Ombouw 996 naar 997

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Ombouw 996 naar 997

• Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal,

Ben van plan om mijn 996 Carrera 4 om te bouwen naar een 997.
    Ik weet er zijn voor- en tegenstanders maar ik had al een 997, weggedaan omdat vrouwlief er niet voor te vinden was 👿 , maar de microbe bleef voor een Porsche dus nu een 996 gekocht. 😉

Knappe en leuke auto maar ja die lichten vooraan, ook al zijn het reeds de witte, blijven me storen. 🙄

Ik heb al 2 zijvleugels, voorbumper (phase II met de led-lichten), motorkap en de xenon lichten.

Nu is mijn vraag: de zijknipperlichten vd 996 passen die in de 997 zijvleugels/bumper ?

Zoniet waar kan ik die vinden en aan welke prijs mag ik me verwachten?

En dan nog een vraag: is het doenbaar om ook de achterkant een 997 phase II look te geven of is dit bijna onbegonnen werk ?

Alvast bedankt voor alle bruikbare info ! 😀

Grtjes,

Gert. 👿

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Volgens mij als je een goedkope 996 gekocht hebt en je ombouw goed uitvoerd en veel zelf doet denk ik wel dat je een zaak doet, verkoopwaarde achteraf is volgens mij sterk afhankelijk van wat je der zelf van verwacht, de meeste vragen belachelijk veel voor de omgebouwde modellen en dan kun je beter een originele kopen, als je 30000,- moet neertellen voor een omgebouwde 98 of 99 betaal je volgens mij véél te veel, koop je die voor 21000,- a 22000,- afhankelijk van de staat lijkt het mij wel OK

Anoniem

yep, foto’s, foto’s ook werkfoto’s (maar dat hebben onze Ned vrienden U ook al wijsgemaakt :wink:)

Beste,

Je moet wel zo slim zijn om foto’s te nemen van je 996 in perfecte staat en ook van je 996 met de stukken vd 997 erbij.
          Dit doe je dan ook tijdens de verbouwing en wat heb je dan nog meer nodig als bewijs dat het geen ongevalwagen is maar enkel is omgebouwd voor de looks en met originele Porsche-onderdelen ipv goedkope kunststof ? 😆

Anoniem

Ik ken iemand die bij jacquemond een 996 cabrio heeft laten ombouwen naar 997 en die is heel content alleszins. Was ook al enkele jaren terug dus qua prijs tegenover een originele 997 nog beter te verantwoorden.
            Het is alleszins een vette auto en ik zie zeker het verschil niet. Ze mogen hem hier direkt op mijn oprit zetten …

er zijn heel weinig aanbieders van echt goede ombouwkits naar die nieuwe achterkanten; door de zeer afwiijkende vorm van die lichten is de pasvorm bij de meeste nadien toch maar bedroevend… met inderdaad nog een grotere impact op je mogelijke herverkoopwaarde.

Volgens sommige Porschetijdschriften is één van de weinige met een echt geslaagde en goedpassende ombouw Jacquemond. Kijk eens op de website: http://www.jacquemond.com. Ik heb zelf geïnformeerd bij de man (zeer vriendelijke man)voor de 996-‘Absolute’ kit, doch weet dat de volledige kit met de nieuwe originele led-Porschelichten tegen de 9000 euro aanloopt als je ze met BTW dient te kopen! En dan is er nog niets gemonteerd of gespoten!! Als je dus een deftige 996 als basis neemt voor laten we zeggen 25000 euro, en je gooit er makkelijk met montage en spuitwerk een 12.500 euro tegenaan, dan komen we inderdaad toch al aardig in de buurt van de goedkoopste 997’s die ik tegenwoordig op verkoopsites zie… Enige troost, met zo een geheel andere creatie zoals die Absolute, heb je dan tenminste nog iets origineels dan weinig gezien wordt!

Anoniem

Dag gfk807,

Zo’n ombouw zou ik ook niet doen ( 😉 ). Doe je het wel, zeker alle 996 orig stukken bijhouden en enkel 997 orig stukken erop zetten, helpt beetje bij weder verkoop.
                Dat dit niet de antwoorden zijn die je verwacht weet ik maar denk er toch nog eens over na.
                Uw vrouw had het niet voor uw 997 😕 presenteer eens uw budgettering voor de ombouw misschien helpt dat?

Ga je er toch voor: klein maar zéér belangrijk detail, zorg dat je het spuitwerk (idem voll ombouw) door een man met kennis laat uitvoeren!!!!
                Succes!

Persoonlijk zou ik het ook niet doen.
                  Als je een 997 wil koop er dan ééntje 😀

Grten,

Plumber

Krijg je idd niet verkocht .
                    Zelfs niet aan dumprijzen .
                    Kijk deze maar , is al verschillende keren verschenen .
                    KLIKKERDEKLIK

Helemaal buiten je vraag misschien, maar na ombouw geraak je de auto aan de straatstenen niet meer kwijt. Een kenner vermoed dadelijk dat het een schadeauto was en dan een ombouw is uitgevoerd. Je ziet nu heel wat oude modellen te koop staan, omgebouwd naar een 993, en zijn ongewild. Niet als origineel, noch als 993.

only my 2 cents; koop er eentje voor heel weinig die al omgebouwd is 😛

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.