Onderhoud cabrio dak

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Onderhoud cabrio dak

• Maker
    Discussie

• Yenthe Paulussen
    Deelnemer

Beste Porsche rijders,

Nu heb ik pas mijn eerste Porsche Boxster en dus ook mijn eerste cabrio gekocht.
      Maar nu heb ik de vraag hoe onderhoud je best zoon cabriodakje!?
      Is het nodig dit aventoe te behandelen met speciale producten?
      En hoe reinig ik dit dak best bij een normale wasbeurt.
      Nog één van mijn vragen is, wat te doen als er een vogel zijn ding heeft gedaan op het dak??

Alvast bedankt voor de tips! :respect2:

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
      • Bedankt voor de tips, ga ik ook toepassen!

Wim

Heb je ook weer gelijk in. 😉

En de meeste rijden er niet mee als het regent :engeltje: want dan zou er al een deel afspoelen. 😳

het maakt een enorm verschil wanneer je auto binnen slaapt en erger dan op straat parkeren onder de bomen van de boulevard kan bijna niet. (stadsparkduiven :bounce: )
            @cabriowim: als je in een groene buurt woont/komt in tijden van bloesems en stuifmeel kan je aardig schrikken van wat er nadien opvliegt wanneer je op het gespannen canvas klopte EN meermaals per jaar komt het woestijnzand gewoon mee met het hemelwater.

Wim

Stofzuigen kan in met zachte borstel van stofzuiger, maar dan moet je toch al door veel stoffige/zanderige streken gereden hebben. 😉

dat klopt ! eigenlijk was ik m’n canvas nooit met zeep. ik spoel deze gewoon af met de tuinslang als ik de body gewassen heb.
                en als er eens een dropping op gevallen is, dan pas ik de groenezeepbehandeling toe zoals Wim ze ons heeft geleerd. :hail:
                gemiddeld één keer per seizoen dus, want ik rijd ‘s winters met hardtop.

Danku voor het super snelle antwoord! 😉
                  Ik lees ook soms dat ik het vooraf best kan stofzuigen met een zachte borstel om zand en dergelijken te verwijderen??

Wim

Lauw water, groene zeep en zachte schoenborstel.

Water met groene zeep opkloppen tot alles goed vermengd is
                    Dak inwrijven met borstel tot alles netjes is gereinigd
                    Afspoelen met water en laten drogen.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.