ombouw SC naar SCRS met kleine restauratie.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Conversion Foto’s ombouw SC naar SCRS met kleine restauratie.

  • Maker
    Discussie
  • Zoals beloofd bij de “voorstelling” hier enkele fotootjes en toelichting bij de ombouw van m’n SC naar de bredere SCRS versie.

    De bedoeling is vooral optisch een replica te bouwen van de RS, mechanisch zal het zich voorlopig beperken tot een aangepaste versnellingsbak.

    We hebben de SC ontdaan van alle te vervangen onderdelen zoals de voor en achterschermen, interieur, achterklep en bumpers.
    De motor hebben we ook verwijderd en ter controle ondergebracht bij een Porsche mekanieker. Ook de olieleiding hebben we gedemonteerd want die worden vervangen door rubber leidingen en heuse oliekoeler.

    Eerst werden de bevestigingsplaten van de rolkooi gelast en de rotte plekken aan de dorpels weggeslepen.
    Daarna werden de achterschermen weggeslepen en het nieuwe plaatwerk aangebracht.

    Volgende week hopen we de andere kant klaar te hebben zodat hij bijna naar de spuiter kan.

    Ondertussen zoek ik nog verder naar een Turbo onderlip van de voorste spoiler en bekijken we de plaatsing van de thermostaat en de lengte van de olieleidingen zodat we deze kunnen bestellen.

    Attachments:
    • 377897_10150464464628922_52189408921_9011737_294363344_n.jpg
    • P1070675.JPG
    • P1070676.JPG
    • P1070677.JPG
    • P1070680.JPG
    • P1070679.JPG
    • P1070681.JPG
15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 52)
    • Super ,zelf vind ik bepaalde Porsches mooi in het wit 😳 :applaus:

        Komt idd helemaal goed met deze! :respekt:

        PB

          Ik heb altijd al een zwak gehad voor een witte 911,
          en deze zal daar zeker zijn steentje toe bij dragen. :respect2:

            Gisteren eindelijk eens een namiddag en avond tijd gemaakt om verder op te bouwen.

            Achterremblokken vervangen en de spoorverbreders met nieuwe velgen gemonteerd. Binnenin de rolkooi en bekleding aangebracht en voor het slapen gaan het dashbord zwart gespoten.

            foto’s bij het praatje:

            Attachments:
            • P1070840.JPG
            • P1070842.JPG
            • P1070845.JPG
            • P1070844.JPG

              toffe kar zeg

                sjieke dinges

                  :first:
                  Keep ‘m coming!!
                  En als er iemand een setje banden of velgen nodig heeft, bij FilipD is’t winkel! 😉

                    Na een maand is hij eindelijk terug thuis, in een wit jasje.

                    Ik sta nu wel enkele weken achter op schema en ben er dan maar direkt ingevlogen met de wederopbouw.

                    Het kofferdeksel en de spiegels al maar snel gemonteerd zodat die niet meer in de weg staan. Volgende week probeer ik de binnenkant te spuiten en kan daarna de rolkooi en geluidsisolatie er terug in.

                    Ondertussen ook de velgen van banden voorzien zodat ik de spoorverbreders eens kan uittesten.

                    Attachments:
                    • P1070836.JPG
                    • P1070837.JPG
                    • P1070838.JPG

                      Haha, komt goed. Ja, ik wordt al wat zenuwachtig hé, ik wil alle stukken verzameld hebben voor dat hij terug is van de spuiter. Zo kan ik er direkt invliegen. 🙂

                        [quote=”FilipD” post=96238]
                        Ondertussen kan ik mss een vraag stellen daar ik nog op zoek ben naar een oliekoeler en flexibele leidingen. Weet iemand een adres waar ik terecht kan buiten Dekens want die is blijkbaar in slaap gevallen. :lol:[/quote]

                        Toch niet Filip, helemaal niet in slaap gevallen maar superdruk… Ik moest eerst de espressobruine 3.2 van Walter klaar hebben voor aflevering. Daarna moest alles in het werk gesteld worden om de 3.2 targa turbolook van Henk af te werken en tussen door moesten ook nog eens de 2 rallywagens klaar gezet worden voor de Rallye de Wallonie van afgelopen weekend. Vanavond krijg je van mij nog de prijzen voor de koeler, leidingen, enz…

                          Bedankt voor de tip.

                          wielkassen zijn niet met TIG gelast maar met halfautomaat. Ze zijn wel volledig afgelast, maar in kleine stukjes om kromtrekken te voorkomen.

                          De oude wielkast wordt grotendeels weggeslepen, maar er wordt een overlapping van zo’n 5 cm behouden. Achteraf heb ik de binnenkant afgekit om vochtindringing te voorkomen. 😉

                            Hey Filip,

                            vraag eens aan Jan Van Elderen : raceservice4u.com
                            Of albertweb.de
                            Vraagje : zijn die verbreders TIG gelast ? Hoe zit het eigenlijk met de wielkast ? Wordt die volledig weggesneden vooraleer die verbreder daar aan wordt gelast ? Ik zou dat graag eens willen zien hoe dat gebeurt .
                            Iemand een link ?

                              Het zal nog een weekje wachten zijn voor ik hem terug heb van de spuiter.

                              Ondertussen kan ik mss een vraag stellen daar ik nog op zoek ben naar een oliekoeler en flexibele leidingen. Weet iemand een adres waar ik terecht kan buiten Dekens want die is blijkbaar in slaap gevallen. 😆

                                Dat ligt nogal moeilijk. Ik zou met deze wagen zowel op de openbare weg willen rijden als deelnemen aan Regularity wedstrijden waarbij een gekeurde rolkooi verplicht is. Momenteel is dit in Belgie perfect mogelijk met een oldtimer nummerplaat met éénmalige keuring, maar de wetgeving gaat veranderd worden en ik vermoed dat een jaarlijkse keuring een feit wordt. Als een geschroefde kooi niet meer kan voor de openbare weg kan ik ze nog makkelijk verwijderen. Bijkomende uitbreidingen naar de veerpoten gaan ze dan zeker niet goedkeuren.

                                Mijn vorige wagen (Opel Ascona)heb ik verkocht aan een Nederlander omdat hij deze makkelijk opnieuw kon inschrijven. In Belgie geraakte hij niet meer door de keuring door de vele verbouwingen. (foto in bijlage)

                                Attachments:
                                • 291754_162728710474064_100002108090468_347174_799146_n.jpg
                                • 291824_2174399333636_1656390367_2205989_7186659_n.jpg

                                  [quote=”FilipD” post=93908]
                                  Eerst werden de bevestigingsplaten van de rolkooi gelast .[/quote]

                                  De SC-RS heeft de rolkooi doorlopend in de motor en kofferruimte .. ga je dat bij deze ook doen ❓

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 52)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.