Omgebouwde 911 targa invoeren vanuit NL

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Omgebouwde 911 targa invoeren vanuit NL

  • Maker
    Discussie
  • Ik heb een zeer interessante 911 cabrio gevonden in NL maar alvorens ik de stap zet tot een definitieve aankoop wil ik toch graag weten welke problemen ik mag en kan verwachten bij de invoer van deze wagen.
    Dit zijn de gegevens:

    Zeer mooie Porsche 911 Cabriolet 1977 omgebouwd tot Carrera 2/4
    Mooie kleur Blauw met blauwlederen interieur.
    In midden jaren 80 circa 1985 is de auto volledig ex- en interieur omgebouwd tot Carrera 2/4, Look 1990 Model 964. Nieuwe moter en nieuwe versnellingsbak ingebouwd bij de ombouw.
    Supergoede moter 6 cylinder 3,2 liter. Matchinnummers i.vm. inbouw 3,2 liter moter.
    Mooie orignelen Porsche cupwielen met nieuwe banden.
    Gehele auto is pas volledig voor grote beurt geweest.
    APK keuring net geweest.
    Electrische stoelen – radio/cd speler.
    Linnen kap volledig intact.
    Onlangs gekeurd voor Oldtimer verzekering. Hij is getaxeerd op € 16.000,–. Rapport aanwezig.
    Onderhoudsgegevens aanwezig.

    Indien iemand hier ervaring mee heeft zou ik graag zoveel mogelijk info en tips krijgen.
    Ik zou deze wagen als “classic” willen gaan inschrijven en niet als “oldtimer” voor zover dit een verschil maakt bij het invoeren.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • [quote=”jack bauer”:yqfa3wv9]@ mcklusky:
      De vraagprijs is 14450€ maar is nog bespreekbaar.
      link:http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/auto_s/porsche/37437083.html
      Aangezien de te verwachten problemen met invoer zal ik hier maar van afzien denk ik.Ik ga geen 14000€op het spel zetten om misschien met een onkeurbare en niet om de weg te brengen wagen te eindigen.
      Kan misschien best hier in Belgie op zoek gaan naar een omgebouwde , liefst +25 jaar oud om als classic te gebruiken.
      Komt een classic in aanmerking voor korting op jaarlijkse rijtaks?


      @Frederic_911
      :
      Ik zoek om dezelfde reden een omgebouwde,doe ook maar max 5000km/j.
      Dan lijkt mij 1200€ wat veel om jaarlijks neer te tellen.[/quote]

      Vanaf 15jaar kan je hem laten verzekeren als classic car (204 euro), en vanaf 25 jaar is de taks iets van een 28euro

        Waarom koop je geen gewone SC of 3.2 cabrio en bouw je hem zelf niet om, dan heb je alle originele stukken nog om hem terug te bouwen en ga je er volgens mij achteraf een hogere verkoopwaarde van krijgen

          Als er iemand ergens een omgebouwde 911 (naar c2look)weet staan met een goede 3.2 motor in, wel een cabrio uitvoering dan gelieve mij dan op de hoogte te willen brengen.

            ja in welke staat hij ook is , 14500 euro, zelfs 14000 voor een omgebouwde is redelijk veel… te veel naar mijn inziens… maar bon,

            ik verkocht destijds (een jaar of 4 geleden) mijn omgebouwde in perfekte staat (op één dichting vd motor na) voor 9000 euro…

            Trouwens de uitleg van die verkoper is ook zo grappig, lees even mee;
            In midden jaren 80 circa 1985 is de auto volledig ex- en interieur omgebouwd tot Carrera 2/4, Look 1990 Model 964. 😆 in midden jaren 80 , zelfs 85 waren er nog geen Carrera 2 of 4 modellen ! 😆 hij bedoelt waarschijnlijk toen omgebouwd naar cabrio en andere motor en later nog eens omgebouwd naar C2/4

              @ mcklusky:
              De vraagprijs is 14450€ maar is nog bespreekbaar.
              link:http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/auto_s/porsche/37437083.html
              Aangezien de te verwachten problemen met invoer zal ik hier maar van afzien denk ik.Ik ga geen 14000€op het spel zetten om misschien met een onkeurbare en niet om de weg te brengen wagen te eindigen.
              Kan misschien best hier in Belgie op zoek gaan naar een omgebouwde , liefst +25 jaar oud om als classic te gebruiken.
              Komt een classic in aanmerking voor korting op jaarlijkse rijtaks?


              @Frederic_911
              :
              Ik zoek om dezelfde reden een omgebouwde,doe ook maar max 5000km/j.
              Dan lijkt mij 1200€ wat veel om jaarlijks neer te tellen.

                [quote=”mcklusky”:190j8bij]Ik weet niet wat de aankoopprijs is maar idd matching numbers kan enkel nog wanneer er vanop de originele 3 liter blok een 3.2 opgebouwd is.

                Nu weet ik dat er op het forum heel wat originaliteit liefhebbers zitten , maar ik heb ook al diverse omgebouwden gekocht… het is wat je zelf zoekt hé, als je tevreden bent met een omgebouwde is het toch ok ?

                Deze hele discussie werd hier al eens eerder gevoerd…

                Het enige probleem zie ik bij de invoer van deze wagen, je moet een homologatiekeuring ondergaan en daar zullen ze voor dagelijks gebruik gaan vallen over de ombouw van targa naar cabrio… (de motor zal gezien de nummers geen probleem geven)

                Dit betekent dan een keuring als alleenstaand geval, en als je een beetje tegenslag hebt zal je naar d’ieteren mogen gaan voor een gelijkvormigheidsattest… die op hun beurt dat niet zullen geven voor die wagen , hopen dus dat de keuring hem wil keuren…

                Deze keuring als alleenstaand geval kan wat aanslepen ( in t slechtste geval enkele maanden) en kost uiteraard weer meer dan een gewone keuring die je dan achteraf ook nog eens moet ondergaan…

                Als we zo nieuwsgierig mogen zijn wat moet je neertellen voor deze cabrio ? er zijn er namelijk al een aantal echte 964 cabrio’s te koop voor een 16000 euro… soms zelfs nog minder… en die leveren je qua invoer waarschijnlijk minder problemen op…

                als t echter een koopje is… tja..[/quote]

                Kheb ook een omgebouwde naar 964, maar motor is origineel en heb dus wel matching numbers. Enige rede waarvoor ik deze heb, omdat ik het model 964 graag zie, maar geen 1200euro per jaar kan geven aan rijtaks voor slechts 2000km per jaar af te leggen.
                Vraagprijs van die cabrio van de topicstarter was denk ik 14.500euro’s

                  Ik weet niet wat de aankoopprijs is maar idd matching numbers kan enkel nog wanneer er vanop de originele 3 liter blok een 3.2 opgebouwd is.

                  Nu weet ik dat er op het forum heel wat originaliteit liefhebbers zitten , maar ik heb ook al diverse omgebouwden gekocht… het is wat je zelf zoekt hé, als je tevreden bent met een omgebouwde is het toch ok ?

                  Deze hele discussie werd hier al eens eerder gevoerd…

                  Het enige probleem zie ik bij de invoer van deze wagen, je moet een homologatiekeuring ondergaan en daar zullen ze voor dagelijks gebruik gaan vallen over de ombouw van targa naar cabrio… (de motor zal gezien de nummers geen probleem geven)

                  Dit betekent dan een keuring als alleenstaand geval, en als je een beetje tegenslag hebt zal je naar d’ieteren mogen gaan voor een gelijkvormigheidsattest… die op hun beurt dat niet zullen geven voor die wagen , hopen dus dat de keuring hem wil keuren…

                  Deze keuring als alleenstaand geval kan wat aanslepen ( in t slechtste geval enkele maanden) en kost uiteraard weer meer dan een gewone keuring die je dan achteraf ook nog eens moet ondergaan…

                  Als we zo nieuwsgierig mogen zijn wat moet je neertellen voor deze cabrio ? er zijn er namelijk al een aantal echte 964 cabrio’s te koop voor een 16000 euro… soms zelfs nog minder… en die leveren je qua invoer waarschijnlijk minder problemen op…

                  als t echter een koopje is… tja..

                    en een targa omgebouwd naar cabrio en inderdaad de motor kan ook niet ( behalve ze een 3.2 van de 3 liter gemaakt hebben (andere cilinders) 😕 ,

                    zou je niet beter een originele cabrio zoeken, aan deze wagen is er al te veel geprutst in mijn ogen 😥

                      [quote=”jack bauer”:3vhklcrs]Ik heb een zeer interessante 911 cabrio gevonden in NL maar alvorens ik de stap zet tot een definitieve aankoop wil ik toch graag weten welke problemen ik mag en kan verwachten bij de invoer van deze wagen.
                      Dit zijn de gegevens:

                      Zeer mooie Porsche 911 Cabriolet 1977 omgebouwd tot Carrera 2/4
                      Mooie kleur Blauw met blauwlederen interieur.
                      In midden jaren 80 circa 1985 is de auto volledig ex- en interieur omgebouwd tot Carrera 2/4, Look 1990 Model 964. Nieuwe moter en nieuwe versnellingsbak ingebouwd bij de ombouw.
                      Supergoede moter 6 cylinder 3,2 liter. Matchinnummers i.vm. inbouw 3,2 liter moter.
                      Mooie orignelen Porsche cupwielen met nieuwe banden.
                      Gehele auto is pas volledig voor grote beurt geweest.
                      APK keuring net geweest.
                      Electrische stoelen – radio/cd speler.
                      Linnen kap volledig intact.
                      Onlangs gekeurd voor Oldtimer verzekering. Hij is getaxeerd op € 16.000,–. Rapport aanwezig.
                      Onderhoudsgegevens aanwezig.

                      Indien iemand hier ervaring mee heeft zou ik graag zoveel mogelijk info en tips krijgen.
                      Ik zou deze wagen als “classic” willen gaan inschrijven en niet als “oldtimer” voor zover dit een verschil maakt bij het invoeren.[/quote]

                      Matchingnumbers ivm imbouw 3.2motor, hoe kan de motor nu hetzelfde nummer hebben als chassis als er een andere inzit?

                    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.