on track @ Leipzig: new porsche 718 boxster / cayman

Home Forum Porscheforum On Track Trackday foto’s & Video’s on track @ Leipzig: new porsche 718 boxster / cayman

• Maker
    Discussie

• J

Rijdt lekker strak, alhoewel ik weinig heb om te vergelijken want ik heb gisteren maar voor de eerste keer met watergekoelde P’s gereden.
      991 targa; Carrera, Carrera S, Cayman, Boxster GTS, GT4…

Eerlijk gezegd was de 991 4S voor mij degene die het best reed, plakt op de baan, geeft veel vertrouwen voor iemand met niet veel circuitervaring.

De offroad sessie met de Cayenne was minder spectaculair maar ook ook heel indrukwekkend.

En het meest verschoten ben ik van de Panamera Turbo (executive)!!
      Kan er iemand filmkes posten??
      In de voormiddag rondleiding door de fabriek, maar daar geen foto’s van, dat mocht niet.

IMG_4591.JPG

IMG_4592.JPG

IMG_4571.JPG

IMG_4603.JPG

IMG_4601.JPG

IMG_4580.JPG

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
    • J

Ok, je gebt gelijk, mijn foutje…
        Laten we het “day at the track’ noemen dan, of Porsche experience day!
        🙂

OK, dat begrijp ik allemaal, en je hebt overschot van gelijk. Maar dan mag je het niet aan de man brengen als trackday vind ik, want dat kan misleidend werken !

J

Niet vrij rijden, denk ik, maar ik kon de instructeur niet volgen, en ik gaf plankgas..

Een dagje racen op circuit, met de auto van iemand anders ( in dit geval Porsche Ag).
            Ik zou die verzekeringspremie niet willen betalen om zulk risico te dekken…

Misschien als je een FIA pro licentie kan voorleggen, maar anders denk ik niet dat je zomaar vrij kan racen in Leipzig. (Of eender waar)

Maar nog eens, denk niet dat het een saaie trage boel is.
            Heb je het filmpje met de Panamera gezien? Tis die kerel die je mag proberen te volgen…

Misschien kan er wel een evenement geregeld worden, waarbij je met je eigen wagen alle remmen los laat.
            Vragen kost niets.

Is dit echt een trackday (dus waarbij je zelf vrij mag rijden) of treintje rijden achter een instructeurswagen ?

J

image002.jpg

Ok, gasten, voor degenen die ook eens graag een volledige dag met verschillende Porsches op het circuit van Leipzig willen rondscheuren. (Zelf scheuren, niet als passagier)

Jan, mijn beste kameraad, organiseert op regelmatige basis en in samenwerking met Porsche trackdays in Leipzig.

Op 12 en 19 juni, dus heel binnenkort worden er weer twee events georganiseerd.
                Het event op de 19e is bijna volzet maar er zijn nog wel wat plaatsen voor de 12e.
                In de toekomst volgen er nog.

Iedereen kan meegaan, zowel particulieren maar ook bedrijven die aan klantenbinding of netwerking willen doen.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik me die dag geweldig maar dan ook echt geweldig geamuseerd heb!
                ‘s Morgens de vlieger op in antwerpen.
                Een flinke dosis Porsche in de voormiddag, lekker eten en nog meer Porsche in de namiddag.

Jan is ook Porscheliefhebber (dankzij yours truly) en maakt er veel werk van om deze dag tot in de puntjes te verzorgen.

Voor meer info volg deze link:

http://www.offsite-events.be/leipzig/

J

enkele “arty farty” foto’s…
                  ik ben echt geen geweldige fotograaf…
                  Er was gelukkig wel een professionele fotograaf mee, ik hoop snel ook zijn foto’s te mogen ontvangen.

IMG_4604.JPG

IMG_4607.JPG

J

IMG_4490.JPG

IMG_4491.JPG

IMG_4492.JPG

IMG_4506.JPG

IMG_4529.JPG

IMG_4530.JPG

IMG_4600.JPG

J

[quote=”deepee” post=234679]voila, de file ontvangen van G-man en op joetjoep gezet :salut:
                      serieuse driving skills met een “4-door sedan”

https://youtu.be/e_MtOFEff6w%5B/quote%5D

Bedankt voor de hulp, deepee!

Ik heb geen filmpje van in de Panamera, spijtig genoeg…
                      Het leek me niet evident om mijn telefoon zelfs maar een beetje stabiel te houden tijdens de rit…
                      Met deze rijstijl was binnen de tien rondes de eerste lekke band een feit… niet verwonderlijk…
                      Wat wel verwonderlijk was, is dat Stef (de piloot) tijdens de rit gewoon bleef doorvertellen alsof hij aan de toog stond…

Nog wat foto’s

IMG_4523.JPG

IMG_4519.JPG

IMG_4513.JPG

[quote=”Bert V.” post=234707]Welke kleur is de eerste …[/quote]

graphite blue metallic

de laatste (miami blue blijkbaar :lekker: ) is met de combinatie van chroom rond raamlijsten en de prachige velgen precies optisch een licht ander model dan de donkere op de foto erboven
                          ik vind hem gewoon TOP :first:
                          ik zou het wel weten moest ik hem kunnen betalen :drink:

Welke kleur is de eerste :popcorn: het Miami blue is schitterend :up:

[quote=”911cabriog50″ post=234661]bedankt om deze mooie foto’s te delen :drink: en om ons verdomd jaloers te maken dat wij er niet bijwaren :what: :up:
                              hoe geraak je daar tussen :popcorn:

imo, niks boven de looks van een 911 :hail:[/quote]

Het zal nog ni :lekker:

Als ik in de markt moest zijn voor wat modern spul mogen ze deze per direct in mijn garage zetten:

… of toch misschien iets gedurfder :think:

voila, de file ontvangen van G-man en op joetjoep gezet :salut:
                                serieuse driving skills met een “4-door sedan”

J

Nee gewoon op mijn pc.
                                  Kan het wel doormailen als je dat goed vindt. Met we-transfer dan he.

Ik wil hier misschien ook niet teveel off topic gaan.
                                  Misschien start ik best een ander draadje.
                                  Kan dan nog wat foto’s posten en zal er dan ook een link naar dit draadje inzetten.

[quote=”G-man” post=234658]… Kan er iemand filmkes posten?? …[/quote]

staan ze ergens in een cloud? stuur me de link door, dan zal ik ze voor je posten

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.