Ombouw/veranderen miniatuur porsche mogelijk?

Home Forum Porsche miniatuur Ombouw/veranderen miniatuur porsche mogelijk?

• Maker
    Discussie
  • Ik ben al een tijdje op zoek naar mijn wagen maar blijkbaar in nachtblauw niet te vinden 😥

Daarom vroeg ik mij af of je zo’n kleine 1/18 Porsche uit elkaar kan schroeven, herspuiten in de juiste kleur en terug in elkaar kan steken.

Op ebay heb ik net zo’n gele gekocht en als ik een goedkope vind kan ik daar eens op oefenen. Of weet er iemand een bedrijfje waar je er kan bestellen? In een zaak in Leuven kon men geen bestellingen aannemen.

De buragos hun afdekhoes voor het cabrio dak is wel mooier dan de maisto precies. Is er nog een merk dat jullie aanraden?

Iemand ook een idee of ze de 993 cabrio met gesloten dak in 1/18 maken?

PS en als er iemand een Rover 75 (vorig model) in dorchester red (= donker bordeaux) weet staan in schaal 1/18, zoek ik ook 🙂

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
    • Op een normale auto geef ik je gelijk Geert, maar we praten hier over een schaalmodel dat niet afziet van weer , wind , regen en zon.
      Die lak bljft echt wel een eeuwigheid goed op zo’n modellen.

dat klopt voor 200 %

maar dan ligt de lak er ietsjes dikker op en de vernis uit spuitbussen zit geen verharder in das het enige nadeel en soms is het inderdaad goedkoper om lak (basislak) aan te kopen in spuitbus

er bestaan nu zelfs spuitbussen op de markt met een speciale spuitkop spuiten bijna zoals een echt spuitpistool zo een heel brede straal krijg je ook mooi resultaat mee

sommige verdelers hebben dik 95 procent van de op de markt zijnde kleuren in de rek liggen onder andere motip

je zou moeten vernis kunne kopen in spuitbus met verharder in en dan heb de een super resultaat maar helaas dat hebben ze bij mijn weten nog niet op de markt gezet nu krijg je ook een mooi resultaat

maar nu is dat lucht drogend en is maar een 1 komponent product das eigenlijk niet hard en op langere termijn gaat dat glans verliezen en als je er thinner op brengt of sommige polijst produkten dan lost het boeletje gewoon op 😳

en ja ik hoor het jullie als zeggen als ik op mijn schaalmodel met thinner kom is alles weg klopt

ik wil gewoon even duidelijk maken wat het verschil met spuitbus vernis is en met echte vernis voor auto lak en het eindresultaat zal niet veel verschillen van de spuitbus en de glans mischien ook niet omdat die meestal stofvrij staan en z ……………. 😛

Met spuitbussen autolak werkt het ook perfect 😉

als je dat zou doen met een gewoon groot pistool dan krijg je inderdaad een dikke laag maar met zo een klein pistooltje zet je er een heel dunne laag op en kom je dus ook met een aantal tientallen grammmen toe

denk dat als je 50 gram per auto spuit het al heel veel is

wil je dat daarentegen met een groot profipistool doet dan hangt de verf er ook superdik op en das niet de bedoeling zal van de week eens een foto maken van 1 van de modellen

Bedankt voor de info. Maar gaat autolak en vernis geen te dikke laag vormen op het schaalmodel?
              Ik was eigenlijk aan het denken om hobbyverf te gebruiken. Of is dit geen goed idee?

inderdaad klopt zoals koen zegt

heb er vroeger verschillende gedaa heb oa een 993 staan met originele porsche kleur die heeel donker blauw paarse kleur zitten ong tien mengkleuren in en daarvan zijn er meer dan de helft parelmoer (duur zat)

die heb ik gelakt en dan met echte vernis en verharder afgelakt

mooi

mij tip als je zoiets wil doen koop u gewoon zo een klein pistooltje in 1 of ander model shop koop u een adapter voor een snelkoppeling voor de compressor en voor geen 25 euro kan je echt mooi werk maken

en bij een carrosier kan je wel eens terecht voor een restantje van de lak of kan je ergens laten maken ……………. koop wat vernis en verharder

demonteren schuren met water schuurpapier lakken en klaar is kees

die pistooltjes zijn van die glazen potjes met zo een heel simpel regeling erop (heb er ooit zelfs de binnen kanten van echte autos mee gedaan idd om een retouche te doen met weinig materiaal )

bedankt voor de info. het spuiten zal voor ergens na de examens zijn. Ik zal jullie op de hoogte houden ❗

Dat herspuiten kan geen probleem zijn.
                    Lichtjes opschuren indien er ongelijkheden zijn.
                    Kunsstof primertje erop en lakken met autolak (biden zijn in spuitbussen verkrijgbaar 😉

Ik ben ook van plan een ombouwprojectje te doen met m’n rode Burago 356B van ’61. Momenteel is em volledig ontdaan van plastiek en heb ik enkel de rode carrosserie over. Is wel een grappig zicht.

Ik zou het modelletje graag in bordeaux of dondkerpaars willen want dit felrood vind ik 😡 roll: .

Heeft iemand ervaringen met het herspuiten van de carrosserie? Met welke verf kan dit best gedaan worden? Moet er een grondlaag aangebracht worden? Eventueel afschuren?

Groetjes Aresius

@Timo911 Ik heb je een PM gestuurd

Ge moet wel nen handige jongen zijn om die kleine zeteltjes met leder te kunnen overtrekken.

Ik ga zeker eens naar zo’n UT-Model zoeken, jammer genoeg rond het Leuvense niet veel soeps voor modelwagentjes blijkbaar, zal naar Hasselt moeten vrees is ofwel Oostende, dagtripje volgende week toch recup 8)

Ondertussen 2 Bburago modellen op eBay ‘gewonnen’ maar nog niet aangekomen dus geen idee hoe mooi afgewerkt ze zijn.
                        Ik zie inderdaad dat het UT-Model met open kap maar zonder hoes is gemaakt, mooi, zo rij je toch in 90% van de gevallen rond 🙂

Jammer geen gesloten 993 Cabrios, wel een 996 Cabrio met gesloten dak gezien, niet mis

Anoniem

ik wil mijnen boxster in gemballa uitvoering 😥

Kverkoop juist dezelfde als diene, me de doos enal derbij. Alleen geen lederen zetels. Wel Perfecte staat, voor 10 euro.

Ik ook niet en ik vermoed dat de vorige eigenaar dit zelf heeft gedaan of laten doen. Het is echt professioneel aangebracht. (Ik heb het overgekocht van een verzamelaar)
                              En net daarom moest ik deze hebben. Omdat ik het nog nergens gezien heb 😀

[quote=”911-lover”:1y36pcwf]Niet helemaal jouw kleur , maar wel met echt lederen interieur en schaal 1:18

Echt leder ??? amaai dat wist ik zelf nog niet dat je dat kon kopen.

[quote=”stefx911″:3tc6es35]interessant.

Zou de mijne graag op 1/18 de hebben…

Wat vragen die voor zoiets ?[/quote]

Ik kan eens contact met hem opnemen en het vragen. Eentje ervan is goed en werkt nu ook in opdracht van modelbouwwinkels omspeciaal modellen te maken.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.