Ombouw

  • Maker
    Discussie

  • Wim

      Ik begin mij toch stilletjes af te vragen waarom er zoveel Porsche omgebouwd worden. 🙄
      Als ik hier nu op het forum de nieuwe draadjes zie en lees, krijg ik weer al de kriebels als ik die zie.
      Geen 1 originele Porsche die aangeboden word.
      Alleen is dit slecht voor de verkoop, want waarom is hij omgebouwd. (schade)
      Verder is het slecht voor de waarde, want weet hier nog een paar forummers die een omgebouwde 2.7S gekocht hebben, die in originele staat 4x duurder zou zijn als nu.
      En vraag mij nu af, waarom dit gedaan is > wil men een nieuwer model maar kan men niet permiteren, en dat snap ik dan niet, want het ombouwen en spuiten kost ook serieus wel wat geld.
      Wie deelt mijn mening hierin, of durft een eerlijk antwoord te geven. 💡

    6 reacties aan het bekijken - 46 tot 51 (van in totaal 51)
      • Dag Wim,

        Uiteraard geef ik je groot gelijk maar je kunt natuurlijk maar het verstand gebruiken dat je hebt. Wat mij echter vooral stoort is de minachting dat sommigen hebben voor mensen die hun wagen ombouwen….alsof dat een misdaad is…..iedereen zijn zin toch en voor ieder wat wils…..er moeten er van soorten zijn….. kwestie van je te kunnen onderscheiden…. in positieve of negatieve zin dat laat ik in het midden….
        Mvg philip911 🙂 ) )

          Wim,
          ik deel dezelfde mening, omgebouwde modellen vind ik niet echt super.
          Zoals jij al aangeeft is het misschien beter voor de eigenaar, na een ongeval om het model te ‘upgraden’ zodat de mensen denken dat het een jongere Porsche is.

          Ook je stelling mbt de aangeboden originele Porsches klopt, maar zo merk je ook direct welke compleet origineel en matching numbers zijn. Er is hier onlangs een 911 S pre 74 verkocht geweest voor <15k. Kijk maar eens wat een originele 911 S qua waarde doet (beginnend van 50k tot een exorbitant bedrag van 100-150K). Maar van deze wagens mag je dan ook verwachten dat van elke vijs in de motor, over elke dashbord knopje tot ieder detail in de neus period correct en origineel is.

          Een andere reden voor de hoge prijzen van de oudere porsches is dat onderdelen zoals voorvleugels, deuren ed. nummers kregen(op basis van chassisnummer). Deze nummers duiken bij restauratie dan terug op en kunnen correct gedocumenteerd worden waardoor men aantoont dat de wagen 100% over al zijn originele onderdelen beschikt wat de hoge prijs dan automatisch staaft.

            Allé Wim dan viel de mijne nog mee zeker. Buiten een extra gaatje voor het alarm en wat kwaliteitskranten als isolatie was / is hij redelijk origineel geloof ik. Begrijp zelf ook niet wat sommige mensen bezielt om die wagens als maar om te bouwen. Natuurlijk is een nieuwere wagen voor de meeste mensen mooier en is de verleiding natuurlijk groot om even “goedkoop” de wagen de nieuwe looks te laten overnemen. Bovendien is voor veel mensen een wagen nog steeds een statussymbool. Heeft hij nu weeral een nieuwe wagen ??? En vrees dat dit ook zo voor de oudere types is. Wij vinden oude wagens mooi, maar veel mensen willen toch liever gezien worden in een “recentere” Porsche dan zo’n oude blikkendoos … 😉 Bovendien verschillen smaken natuurlijk …

              volledig mee eens,een 911 is mooi ,liever origineel en eerlijk
              hoewel mocht ik ooit het geluk hebben om een 930 turbo…………..ach ja blijven dromen

                Ben ik nog de gekende “upgrade” naar 3.2 of nog liever 3.6 motor vergeten.

                Of

                Ik kon mij wel een 911 aanschaffen, maar ori fuchs waren me dan toch iets te duur.

                  CabrioWim,

                  Wij stellen onszelf ook steeds die vraag.
                  Denk maar aan de vele 924 gebakkies die reeds 5 jaar te koop staan (944 look, 968 achterkant, carrera gt look …). 😯
                  zijn er dan echt geen mooie 924tigs meer over (echt onvindbaar)??? Het 7de jaar te koop als part donor, voor een ander gebakkie project. Die zetels staan toch mooier in een kever, niet?

                  http://www.2dehands.be/porsche-924-6320 … s&start=21

                  Ook mooie 944’tigs en 928 worden/zijn zeldzaam, men vergeve de vele ombouw café racers. 😥 😥
                  http://www.2dehands.be/porsche-944-targ … s&start=21 (neen dit is niet toevallig) 😈 😈

                  Een model die meestal geen inspiratiebron voor ombouw blijkt te zijn ➡ de 968, why??? (of toch? cs naar turboS)

                  De gekende 2.7tjes (enz) in 964 optiek, carrera rs embleem en een vliegtuigspoiler (café racers van het welvarender type) of 2.4tjes in accordeonbumper optiek (eigenaars beklagen deze aanpassingen nu toch???)

                  http://www.2dehands.be/porsche-911-2-2- … s&start=21

                  Waarom moeten 993’tigs altijd een turbo bumper hebben? (en dan nog liefst een replica)

                  Of een boxster 986 met 997 schermen en gt3 rs bumpers. 997’tigs die de “nieuwste” optiek krijgen. Leert niemand dan uit oude fouten?

                  “Moeder de vrouw vond een rode 911 mooier, heb ik mijn witte dan maar laten spuiten 😡 oops: .

                  [size=150:1607lzk9]Leve de terugbouwprojecten!!![/size]

                6 reacties aan het bekijken - 46 tot 51 (van in totaal 51)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.