of het ander.

                      Mijn vraag: zijn er mensen van dit forum die mij kunnen zeggen dat een Porsche meer waard wordt of minder als die omgebouwd wordt naar de Europese versie?

                      Url

                        Wel mooi maar er zijn nog niet genoeg aanpassigen aan om een wissel met de mijne te overwegen 😉

                          Of de jouwe verkopen en deze kopen klikhier is zeer mooi gedaan……. 😉

                          Url

                            Wat ik altijd opvallend vind is dat er zo fel op originaliteit gehamerd wordt op Belgische en Nederlandse fora terwijl bv. op Rennlist en Pelican dit helemaal niet het geval is.
                            Ik zie natuurlijk ook graag een originele 911S oid. maar voor mij persoonlijk is een ombouw ook geen enkel probleem mits alles klopt (heb zelf een SC->964)
                            Het is ook niet zo dat, willen of niet, een SC,3.2 of 964 “zeldzaam” is wat niet gezegd kan worden van pre-70 911’s, daar vind ik persoonlijk een ombouw eerder zonde, temeer omdat ik die origineel wel mooi vind wat ik niet zozeer kan zeggen van impact bumper 911’s. Meningen verschillen gelukkig! Er rijden al veel te veel grijze of zwarte 911’s rond 😉

                            Waar ik persoonlijk met mijn SC op termijn naar wil streven is een “persoonlijke” en enigszins betaalbare inspiratie op de 964 RS dwz. mijn SC kas met 964 bumpers, dikkere torsieveren/stabi’s, remmen upgrade, 3.2SS of 964 blok?, 17″ Fuchsen, misschien zelfs een ducktail 😈 …

                            Aan een SC of 3.2 kan je zonder veel technische achtergrond nog zelf sleutelen en upgraden (tot op zekere hoogte) en dat is waar het mij om draait. Voor mij is dit bijna even belangrijk dan het rijden zelf …

                              Ik ook niet (heb niet te klagen) doch bij gelegenheden mag dat wel eens .
                              Zo heb ik ook graag dat ze leuk gekleed zijn . Is toch beter als in een jogging 😈

                              svm

                                nee hoor, voel me niet aangevallen. Kan tegen stootje.

                                Ik begrijp uw reactie. Ik wil juist stellen. Wanneer ga je over die grens wat betreft modificaties. Voor de ene zijn dat uiterlijke kenmerken, voor de andere mechanische onderhuidse verbeteringen. Dat is voor iedereen verschillend en dat moet je respecteren. Ik zou nu kiezen voor een originele. Twee jaar terug nog voor een omgebouwde.

                                @ 911-lover : Ik geef de voorkeur aan een vrouw die geen lipstick nodig heeft om mooi te zijn. Ook daar verschillen we gelukkig allemaal van mening. Anders zouden we allemaal op dezelfde vrouwen vallen 🙂

                                  Sorry , maar ik vind hier dat je appels met peren vergelijkt .
                                  Duidelijk een bewijs dat je je wel verweerd en aangevallen voelt 💡
                                  Een ombouw is net zoals je aanhaalt het herspuiten een erg drastische ingreep die als je ze wilt omkeren hopen geld kost en uiteindelijk niet meer origineel is (zelfs niet na herspuiten daar het geen originele lak meer is)
                                  Dit vergelijken met andere velgen of witte pinkerkapjes plaatsen vind ik helemaal te gek voor woorden .
                                  Binnen 5 minuten is je wagen terug origineel zonder enige meerkost of verregaande ingreep .
                                  En de wagen kan origineel weer verkocht worden . De volgende eigenaar doet er dan mee wat hij goed acht.
                                  Moet men op velgen rijden of oranje pinkers die men niet mooi vind omdat een ander dat niet origineel vind ❓ ❓ ❓
                                  Hierin wordt imho niets “verbouwd” aan de wagen .
                                  Dus om het in eenvoudige woorden uit te leggen ➡ Een vrouw die meerdere malen bij een plastische chirurg is voorbijgeweest om zich te laten “verbeteren” is voor jou net hetzelfde als eentje die lippenstift gebruikt ..
                                  Of een omgebouwde BMW 316 naar M3 is hetzelfde als een echte M3 met andere velgen op .
                                  In mijn ogen is de eerste is het een teken van ik wil wel maar ik kan niet , de tweede een modificatie die elk moment omgekeerd kan worden bij verkoop . En ja de tweede rijdt wel met een echte originele M3 rond 🙄 😈

                                  svm

                                    Ik heb een omgebouwde 911- 964look met originele porsche-delen.
                                    Ik viel voor de charmes van een 964, maar dan kon ik niet profiteren van een oltimertaks en een lage verzekering(zonder kmbeperking). Voor mij toch de belangrijkste reden van mijn ombouw.

                                    Ik ben bijna 2 jaar aan mijn wagen bezig geweest en voor hij af was had ik eigenlijk al spijt van mijn ombouw. Ik had inderdaad wel al wat geinvesteerd en kon/wou niet meer terug. Ik denk dat de liefde voor een pure porsche met de jaren komt. Ik zou nu voor een origineel exemplaar opteren, hoewel ik vind dat mijn ombouw zeker geen miskleun is. Trouwens zoals cabriowim liet zien op het Nederlandse forum is niets onomkeerbaar. (terug ombouw van 964look naar origineel)

                                    Aan de andere kant begrijp ik jullie ook niet helemaal. Een originele porsche is toch de porsche zoals hij van de band rolt. De ene met fushen, de andere met die minder mooie velgen ; De ene lelijk groen de andere mooi zilver ; de ene met een mooie interieurkleur de andere dan weer niet ; enz.
                                    Herschilderen in een andere kleur dan de originele, andere velgen plaatsen dan de originele, witte pinkerkapjes plaatsen , … vind ik even verkeerd dan een ombouw. Origineel is naar mijn mening pas echt origineel als je niets wijzigt aan de wagen. Praten jullie elkaar goed omdat BIJNA geen enkele 911 hier nog volledig origineel is ?

                                    Voor de duidelijkheid. Ik ben helemaal niet in mijn gat gebeten en mijn conclusie is zeker NIET kwetsend bedoeld. Ik ben wel benieuwd naar de reacties.

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 51)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.