Onderhoud en velggrootte

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Onderhoud en velggrootte

• Maker
    Discussie
  • Ik ga morgen mogelijk een Porsche 996 kopen die in september 2011 zijn laatste onderhoud heeft gehad en sindsdien nog 4000 km gereden heeft.

Ik vermoed dat deze terug een onderhoud moet hebben door de lange tijd ertussen? Klopt dit en wat moet er dan gebeuren? Op welke kost mag ik rekeken? Zo heb ik een idee hoeveel bij de wagenprijs moet bijgeteld worden?

Randvraag: mag je op een 996 met 18″ velgen ook 19″ velgen leggen met een dunner profiel?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • +1

Mij hebben ze geleerd dat niet rijden (lees : lang stilstaan) ergere slijtage veroorzaakt dan rijden.

Olie moet minimum elke 2 jaar vervangen worden, ook al is er quasi niet mee gereden.

[quote=”Ragazzo” post=199302]Bedankt voor de info, ik dacht dat er standaard 18 inch onder zat.

Betreffende het onderhoud, theoretisch (bij elk ander automerk) zou ik geen onderhoud doen omdat het nog maar 4000 km geleden is maar doordat het wel al 3,5 j geleden is, denk ik wel dat het nodig is bij een Porsche.

In praktijk ga je dus dingen vervangen die nog maar 4000 km geleden vervangen zijn. Daarom de vraag moet dit dan ook allemaal of zijn er dingen die niet versleten gaan zijn doordat ze toch enkel kilometer gebonden zijn?[/quote]

In elk geval mag de motorolie niet ouder dan 2 jaar zijn bij BMW. En voor andere merken zal dat uiteraard ook zo zijn. Is de olie zelf nog okee, de additieven zullen hun tijd gehad hebben. Het merk speelt toch geen rol, je moet je spullen onderhouden…

Ik heb nu een aankoopkeuring aan hen voorgesteld. Straks weet ik het antwoord.

PB

Dat is vrij normaal, als ik uit de *porsche in de Audi stap, lijkt het wel of ik het koppelingspedaal dwars door de bodem trap. :wtf:

Net geen kijken, wagen viel goed mee, is van een ouder koppel.

Er is één ding waarvan ik niet weet of dit normaal is, de koppeling gaat vrij zwaar. Ik heb nooit een Porsche gehad dus ik weet niet of dit normaal is bij een 996.

[quote=”Mart” post=199335]Banden?[/quote]

Yep “DOT”
                Goede opmerking!

Banden?

PB

Rij zelf al een dikke 60.000km rond op 19″.
                    Nog maar 1keer problemen gehad met de ophanging, maar daar zat ergens een betonnen muurke voor iets tussen. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik zou ALLE vloeistoffen vervangen, incl. olie en benzinefilter. 😉

Als dat meer dan 3 jaar geleden is dat er nog iets aan gedaan is zou ik toch ook de remolie vervangen :coolness:

Ik weet het niet daarom dat ik het vraag, zou jij alleen olie vervangen?

[quote=”Ragazzo” post=199302]… In praktijk ga je dus dingen vervangen die nog maar 4000 km geleden vervangen zijn en die niet versleten gaan zijn doordat ze toch enkel kilometer gebonden zijn?[/quote]

wat zou je naast olie nu nog vervangen dan ? (als er geen groot onderhoud moet gebeuren de komende 5 dkm)

Bedankt voor de info, ik dacht dat er standaard 18 inch onder zat.

Betreffende het onderhoud, theoretisch (bij elk ander automerk) zou ik geen onderhoud doen omdat het nog maar 4000 km geleden is maar doordat het wel al 3,5 j geleden is, denk ik wel dat het nodig is bij een Porsche.

In praktijk ga je dus dingen vervangen die nog maar 4000 km geleden vervangen zijn. Daarom de vraag moet dit dan ook allemaal of zijn er dingen die niet versleten gaan zijn doordat ze toch enkel kilometer gebonden zijn?

Wat deepee dus zei… :up:

Wim

Welkom op het forum, en wie is Ragazzo.

Normaal stellen we ons even voor als men ergens nieuw binnen komt. 💡

afhankelijk van de KM stand heb je minstens een klein onderhoud en in het slechtste geval een groot onderhoud nodig. richtprijzen voor de 996 vind je HIER en wat er precies dient te gebeuren bij welke KM standen vind je HIER (ff miles omrekenen naar km)

18 inchers vervangen door 19ers kan, maar ik zou het niet doen. weet dat er standaard 17 inch onder stond. dus je gaat heel wat comfort inboeten en je ophanging veel zwaarder belasten.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.