Ombouw

  • Maker
    Discussie

  • Wim
    Deelnemer

      Ik begin mij toch stilletjes af te vragen waarom er zoveel Porsche omgebouwd worden. 🙄
      Als ik hier nu op het forum de nieuwe draadjes zie en lees, krijg ik weer al de kriebels als ik die zie.
      Geen 1 originele Porsche die aangeboden word.
      Alleen is dit slecht voor de verkoop, want waarom is hij omgebouwd. (schade)
      Verder is het slecht voor de waarde, want weet hier nog een paar forummers die een omgebouwde 2.7S gekocht hebben, die in originele staat 4x duurder zou zijn als nu.
      En vraag mij nu af, waarom dit gedaan is > wil men een nieuwer model maar kan men niet permiteren, en dat snap ik dan niet, want het ombouwen en spuiten kost ook serieus wel wat geld.
      Wie deelt mijn mening hierin, of durft een eerlijk antwoord te geven. 💡

    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 51)
      • ik zit erom te lachen 😯 …maar het is om te huilen :mrgreen:

          Nog eentje:
          Een GT3 RS cabrio op basis van een Boxster 2.5 😈 🙄

          En hier het volledige artikel…

              [quote=”SidewindR”:2lqpw50k]

              Dus kan ik besluiten met: Wil je een 964, koop er dan een 😉 [/quote]
              en daar zitten dan origineel cupvelgen onder 😉

                Daar ben ik idd volledig mee eens hoor Wim! 💡

                Ik wou gewoon even reageren op dat van die Fuchsen 8)

                En waarom héb ik nog altijd geen Fuchsen, wel, de reden is hier door anderen (911-lover o.a.) ook al aangehaald: Ik ga toch geen Fuchsen kopen om jullie een plezier te doen? Ik vind mijn huidige look met de “Cup-1’s” nu toevallig goed… Ook al zijn er heel velen die dat “not done” vinden. En waarom zou ik dan Fuchsen kopen om ze hier toch maar te laten liggen? Bovendien is het goed laten onderhouden van mijn Porsche veel belangrijker dan “de juiste velgen”…
                Begrijp me nu ook weer niet verkeerd hè, als de originele Fuchsen erop gezeten hadden had ik ze uiteraard nooit vervangen…
                En wie weet kom ik in de toekomst wel eens een goeie set Fuchsen tegen, je weet nooit hè 😉

                Dus kan ik besluiten met: Hou de carosserie zo origineel mogelijk en verander niks onomkeerbaars!!! Wil je een 964, koop er dan een 😉

                Wim

                  [quote=”SidewindR”:85b3i9ld]

                  Ikzelf ben ook voor origineel houden, maar dat wil niet zeggen dat sommige kleine aanpassingen onmiddellijk moeten bestempeld worden als heiligschennis! [/quote]

                  Dat bedoel ik ook niet, kleine aanpassingen zoals hier beschreven, licht kapjes o.i.d. en onderstel aanpassingen geen probleem, maar gaat mij meer om carrosserie ombouwen (turbo look, 964 of nar 993) en dergelijke. 💡
                  En dan vooral echt de oudjes die hun charmes hebben door de small body en bumpers, haalt gelijk het mooie karakter van die tijd onderuit. 😥

                    [quote=”SidewindR”:3fmss0rq]dan is het heus geen financiële reden waarom ik (nog) geen Fuchsen heb…

                    [/quote]
                    wat is dan wel de reden dat je nu nog geen fuchsen hebt?….. :mrgreen:

                    Wim

                      [quote=”Kustom creations”:2a3zg2qf]achja, geef mij maar een goeie omgebouwde 😆 😆 😆 [/quote]

                      Dat ligt klaar hoor, maar gelukkig dat dit niet voor een Porsche is, al hoewel. 🙄 :mrgreen:

                        http://www.youtube.com/watch?v=t1-zzJnKtDg

                        The transmission was a ’53
                        And the motor turned out to be a ’73
                        And when we tried to put in the bolts all the holes were gone.

                          Ook ik ben tegen compleet ombouwen van een Porsche naar een eerder of later model .
                          Als je die wilt moet je die maar kopen .
                          Ik herinner me nog ettelijke jaren geleden dat ik een “964” zag met O-platen .
                          Dat vloekte enorm .
                          Personaliseren moet kunnen .
                          Ook ik krijg dikwijls kritiek te horen dat de oranje pinkers toch mooier zijn 😕
                          Of dat er onder een CS originele cups in de kleur van de wagen horen 🙁
                          Sorry , niet mijn ding en ik ga niet rijden met een wagen niet naar mijn smaak omdat anderen dat mooier vinden .
                          Dan moeten die maar met zulks een wagen rijden (wat ze ook niet doen)
                          Mijn veranderingen zijn wel volledig en zonder problemen omkeerbaar .
                          Originele stukken liggen hier . Stickers eraf , velgen wisselen , pinkertjes wisselen en klaar . Dan is er in een half uurtje een originele 968 😉

                            dat je onderhuids aanpassingen doet ok maar uiterlijk liever niet anders had porsche ze zo uitgebracht

                              [quote=”SidewindR”:28qf750c]Wat zou je liefst kopen: een volledig originele 3.2 mét Fuchsen maar die mechanisch en optisch echt niet helemaal OK is, of een super onderhouden, optisch en mechanisch in heel goeie
                              staat zijnde 3.2 maar zonder Fuchsen? Dat dacht ik ook ja 😉 [/quote]

                              Optie A natuurlijk! Zonder Fuchsen is t eigenlijk niet meer dan een kever met een 6-cilinder :mrgreen:

                              [size=50:28qf750c]heb zelf ook BBS’en …[/size]

                                achja, geef mij maar een goeie omgebouwde 😆 😆 😆

                                  Wel wel, zeer interessant 😉

                                  Ik heb helaas ook geen originele Fuchsen wat me bij een ander probleem brengt: Welke (vorige) eigenaar haalde het in godsnaam in zijn kop om de originele Fuchsen te verkopen zodat ik er nu geen heb? 😥

                                  En als je weet hoe goed ik mijn 3.2 verzorg (en wat ik er dus al aan uitgegeven heb) dan is het heus geen financiële reden waarom ik (nog) geen Fuchsen heb…

                                  Anyway, wat ik maar wil zeggen is dat we best geen aanvallende toon aanslaan hier!

                                  Ikzelf ben ook voor origineel houden, maar dat wil niet zeggen dat sommige kleine aanpassingen onmiddellijk moeten bestempeld worden als heiligschennis!

                                  Wat zou je liefst kopen: een volledig originele 3.2 mét Fuchsen maar die mechanisch en optisch echt niet helemaal OK is, of een super onderhouden, optisch en mechanisch in heel goeie staat zijnde 3.2 maar zonder Fuchsen? Dat dacht ik ook ja 😉

                                    Wel Wim, ik begrijp het ook niet.

                                    Al moet ik wel zeggen dat ik onderhuids wel een en ander gewijzigd heb aan mijn wagen: :mrgreen:

                                    – Dikkere torsies
                                    – Rennshift versnellingspook & Stomski coupler
                                    – Elephant Racing veerplaten (makkelijk verstelbaar etc)
                                    – Elephant Racing bussen (vooraan)
                                    – Stabilisatorstangen van een post ’86 carrera

                                    Maar niets onomkeerbaar en niets dat het originele karakter van de wagen om zeep helpt. Als ik een 964 wil, koop ik een 964 🙂 )

                                  15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 51)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.