Onderhoud Cayenne 2005

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayenne Onderhoud Cayenne 2005

  • Maker
    Discussie

  • Frank De Winter
    Deelnemer

      Hey allemaal,

      Heb sinds verleden week een Cayenne van 2005 een 3,2 V6 maar om er een daily van te maken wil ik hem toch nog eens goed laten nazien nu dinsdag.
      Zijn er bij jullie ervaringen dingen waar ik zeker moet op laten letten?
      Ik heb al gehoord van zijn cartoon as, maar voor het overige kom ik niet veel tegen op het net (wat me natuurlijk alleen maar blijer maakt :-)).

      Zijn huidige consumptie is 12,6 liter…maar heb blijkbaar meer geluk want is een lichte vracht (3+1) wat maakt dat ik voor de besparing per jaar een echte Petrolhead kan blijven.

      Hoor het graag van jullie, dinsdag gaat hij naar Van Beurden, dus kwestie van mijn lijstje aan te vullen graag jullie tips!

      thx

      Frank

    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
      • Ivm met de cardan kan ik je wel een heel goed adresje meegeven : iemand die al 40 jaar cardans reviseert 🙂

        Heb zelf een gereviseerde cardan laten plaatsen, ben er uiterst tevreden over !

          Voila,

          Is helemaal in orde nu… alle vloeistoffen zijn vervangen, remmen nagekeken, luchtpomp nagezien en een hele hoop kleine dingen vervangen.
          De pont is vervangen (was tot op de draad versleten).
          Verwacht me dit jaar nog aan de cardan en dan denk ik dat ik een jaar of twee gerust ben (zeg maar 80.000 km).
          Maar wat een rijplezier ….is mijn tweede Cayenne nu… heb zelfs even gespeeld om mijn 4S te vervangen door een Cayenne GTS… maar zal het maar bij spelen houden 🙂

            Thx for tips guys, wat de lichte vracht betreft echter, is hij wel degelijk gekeurd voor lichte vracht en ook ingeschreven, daar zijn homologatie attest is en was afgeleverd als lichte vracht, eerste keer bij inschrijving.
            Op het inschrijvingsbewijs, deel 1 & 2 staat ook vermeld : “Nationale aard” : (J.1.) LICHTE VRACHTWAGEN
            en zitplaatsen bestuurder inbegrepen : 5..dus… zou me verwonderen dat ik daar niet de tax “lichte vracht” voor zou krijgen, heb trouwens ook al vignet (sticker) gekregen.
            Ik had me zelf ook even vooraf geïnformeerd en blijkt dat dit wel degelijk kan, daar de wagen initieel werd ingeschreven bij eerste inschrijving als lichte vracht.
            De boodschap is dus, wil je een Cayenne als lichte vracht inschrijven en hiervoor de kleine tax betalen moet zijn eerste homologatie als lichte vracht zijn! De jacht is nu volgens mij open op deze types 🙂 ze dateren echter allemaal tot aan 2007.

            @Wim
            , you tip neem ik mee en zet ik in de email 🙂 thnx.

              Ik zou niet hopen op een “lichte vracht” taks….

              Wim

                [quote=”fdwinter” post=194095]

                Cayenne van 2005 een 3,2 V6 maar om er een daily van te maken wil ik hem toch nog eens goed laten nazien nu dinsdag.[/quote]

                Ik zou sowieso alle vloeistoffen vervangen waar nodig.
                En alle filters.
                Verder ophanging, remmen en rubbers controleren.
                Moet dan klaar zijn voor dagelijks gebruik. 😉

                  Klopt
                  Indien de laadruimte minimum de helft van de lengte heeft van de wielbasis kan het lichte vracht zijn met alle financiële voordelen.
                  Anders niet meer.

                    Weet dat de wet idd vroeger zo was maar die krijg je nu toch niet meer door de keuring?

                    Voorwaarden tot ombouw:

                    Voor een voertuig met een wielbasis van 3 meter moet er aan de binnenkant een laadvlak zijn van 20cm hoog, gemeten vanaf die hoogte tot achteraan het kofferdeksel dient 1,5m lang te zijn.

                      Lichte vracht met 4 zitplaatsen.
                      Hoop voor U dat het goed komt.
                      Ik heb hier op keuring Geel gaan horen hoe het zit.
                      Cayenne 4 zitplatsen geen voordelen wat betreft BIV en rijtaks.
                      Wel meer afschrijfbaar in een boekhouding.
                      Dus eigenlijk verlies je een zitplaats en kan de rugleuning niet meer plat.
                      Zonder dat het financieel beter is :bounce:

                        Proficiat Frank, wat bedoel je juist met lichte vracht 3+1?

                      9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.