Ombouw/veranderen miniatuur porsche mogelijk?

Home Forum Porsche miniatuur Ombouw/veranderen miniatuur porsche mogelijk?

• Maker
    Discussie
  • Ik ben al een tijdje op zoek naar mijn wagen maar blijkbaar in nachtblauw niet te vinden 😥

Daarom vroeg ik mij af of je zo’n kleine 1/18 Porsche uit elkaar kan schroeven, herspuiten in de juiste kleur en terug in elkaar kan steken.

Op ebay heb ik net zo’n gele gekocht en als ik een goedkope vind kan ik daar eens op oefenen. Of weet er iemand een bedrijfje waar je er kan bestellen? In een zaak in Leuven kon men geen bestellingen aannemen.

De buragos hun afdekhoes voor het cabrio dak is wel mooier dan de maisto precies. Is er nog een merk dat jullie aanraden?

Iemand ook een idee of ze de 993 cabrio met gesloten dak in 1/18 maken?

PS en als er iemand een Rover 75 (vorig model) in dorchester red (= donker bordeaux) weet staan in schaal 1/18, zoek ik ook 🙂

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
    • Ik heb hier en soortgelijke Targa in blauw staan en eentje (gelimiteerd) in (jawelMich) Rubystone Red 😉

ondertussen is de matzwarte 993 nog een beetje getuned (verlaagd en witte pinkers)
        [url=http://home.scarlet.be/thomas.magielse/fotos/miniatuur/993.jpg:32w6j6ne]

verder is er in de collectie nog eentje bijgekomen een 911 Targa 964 (denk ik, verbeter me als het niet zo is)
        [url=http://home.scarlet.be/thomas.magielse/fotos/miniatuur/964.jpg:32w6j6ne]
        misschien wordt deze ook nog geschilderd want rood vind ik 🙄

Hallo,

Het is wel geen porsche, maar een ferrari.
          Hier enkele fotootjes (ombouw open dak, streep en stickers op carrosserie en echt werkende lichten 😀 ).

Dit was hem:

Dit is hem nu:

ah ja, ge hebt gelijk, ik zie (heb een 993 cabrio ook op m’n werkbureau staan, natuurlijk 🙂 wink: Zijpinkers is gewoon stickerke dus ook makkelijk. Maar kan je de achterbalk volledig in het rood verkrijgen?
            Zou je naafdoppen met gekleurd logo ervoor kunnen krijgen ook?

Dan zou ik er wel eens aan kunnen denken om zo’n schaalmodel naar mijn model om te bouwen (als ik ooit eens 5 minuten tijd heb, maar helaas, zal eerst been moeten breken bij skiën vrees ik 🙁 )

@ Ken : dank je

@ Aresius : ja die zijn verlaagd, met de dremel de stukjes ophanging doorslijpen en weer aan elkaar lijmen, ze zijn wel fragieler achteraf.

@ Seta: Burago’s idd en ja dat kan je, dat staat hier één post terug al…

[quote=”Setakira”:3u3ypqyz]Welke merk waren de 993s? Buragos?
                Kan je op modellen de knipperlichten ook veranderen in rood achteraan en witte vooraan?[/quote]
                vooraan kan je die van Burago wit maken. Deze langs binnen eruit duwen en de oranje sticker en de lijmresten verwijderen. TADAA witte pinkers

Welke merk waren de 993s? Buragos?
                  Kan je op modellen de knipperlichten ook veranderen in rood achteraan en witte vooraan?

Knappe wagens

Heb je die antracietgrijze 356 ook verlaagd of is dat gezichtsbedrog? Zo ja hoe heb je dat gedaan?

ken

zoals je in het groot al doet, doe je dat ook in het klein

Het is zeer geslaagd!!!!!!!

Die 993 mat zwart en de 356 vind ik super!!

Hier zijn enkele foto’s van miniaturen die ik dubbel had en die ik verbouwd heb toen ik lange tijd ziek was…

Eerst een standaard gele 993 die ik verbouwd heb naar een zilveren 993 speedster met 18 duims driedelige speedline velgen, hier en daar zie je helaas nog enkele gele lijnen aan de spiegels…

Zoals je kan zien heb ik nog heel veel losse spullen liggen om ook andere wagens om te bouwen 😛

Dan een standaard gele 993 waar ik een persoonlijke racer van maakte
                        mat zwart met custom stickering.

Dan een standaard rode 356 coupé waar ik een grondlak witte racer van gemaakt heb, met custom stickering.

En dan een standaard gele 356 waarvan een antracietgrijze speedster gemaakt werd.

En tot slot , de zeldzame boxster prototype, maar let eens op de velgen… 993 velgen, in deze configuratie nergens te vinden… zeer zeldzaam !

Ben benieuwd naar jullie reacties

[quote=”911-lover”:1z1g7iir]Dat de 993 origineel rood was is helaas nog te zien aan de deurnaden.
                          Verder mooi werk , zeker de Tech Art krijgt mijn vorkeur[/quote]
                          ik weet het 😳 deze wagen moet nog degelijk afgewerkt worden.

Die Techart idd een prachtbeestje. Als er nu zo’n wondermiddel bestond he om dat 18x te vergroten en echt te maken.

ik heb er ook een aantal gemodifieerd enkele jaren geleden toen ik nog tijd had… tijd??? aah ja dat is datgene waar ik een chronisch gebrek aan heb…

ik zal er straks eens pics van maken en online gooien als ik er voorbij kom…

Dat de 993 origineel rood was is helaas nog te zien aan de deurnaden.
                              Verder mooi werk , zeker de Tech Art krijgt mijn vorkeur

de transformatie is doorgevoerd. Uiteindelijk gewoon hobbylak gebruikt Dupli-color platinum.
                                (klik op de foto voor een groter formaat)

de 356 1961 (origineel in het rood)
                                [url=http://home.scarlet.be/thomas.magielse/fotos/miniatuur/356.JPG:3vhmh1mp]

de 993 (ook origineel in het rood)
                                [url=http://home.scarlet.be/thomas.magielse/fotos/miniatuur/993.JPG:3vhmh1mp]

en dan de rest van de collectie
                                911 Speedster 1989
                                [url=http://home.scarlet.be/thomas.magielse/fotos/miniatuur/Speedster.JPG:3vhmh1mp]

911 Turbo Techart
                                [url=http://home.scarlet.be/thomas.magielse/fotos/miniatuur/Techart.JPG:3vhmh1mp]

nogmaals bedankt voor de reacties.
                                  Wat de kleur betreft. Wat vinden jullie van deze kleur maar dan voor de 1:18 Coupe versie? 🙂

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.