Omniumverzekering & antidiefstalsysteem

Home Forum Porsche Talk Omniumverzekering & antidiefstalsysteem

  • Maker
    Discussie
  • Dus binnen 2 weken haal ik de Cayman (ingeschreven 9/2013) op in Duitsland. Daarom alvast de verzekeringsagent om advies gevraagd in verband met de omnium en de verzekering tijdens de transit zelf.

    De wagen zal voorzien zijn van 5-daagse transitplaten. Ik heb begrepen dat deze inclusief BA verzekering zijn, zolang je op Duits grondgebied bent. Correct? Dan neem ik dus vanaf de grens een zogenaamde “verzekering op chassisnummer” voor zowel BA als omnium.

    Voor de eigenlijke omnium heb ik de keuze, omdat de auto jonger dan 24 maand is tussen:

    1. verzekering op cataloguswaarde incl opties, excl BTW (ik ben BTW-plichtig) en excl korting
    2. verzekering huidige factuurwaarde

    Advies?

    Er wordt wel verplicht om een antidiefstalsysteem te hebben. Omdat de cataloguswaarde van de auto minstens 60.000 euro bedraagt is behalve het SMO ook een TT4 systeem verplicht. Hij voegde een fiche bij van de systemen. Porsche staat er tussen. Zie bijlage. Ik heb hier werkelijk geen verstand van. Ik zie op de optielijst van mijn Cayman geen enkele systeem staan, dus ik vrees dat er wat zal moeten na-gemonteerd worden, correct?

    Edit, bijlage pdf gaat niet?

    Al bedankt!

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Het is effectief de cataloguswaarde. Het is pas binnen een jaar of 4 dat de verzekerde waarde dan zal zakken tot onder de prijs die ik nu neertelde. Bij Axa kon ik kiezen tussen cataloguswaarde en factuurbedrag, maar de afschrijving begint al na 12 maand ipv 24 en begint dan met sprongen van meerdere % per maand ipv 1%. Bovendien weet ik nu nog steeds niet wat de kostprijs bij Axa zou zijn.

      Ondertussen heb ik bevestigd. Ik geef liever een paar euro meer zodat ik op beide oren kan slapen.

      Wij hebben al onze dosis miserie gehad op dat vlak. Toppunt was toen mijn vrouw een paar jaar terug zonder kijken achteruitreed van onze oprit en dus niet had gezien dat mijn Z4 daar nog stond. De feiten werden betwist door de verzekering en de toenmalige makelaar chanteerde mijn vrouw om toe te geven, zogezegd om vervolging te vermijden. Als ik die gast ooit in een donker steegje tegenkom… Ik kan nochtans empirisch bewijzen dat de uitleg van mijn vrouw correct was, maar zelfs de expert van mijn rechtsbijstand zat duidelijk mee in de slag. Allemaal één pot nat. Ik ben nog steeds boos op haar dat ze buiten mijn weten toegaf. Wie benieuwd is wil ik gerust via PM een verslag sturen dat ik toen maakte van de feiten.

        Ik zou altijd verzekeren op cataloguswaarde en nooit op effectief bedrag van factuur. En gewoon een sattelietsysteem laten inbouwen. Al enkele keren laten doen en securitas alert services is daar wel echt marktleider in. Ik denk zelfs dat die met OPC’s samen werken?

          Klinkt als Vivium-polis…

            Prijs is ok volgens mij!

              Mag ik nog even jullie advies?

              PCM heeft me doorverwezen naar een makelaar die niet eist dat er een tracking systeem wordt gemonteerd omdat de catalogusprijs 60K excl BTW overtreft, in tegenstelling tot Axa waar mijn verzekering nu loopt. Die man is daarnet hier geweest. Er is 0 euro vrijstelling, ook geen zogenaamde “Engelse vrijstelling” (waarbij er pas wordt vergoed als de schade minstens 850 euro overtreft). De afschrijving vat pas aan na 24 maand na inverkeer-stelling en bedraagt dan 1% per maand. Lijkt me allemaal optimaal.

              De prijs is een kleine 1.900 euro incl de BA etc. Doen?

              Ik wil vanavond beslissen, want morgenavond sporen wij naar Wiesbaden om zaterdag de Cayman op te pikken!

                ^^ Lojack “benelux” lijkt toch vooral op NL gericht, lijkt mij. Mijn verzekering staat er in elk geval niet tussen.

                Ondertussen weet ik al dat de optie 674 Vorrüstung PVTS er alvast niet opstaat. Wat betekent dat concreet als ik toch VTS wil laten inbouwen?

                  Een alternatief dat je zou kunnen overwegen is “Lojack”. Dit systeem werkt niet via een GSM kaartje maar via een radiosignaal. Nadeel van het GSM netwerk is dat het makkelijk te jammen is. Het radiosignaal is normaal gezien niet te dedecteren.

                  Ik krijg hier in Italie een flinke korting van de verzekeringsmaatschappij indien ik het in mijn auto laat installeren.

                  Hier een link http://www.lojackbenelux.com/het-netwerk.html

                  Ik zie op de website redelijk wat verzekeringsmaatschappijen staan.

                  Ik verklaar hiermede geen rechtstreeks of onrechtstreeks belang te hebben in het verkopen van Lojack. 😉

                    De optiecode is 674 voor VTS prep. Heb je echt de volledige optielijst, 674 zit er meestal toch wel op…
                    De volledige lijst kan je ook opvragen bij stuttcars op basis van VIN.

                      [quote=”Mushroom” post=183393]Bij Porsche heet dat VTS (vehicle tracking system)
                      Zit ofwel niets in, ofwel de voorbereiding, ofwel de VTS zelf.
                      Indien de voorbereiding klaar zit (is/was een optie van een paar tientallen euro’s) kost de VTS 1250 Euro bij een OPC.
                      [/quote]

                      Ik ga er van uit dat er niets inzit, want anders zou het tussen de opties staan. Ik zie bijvoorbeeld bij een demo Boxster van Porsche A’pen dat er zowel de gratis optie “voorbereiding VTS” op zit maar ook de VTS zelf aan 1.573 euro excl BTW. Ik informeer me bij een OPC.

                      Bedankt.

                        ja, toen zaten we met velen op een boot. :up:

                          En wie organiseert nu zo’n rondrit ? 🙄

                            Ja wie gaat er nu met zijne P op nen boot :sarcastisch :sarcastisch :sarcastisch

                            PB

                              En toch vond ik dat ze een combi hadden moeten sturen om alles ter plekke uit te zoeken. :popcorn:

                                Bij Porsche heet dat VTS (vehicle tracking system)
                                Zit ofwel niets in, ofwel de voorbereiding, ofwel de VTS zelf.
                                Indien de voorbereiding klaar zit (is/was een optie van een paar tientallen euro’s) kost de VTS 1250 Euro bij een OPC.

                                Systeem werkt wel :up:
                                Als je bij een rondrit bvb zo eens even de overzet neemt, laat dan de motor maar draaien, anders krijg je melding dat uw auto gepikt is (hij heeft immers bewogen zonder draaiende motor, systeem denkt dan dat hij getakeld is :mrgreen: )
                                Vraag me niet hoe ik dat weet 😳 8)

                              14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.