Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › ombouwen naar 993
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 jaren, 11 maanden geleden door senna.
-
MakerDiscussie
-
3 december 2005 om 23:08
Is het mogelijk om een 911 van bv 1980 om te bouwen naar een 933 look? Ombouw naar 964 is welom bekend, heb er zelf ene 🙂 ?:
-
MakerDiscussie
-
Heb je die ombouw zelf laten uitvoeren of had je de wagen zo gekocht ?
Ik heb enkele jaren geleden een wagen zien ombouwen naar deze strosek 993 kit hier in de buurt…
Was destijds een schadewagen met frontschade en elektrische problemen.Heb de wagen zo gekocht!! reed als een beest, was mooi in orde (interieur en exterieur). Helaas was er teveel geknoeid aan de elektronica en heb ik daardoor teveel stilgestaan met de wagen! 😕
en ik ben ooit van plan om mij ne 964 turbolook te kopen/om te bouwen… maar voor de prijs dat ge betaald aan de stukken + de uren… misschien beter ne anniversary dan…maar dat is dan misschien bijna even duur.
Dat zijn wel 198 uren dus dat is al heel wat, als je dat maal 36 doet ex btw dan kom je op 7128 en neem daar de lak bij dan kom je op 8000 euro ongeveer. Wie gaat dat betalen ??
[quote=”AutosDekens”:jb2u76y0]Ombouw naar 993 in 14 dagen??????? 😕 ? ?
Sorry maar die wil ik niet op mijne koer hebben hoor…
Als je iets wil doen moet je het goed doen… en een 911 ombouwen is één, maar een 911 GOED ombouwen is een ander ding…[/quote]
14 dagen is goed te doen met 2 man er aan dan wel moet het zelf lukken op 9 werk dagen ( van 8 tot 12 en van 13 tot 20u) en dan is het wel af. Nu er is maar 1 probleem en dat is dat er dan echter niets anders mag zijn van werk, zodat ze er 100% kunnen voor gaan.
@ senna
Heb je die ombouw zelf laten uitvoeren of had je de wagen zo gekocht ?
Ik heb enkele jaren geleden een wagen zien ombouwen naar deze strosek 993 kit hier in de buurt…
Was destijds een schadewagen met frontschade en elektrische problemen.Johan als je 14 dagen elke dag van 9 tot 18 uur werkt is een wagen klaar…
Dat weet jij toch ook…Ik heb het dan niet over carrossiers die aan 5 wagens tegelijk bezig zijn maar die alle onderdelen hebben klaar liggen en meteen de wagen compleet kunnen afwerken zonder op één of ander detail te moeten wachten.
Trouwens er is een groot verschil tussen een wagen visueel ombouwen naar 993 of compleet tot in detail ombouwen tot 993.
ik heb al schadewagens terug van nul zien opgebouwd worden op een kortere tijd… (blikschade rondom)
kan zeker, heb er ooit ééntje gehad, bouwjaar 1985 🙂
weggedaan vanwege teveel elektrische problemen. 😥
Ombouw naar 993 in 14 dagen??????? 😕 ? ?
Sorry maar die wil ik niet op mijne koer hebben hoor…
Als je iets wil doen moet je het goed doen… en een 911 ombouwen is één, maar een 911 GOED ombouwen is een ander ding…
En vergeet vooral niet de ruitenwissers juist te zeten.
Dit vergeten de meeste die ombouwen naar 993 😉ik heb inderdaad nog een kit liggen… dit is de kit van een 993 4S
Volledig in carbon en afkomstig van een racewagen, er is dus wel nog wat werk aan , enkele onderdelen ontbreken al wel zoals de achterklep, maar die kan ik ook nog wel vinden aan een prijsje… 😆
Uiteraard kan je zo een kit ook nieuw kopen… om je een idee te geven , de kit die op mijn 993 GT look staat kost compleet 7800 euro als je hem nieuw besteld. Op de kit die ik nog heb liggen mag je een bod doen indien interesse , ik kan je ook vertellen wat je nog zoal moet aanpassen voor de ombouw (valt wel mee) een complete ombouw met afwerking kan uitgevoerd worden in 14 dagen als er goed doorgewerkt word.PM me maar voor meer info en foto’s
Anoniem3 december 2005 om 23:41mogelijk is het sowieso. Er heeft er trouwens een rode eens in porsche scene gestaan. Dus kan sowieso.
je kan dacht ik het beste werken met originele onderdelen; Dave kan je hier wel in helpen denk ik. Heeft altijd wel wat stukken en Luc zal ze met alle plezier wel monteren 🙂 )
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.