ombouw 944 naar straat legale racer.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s ombouw 944 naar straat legale racer.

• Maker
    Discussie

• Wim

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 62)
    • Wim

Timo even om info gevraagd, en deze verstelbare schokbrekers komen eronder.

GAZ GOLD in hoogte verstelbare kits vormen de top van het veringsysteem.
        Zijn bedoeld voor autosport op het asfalt (rally’s) en de serieuze circuit fan.
        Perfect om een auto gelijke (uitgewogen) druk te geven op de wielen.

Voor het afneembare stuurwiel hebben we dit voor de Porsche 944 aangeschaft.

Remmen en schijven voor en achter worden de 3 cups en 2 cups van Porsche turbo.
        Ophanging komt niet in rubbers, maar is vaste stelling voor zo min mogelijk rollen van de carrosserie tegen te gaan.

En voor de verkoop weet hij even nog niet, is alles aan het op sparen (bewaren) van rekeningen, en eind is nog niet in zicht. 😯

Ik heb me geabonneerd op dit draadje en kijk met grote belangstelling uit naar volgende posts !
          Heb je al een idee van de prijs die je er gaat voor vragen ?

Wim

Zeker geen driftkar, en die handrem wordt ook dikwijls gebruikt in rally’s voor wat korter om te zetten. 😉

Verder komt er alles anders onder wat je zo al schreef, maar zal ik met de tijd posten.
            En dan foto voor foto. :mrgreen:

Supercool. Hou ons op de hoogte hier !

Maar ben wel wat in de war als technisch gehandicapte ! Wordt het nu een racer of een driftcar ? Met die hydraulische handrem …
              Da’s toch iets typisch voor een driftcar met een line lock ?

Verder … instelbare ophanging ? remmen ? koeling ? …

En waarschijnlijk Porsche prijs / 5.
                Als je hier een lijstje van hebt, mag je die mij altijd doorsturen. Thx

Wim

@deepee, snap er niks van, normaal had ik dit probleem niet.
                  Maar als ik op plaatsen druk geeft deze geen foutmelding, maar spring direct terug naar mijn bericht en foto’s wat ik wilde posten.
                  Als ik dan foto voor foto verwijder blijkt pas bij 1 foto dat hij het pakt. :think:

@TheFab
                  , zeker weten, en veel uit Golf 2 serie. 💡 :engeltje:

Klein voorbeeld, als je het stuur van een 944 iets naar je toe wilt hebben of onderdelen wilt vervangen, kun je daar een complete stuur inrichting tot stuurhuis van gebruiken.

Nice!! :up: :up: :up:
                    Nog alternatieven gevonden voor $$$$ Porsche onderdelen die kunnen vervangen worden door audi of vw parts?

XXX

Was dit al op FB aan het volgen :respect2:
                      Lekker kleurtje :up:
                      Hou ons op de hoogte hé.

:salut: 😉

ccr944racer.jpg

Wim

Of rechtstreek via het album.

https://myalbum.com/embed/aHKWGq7ng5VG

Wim

Ik weer niet wat er loos is, maar krijg nog steeds niet meer als 1 foto gepost. :ounce:
                            Dus maar weer via link dan.

https://www.facebook.com/ccrvanleuven?ref=hl

Wim

Hier de foto’s via Facebook van de 944 op de richtbank, en tevens een 356 waar we aan bezig zijn die weer goed rot is. 🙁

https://www.facebook.com/ccrvanleuven/

Staan 22 foto’s op van de 944, maar krijg ze niet naar het forum, wel even naar beneden scrollen. 😉

Da komt dik in orde. :respect2: :applaus: :up:

Wim

Na de foto’s het verhaal.

Zoals jullie weten hadden we deze al een tijdje, en is een kei harde carrosserie waar eigenlijk niet aan gelast hoefde te worden.
                                  Maar bij de demontage van gehele auto zagen we dat deze eens een tikje op de neus gehad heeft, dus voor alle zekerheid dan maar op de richtbank geplaatst.
                                  Toen deze erop ging bleek dus ook dat deze carrosserie van de 944 ook niet meer geheel op zijn plek stond, en niet enkel waar de schade geweest was, maar ook net als bij de 911jes door de jaren heen wat getordeerd.
                                  Timo heeft deze foto’s op zijn telefoon staan, dus moeten nog even omgezet worden voor ik deze kan plaatsen.

Wat gaan we doen: een auto bouwen die wel op straat mag, maar tevens gekeurd gaat worden voor rally’s en eventueel circuit.
                                  Ophanging/onderstel gaat allemaal vervangen worden van een S2 type en aangepast worden voor het zwaardere werk.
                                  Motor: zal de originele blijven, maar zal later onderhanden genomen worden en dan voorzien worden van een mechanische blower, zodat het vermogen op een dikke 300PK gaat komen.(kost nog al iets) :mrgreen:
                                  Interieur: volledig kaal met gekeurde rolkooi en carbon dashboard met de daarbij horende klokken. verlengd stuurgebeuren met afneembaar stuur, 2 gekeurde racekuipjes met bijbejhorende veiligheidsriemen, extra handrem op middentunnel werkend op oliedruk voor wat haakser de bochten om te komen.
                                  En interieur zal volledig in kleur gespoten worden met een kleur die je nog nooit gezien hebt op een 944, maar wel origineel Porsche is. :happydance:

Tot zover, en Timo is ‘s avond volop bezig aan de 944, dus zal niet lang duren voor er weer wat foto’s volgen.

Wim

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 62)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.