Onderhoud 986 bj 2003

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Onderhoud 986 bj 2003

  • Maker
    Discussie
  • Aangezien ik dus nog nieuw ben in deze wereld heb ik alsnog een paar vraagjes. Toen ik mijn boxster kocht zei de eigenaar dat hij alles had vernieuwd van olie en filters , na nu een 1000 tal km te hebben gereden controleer ik mijn oliepeil en zie ik dat er niks meer aan de oliepeilstok hangt van olie , nu ga ik voor alle zekerheid alles verversen en vernieuwen.
     
    Mijn vraagjes zijn:

    1: welke olie gebruik ik hetr best rekninghoudend dat ik in de ardennen woon en dus wel even koud kan worden in de winter?
        liefst olie die ik zowel in de winter of de zomer kan gebruiken.

    2:  Bij het olie filter heb je filters met verschillende binnen diameters , is dit een specifieke maat voor een 986 van 2003?

    3: Het luchtfilter bij mij is een K&N filter, moet deze ook worden vervangen of kan die zo blijven zitten?

    4: zijn er anders nog dingen waar we speciaal moeten op letten voor een onderhoud?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
    • intussen zijn de achterlichten ook vervangen door een (in mijn ogen) mooier exemplaar.

      Ook meer passend op de witte kleur van mijn Boxster.

      https://porscheforum.be/wp-content/uploads/hm_bbpui/307667/a5ai9hapq24sggeuznxwi4nkkypmwbde.jpg

        Nog een kleine update gedaan aan de snowwhite, namelijk vervangen van zijpinkers van oranje naar smoke, en dybamische leds . binnenkort volgen ook de achterlichten want deze week helaas pech gehad en een achterlicht kapot gekregen lol.

          Even een vraagje ivm de rubberen tubes die in de cilindershaft zitten van een boxster . Nu heb ik me laten wijsmaken dat deze niet in mijn boxster aanwezig zijn omdat dit een facelift is maar ik denk dat die motoren toch allemaal dezelde zijn, mijne is van eind 2003 ; Iemand een idee ?

          Het gaat over dit artikel

            Ja ik doe de werken over het algemeen wel zelf, tenzij ik het materiaal niet heb voor sommige dingen ga ik dan bij een vriend die zelf een garage heeft .

            Thumbs Up
            • pm
            1
            PM

              @Domi, doe jij de werken aan de auto allemaal zelf of laat je dit doen?

                De Porsche nog even onderhanden genomen en nu 2 nieuwe stabilisatorstangen gemonteerd en het is een wereld van verschil van het Lawaai als je in een put rijdt. Ook interieur delen van zwart naar zilver veranderd , was vroeger een optie bij aankoop naar het schijnt . En als laatse ook eena chterspoiler eropgeplaatst gewrapt in Carbon .Achterspoiler in carbon

                • Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 1 week geleden door Domi.
                • Deze reactie is gewijzigd 6 maanden geleden door David Claes.

                  Intussen is alles gebeurd enkel nu nog de voorste stabilisatiestangen vervangen, de auto rijd een stuk beter en minder lawaai uiteraard. Binnenkort dus de voorkant efkes onder handen nemen , er is ook een binnenkast aan het rechtervoorwiel helemaal kapot en spoiler vooraan is ook gebarsten. De spoiler zou ik willen herstellen en opnieuw spuiten enklel heb ik geen nr van de kleur omdat die niet meer origineel kleur heeft . Normaal is daar een apparaat voor denk ik om de coded van de kleur op te sporen of heb ik het mis ?

                    Het geluid kwam niet door de ophanging alhoewel ook de stabilisatorstangen versleten zijn , maar er was achteraan links een rollement stuk gedraaid waardoor ook het wiel een beetje los zat en dus iedere keer je draaide kwamen die ijzeren stangetjes van de remmen tegen de schijf aan te zitten en ook het rollement die beetje lawaai maakte .
                    Dus intussen de achterkant volledig nieuwe schijven, remmen, remschoentjes handrem en rollementen vervangen . Nu nog de voorkant de stabillisatorstangen vervangen die ik binnenkort zal bestellen .
                    Hetis in ieder geval al aangenamer rijden met al het lawaai die verdwenen is , het kan alleen maar beter gaan dus.

                    Groetjes Domi

                      Dank uw wel , mmoet wel nog even bekijken hoe het in zijn werk gaat om de handremkabels te vervangen , er is er eindelijk maar 1 stuk denk ik maar weet niet welke kant , maar als dit goed gaat dan maar alle 2 vernieuwen . Ook nog op zoek naar iemand die een spoiler kan spuiten hier in de buurt nie veel te vinden en monteren dan misschien ook nog. 

                        leuk projectje, succes

                          Paar dagen geleden de Porsche op de brug gehad vooraan zijn de rubbertjes inderdaad versleten waardoor het lawaai komt als je in een putje rijd , achteraan links was de wiellager stuk waardoor je dus het lawaai hoort bij het links en rechtsdraaien , de ijzeren staafkjes die aan de remmen zitten hebben daardoor ook de schijf geraakt en helemaal in krassen gemaakt .Dus conclusie meteen de achterkant volledig vernieuwen van wiellagers, remschijven en blokken, handremschoentjes en handremkabels , en vooraan nieuwe rubbers waar nodig , alles is besteld nu afwachten op de levering .

                            ok bedankt voor de tips ik ga er werk van maken van met het weer wat beter is want voor de moment hier een mooi dikke laag sneeuw en min 6 graden dus zal nie voor meteen zijn maar nu weet ik tenminste wat er mis kan zijn en welke punten ik moet controleren , groetjes Domi

                              Dat geluid bij linksaf draaien komt duidelijk van de voorophanging. Draagarmen kraken bij oneffen wegdek.
                              Hier verdenk ik eerder versleten wiellager of remklauw die los staat.

                                Dit zou inderdaad wel eens de oorzaak kunnen zijn , ook als ik naar links draai op een rondpunt dan hoor ik een hard geluid precies of de banden tegen de carrosserie gaan maar dit is het niet , weet ook niet van waar dit komt , draai ik naar rechts heb ik dit geluid helemaal niet. ja er zijn hier en daar wat gebreken aan zo te zien maar moet tegen deze zomer op punt komen te staan.

                                  Het is dus eerder gerammel en gebonk dat uit de wielkasten komt ??
                                  Eerste verdachte zijn de rubbers van de draagarmen en in tweede plaats de motorsteunen.
                                  Als de draagarmen nog nooit vervangen werden, rekening houdend met leeftijd en KM stand, dan zit daar wss de oorzaak.

                                   

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.