- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren geleden door .
-
Discussie
-
2 november 2014 om 21:02
Dus binnen 2 weken haal ik de Cayman (ingeschreven 9/2013) op in Duitsland. Daarom alvast de verzekeringsagent om advies gevraagd in verband met de omnium en de verzekering tijdens de transit zelf.
De wagen zal voorzien zijn van 5-daagse transitplaten. Ik heb begrepen dat deze inclusief BA verzekering zijn, zolang je op Duits grondgebied bent. Correct? Dan neem ik dus vanaf de grens een zogenaamde “verzekering op chassisnummer” voor zowel BA als omnium.
Voor de eigenlijke omnium heb ik de keuze, omdat de auto jonger dan 24 maand is tussen:
- verzekering op cataloguswaarde incl opties, excl BTW (ik ben BTW-plichtig) en excl korting
- verzekering huidige factuurwaarde
Advies?
Er wordt wel verplicht om een antidiefstalsysteem te hebben. Omdat de cataloguswaarde van de auto minstens 60.000 euro bedraagt is behalve het SMO ook een TT4 systeem verplicht. Hij voegde een fiche bij van de systemen. Porsche staat er tussen. Zie bijlage. Ik heb hier werkelijk geen verstand van. Ik zie op de optielijst van mijn Cayman geen enkele systeem staan, dus ik vrees dat er wat zal moeten na-gemonteerd worden, correct?
Edit, bijlage pdf gaat niet?
Al bedankt!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.