ONDERDELEN OP HET NET

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen ONDERDELEN OP HET NET

• Maker
    Discussie
  • Ik denk dat wij, ook als lid van dit forum, dagelijks gebruik maken van het net. Men kan er “ALLES VINDEN”, zegt men !!

Ik heb reeds Amerikaanse en Engelse wagens in mijn bezit gehad en steeds was ik teleurgesteld door het aanbod aan wisselstukken in eigen land op het internet. Behalve Anglo-parts voor MG en andere Engelse rommel is het maar “pover”.

Dit is spijtig genoeg niet anders wat de Porsche onderdelen betreft.

Er is geen ene verdeler in Belgie die over een degelijke E-commerce site beschikt, met foto’s, PRIJZEN en een on-line shop. Of vergis ik mij ?????

Is ons landje te klein ??

Hoe geraken jullie aan onderdelen, vanuit je luie zetel ??

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • Reeds een vijftal keren bij elferteile besteld.
      Zeer vlotte service maar mischien een beetje beperkt in onderdelen.

Groeten,
      Danny

Elferteile al gebookmarked. Ziet er idd. nicht slecht aut. Ganz tolles.

idd , en je kan er ook betalen via overschrijving , de meeste vragen een creditcard waar ik niet echt voorstander van ben 👿

Ik heb, als proefbestelling, een paar PRULLEN gekocht verleden Woensdag morgen bij : http://elferteile.premiumshop.net/

Donderdag midddag stond DPD met het pakket aan de deur, WIE KAN BETER.

Prijzen zijn zeer goed, Btw 16%, uiteraard geen extra kosten (EEG) en vervoerskosten liggen op voorhand vast bij bestelling.

Inderdaad niet makkelijk. Nochtans kan deze markt voldoende groot zijn als je Nederland er bij neemt.

Ik koop al 15 jaar op het net (was er vroeg bij) . Vroeger heel veel in de US , tot 2000 kon je makkelijk de douane-rechten vermijden 3 op 4 pakjes kwamen toe zonder inklaarrechten. Vandaag is het terug interessant om in de US te kopen wegens de sterke Euro. Immers de sterkte van de Euro neutraliseert vandaag de BTW (21%) en douane-rechten (9%). Het enige probleem zijn grote/zware stukken omdat de flippo’s van de douane transportkosten meerekenen wanneer zij taxeren. (kijk eens naar Tarweb.be voor douane en accijnzen)
              Wat ook mogelijk is is je organizeren met enkele mensen en een hele container onderdelen kopen in de US en dan laten verschepen. En dan zorgen voor 100-den afzonderlijke facturen. Onze Douane-jongens in Anwterpen kunnen dan onmogelijk precies de maatstaf van heffing vaststellen en gaan dan voor het gemak af op de verzekerde waarde. Hier kan je winnen en zeker wanneer je als particulier en samenwerkt.
              Qua website vind ik http://www.pelicanparts.com zowat het beste wat er is. 90% is origineel Porsche, bestellen is makkelijk en je kan je order van bestellingen tot en met UPS-tracking-nummer on-line volgen. De baas van Pelican is ook een super-professioneel die trouwens wat jaren in de IT heeft versleten. http://www.mittelmotor.de is ook niet slecht maar toch ook weer net niet. Je moet al heel wat volume draaien om een perfecte e-commerce site uit te baten (tjiens hoe zou ik dat nu weten 😀 )
              Trouwens voor een ramp van een e-commerce site met Porsche onderdelen kijk eens naar http://www.rosepassion.fr nee geen sexsite.
              Misschien klinkt het pedant maar aan diegenen die het willen bouwen zou ik willen voorstellen om zich te verenigen in plaats van het afzonderlijk te doen, maar dat is mijn 5 eurocent.
              Success.
              Michel
              PS: Ik heb hier trouwens nog een Adjustable WUR liggen voor een SC je mag hem hebben aan 25% van de nieuw-prijs bij Bosch! 😈 Maar dat is een andere discussie

Het komt wel goed maar geef ons wel wat tijd zo makelijk is het echter niet.

[quote=”mcklusky”:3s1jro66]Beste Ferdy

momenteel is onze hoofdsponsor samen met zijn IT-er bezig om dit op poten te zetten, je moet wel weten dat wat originele nieuwe onderdelen betreft de Porsche AG niet meteen staat te springen om samen te werken met dealers die geen concessionaris zijn. Dus komen we al snel in de namaak aftermarket spullen terecht, die daarom niet minderwaardig hoeven te zijn.

Momenteel ben ik zelf ook bezig met een online shop op poten te zetten, voorlopig alleen met tweedehands spullen maar dat zal binnenkort uitgebreid worden.

je kan bvb al eens kijken op op mijn url http://www.mcklusky.be daar zie je het begin van mijn initiatief.[/quote]

Laat maar komen 😈

Zeer goed initiatief, ik veronderstel dat je ons de update van je site zal aankondigen, zodra beschikbaar.

Wat mij betreft gaat het om een ” HOBBY ” wagen en kan ik mij te vrede stellen met degelijke originele 2dehands en/of aftermarket onderdelen.

Porsche AG staat inderdaad niet te springen om een extra net verdelers op te zetten !!

Beste Ferdy

momenteel is onze hoofdsponsor samen met zijn IT-er bezig om dit op poten te zetten, je moet wel weten dat wat originele nieuwe onderdelen betreft de Porsche AG niet meteen staat te springen om samen te werken met dealers die geen concessionaris zijn. Dus komen we al snel in de namaak aftermarket spullen terecht, die daarom niet minderwaardig hoeven te zijn.

Momenteel ben ik zelf ook bezig met een online shop op poten te zetten, voorlopig alleen met tweedehands spullen maar dat zal binnenkort uitgebreid worden.

je kan bvb al eens kijken op op mijn url http://www.mcklusky.be daar zie je het begin van mijn initiatief.

[quote=”mark986″:sae7l4rg]idd, zoals koen zegt en anders EBAY…..
                        ik spreek uit ervaring. Maar ook vooral de fora, soms heeft er iemand nog iets liggen in de kelder en denkt zo van “ligt ni in de weg” totdat iemand de vraag steld en die persoon dan mss iets anders aan zijn lieverdje kan veranderen….
                        vragen maar dus….[/quote]

Ik heb al veel spullen gekocht bij professionals op Ebay, meestal Ebay.com, dus in de USA en telkens de postbode, Fedex,Ups of een andere transporteur langs kwam was de rekening gepeperd. Mijn ondervinding is dat een aankoop van US$ 200 (euro 160) je achteraf 300 euro kost ttz het dubbele !!!

Maar het is de vrijheid die mij aanspreekt, altijd “moeten vragen” is een stap achteruit, wij zijn tenslotte in 2006 en er zou toch iemand in Belgie moeten wakker schieten, ik denk b.v. aan Joma parts die over de nodige voorraad en logistiek beschikt om dit te ondernemen. Ik heb jaren terug Martin Robey, Jaguar en Jensen onderdelen, bezocht in Nuneaton U.K. en ik kan jullie verzekeren dat the on-line shop goed draaid, hun Visa/Mastercard terminal staat constant glooiend rood !!!

Ik zal verder zoeken bij onze buren en mijn bevindingen bekend maken voor zover de sponsors van dit forum het toelaten.

Anoniem

idd, zoals koen zegt en anders EBAY…..
                          ik spreek uit ervaring. Maar ook vooral de fora, soms heeft er iemand nog iets liggen in de kelder en denkt zo van “ligt ni in de weg” totdat iemand de vraag steld en die persoon dan mss iets anders aan zijn lieverdje kan veranderen….
                          vragen maar dus….

Door op Porsche Forums te komen en daar de vragen te stellen 😈 😉

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.