ombouw SC naar SCRS met kleine restauratie.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Conversion Foto’s ombouw SC naar SCRS met kleine restauratie.

• Maker
    Discussie
  • Zoals beloofd bij de “voorstelling” hier enkele fotootjes en toelichting bij de ombouw van m’n SC naar de bredere SCRS versie.

De bedoeling is vooral optisch een replica te bouwen van de RS, mechanisch zal het zich voorlopig beperken tot een aangepaste versnellingsbak.

We hebben de SC ontdaan van alle te vervangen onderdelen zoals de voor en achterschermen, interieur, achterklep en bumpers.
    De motor hebben we ook verwijderd en ter controle ondergebracht bij een Porsche mekanieker. Ook de olieleiding hebben we gedemonteerd want die worden vervangen door rubber leidingen en heuse oliekoeler.

Eerst werden de bevestigingsplaten van de rolkooi gelast en de rotte plekken aan de dorpels weggeslepen.
    Daarna werden de achterschermen weggeslepen en het nieuwe plaatwerk aangebracht.

Volgende week hopen we de andere kant klaar te hebben zodat hij bijna naar de spuiter kan.

Ondertussen zoek ik nog verder naar een Turbo onderlip van de voorste spoiler en bekijken we de plaatsing van de thermostaat en de lengte van de olieleidingen zodat we deze kunnen bestellen.

Attachments:
    • 377897_10150464464628922_52189408921_9011737_294363344_n.jpg
    • P1070675.JPG
    • P1070676.JPG
    • P1070677.JPG
    • P1070680.JPG
    • P1070679.JPG
    • P1070681.JPG
15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 52)
    • Nu nog de Bastos/Belga sponsoring 😀
      Heel knap ❗

PB

tja, Bart jij hebt in mijn ogen dan ook de mooiste P van ‘t forum. :first:

[quote=”PatrickB” post=100779][IMG]http://i1251.photobucket.com/albums/hh554/megappletvtwee/Smileys/Black/happy.png[/IMG]
          Schoon wit is niet lelijk![/quote]
          Als je het maar weet 😉

PB

[IMG size=75×75]http://i1251.photobucket.com/albums/hh554/megappletvtwee/Smileys/Black/happy.png[/IMG]
            Schoon wit is niet lelijk!

zeer mooi :applaus:

Gaaf 😎 :respekt:

Ziet er heel mooi uit .

De deuren moeten nog “aangekleed” worden, maar hier alvast wat PICS 😀

Attachments:
                    • P1070861.JPG
                    • P1070864.JPG
                    • P1070865.JPG
                    • P1070868.JPG
                    • P1070869.JPG
                    • P1070870.JPG
                    • P1070871.JPG

Van de week hebben we de motor terug geplaatst. Jammer genoeg is het nog even wachten op de olieleidingen en thermostaat, anders konden we hem al eens starten.

Volgende week gaan de ruiten er terug uit en er terug in, nu met sierstrips. :mrgreen:

Dan de achterbumper op een deftige manier ophangen en de deuren terug aankleden.

Komt allemaal goed zo te zien :applaus:

Dank u Geert. Had het inmiddels ook al van Dekens gehoord. Dan doen we ze er maar terug uit want ik heb ze nu netjes gespoten. 😳

Blijkbaar heb ik hier heel wat volgers, gezien de reacties 😀

[quote=”FilipD” post=99582]de ramen zijn gemonteerd. Enkel de bagetten moeten nog in de rubbers maar ik weet niet hoe daar aan te beginnen. Iemand tips?[/quote]

Eerst de bagetten in de rubbers steken en dan pas het glas er in steken. Dan het volledige frame intrekken. Opnieuw een beetje demonteer werk dus 🙄

Geert.

prachtig :respect2:

Persoonlijk vind ik zwart of blauw wel mooier, maar omdat de SCRS enkel in het wit is uitgebracht was de keuze snel gemaakt.

Afgelopen week heb ik toch heel wat uurtjes kunnen besteden aan de opbouw. Nog enkele prulletjes afwerken en de hydraulische handrem aansluiten en dan is de binnenkant zo goed als klaar. De spoiler staat er ondertussen ook op en de ramen zijn gemonteerd. Enkel de bagetten moeten nog in de rubbers maar ik weet niet hoe daar aan te beginnen. Iemand tips?

Volgende week staat het aansluiten van de handrem en het monteren van de bumpers op het programma.

Attachments:
                                • P1070847.JPG
                                • P1070848.JPG
                                • P1070850.JPG
                                • P1070852.JPG
                                • P1070853.JPG
                                • P1070849.JPG
                                PB

“Wit” en wat “Power” erbij, dat kan vonken geven. :happy:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 52)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.