Onbekend knopje

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Onbekend knopje

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Hallo allen ! Op de stuurkolom van mijn 964 staat onder de bedieningshendel van de knipperlichten (pinkers) een klein zwart kantelknopje, qua formaat vergelijkbaar met het knopje voor de juiste afstelling van het boordklokje. Ik vind echter nergens de functie van dit knopje terug :wtf: , ook niet in de handleiding van de wagen. Waarschijnlijk kennen andere 964-eigenaars dit knopje wel ? Alvast bedankt !

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
      • Zo…..had ik toch ongelijk….maar goed, probleem opgelost dus…

Anoniem

Haha 993, toch maar liever niet !

MAAR, het mysterie is opgelost: het knopje dient om de spoiler te blokkeren in de uitgeklapte stand. Mogelijk werd dit later bijgeplaatst, want er bevindt zich ook een schakelaar in het motorcompartiment, maar ik weet nu tenminste waarvoor alle knopjes dienen. :relaxman:

:happy: bedankt voor het vleugje humor 993 !!!
            na een drukke dag (werk + ziekenhuis 😕 ) was het de eerste keer vandaag dat mijn buik- en lachspieren gelijktijdig gewerkt hebben !!

Dat knopje dient voor de schietstoel…wanneer je met een snelheid van meer dan tweehonderd op een boom afgaat en je remmen weigeren plotseling dienst……dan druk je op dat knopje….. :what:

Anoniem

Ja dat klopt inderdaad, Goof. Dat knopje zit op dezelfde plaats als de hendel van de boordcomputer, maar de uitsparing voor dit knopje is veel kleiner dan de uitsparing voor de hendel …
                En trouwens: het idee van een cruise control was zo gek nog niet, er zijn er inderdaad geleverd met CC. Alleszins bedankt.

Nog eens even gezocht, ik bedoelde de bediening van de boordcomputer zoals Mcklusky ook al aangaf. Dacht altijd dat dit de cruise control was. Lijkt me op ongeveer dezelfde hoogte te zitten:

Misschien is er ooit een andere cover rond het stuur gezet?

Anoniem

Ik neem aan dat cruise control niet standaard was op de 964 ? Want als optie staat het toch alleszins niet vermeld op de sticker onder de kofferklep.
                    En ook in de handleiding vind ik niets terug over een eventuele CC of de bediening ervan.

Afdekking voor waar ooit de hendel van de cruise control zat?

Anoniem

Hallo allen !

Hartelijk dank voor de vele antwoorden en suggesties !!
                        De wagen start dus wel degelijk met het knopje in beide standen.
                        De 2 knopjes onder mijn klokken zijn voor de bediening van het open dak en voor de spiegels.
                        Misschien is het wel een marterknopje, want ik heb eens gekeken en er zat er toch geen in 😀
                        Ik zal het inderdaad eens (laten) losmaken en kijken wat er achter zit … In de handleiding wordt geen gewag gemaakt van een boordcomputer en er staat ook geen tweede hendel vermeld in de verschillende schetsen … en natuurlijk ook geen knopje …
                        Als ik meer weet, breng ik jullie op de hoogte !!

Anoniem

😀 (y) [quote=”WES-RS” post=169463]

:mrgreen:[/quote]

Typisch mannelijk probleem …

Zeker niet origineel, pruts het eens los en kijk waar de draden naartoe lopen……als er al draden aanhangen 🙄

mss is het knopje wel helemaal niet aangesloten maar er ingezet om het gat te verbergen waar normaal de controle van de boordcomputer zit ?

ah, dan is het vnf ’94 met de 993 gewijzigd naar bediening met dergelijke knopjes. weeral wat bijgeleerd, bedankt mannen !

993spiegelschakelaarS.jpg

[quote=”luc993cabrio” post=169498]@deepee, da 2de knopje is bij mij ook aanwezig en is voor de spiegels L en R, da ander knopje heb ik ook niet op mijn 964 (1/91). :think: :think: :think:[/quote]
                                    En dat knopje zit er ook al origineel bij de SC 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.