Onderhoud, herstelling en revisie

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Onderhoud, herstelling en revisie

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,

Vorig jaar in juli heb ik mijn 997 verkocht. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, en ik heb terug een Porsche gekocht, wel deze keer een model waar ik als kind reeds verliefd op was, namelijk de 964. Het is een carrera 2, manueel met sper geworden. De wagen is in relatief goede staat gezien de 27 lentes. Op heden zijn er enkele zaken die dienen aangepakt te worden, een nieuwe koppeling, remschijven voor e.a. kleine zaken. Zoals alle 964 van de vroege generaties, lekt hij ook wat olie, dit moet tevens aangepakt worden, maar ga hier nog mee wachten tot de winter of misschien volgend jaar…ga eerst zien hoe hij loopt. Nu is mijn vraag hier, waar ga ik best in Oost of West Vlaanderen voor onderhoud, herstellingen voor dit model ? Tevens tips voor een volledige revisie van de motor, waar ik best ga, zijn zeker welkom. Luc Devos uit Ieper is mij aangeraden, schijnt een top mekanieker te zijn, maar als klant weet je nooit wanneer hij aan je auto gaat beginnen, en wanneer hij klaar zal zijn…dit vind ik nu wel vervelend. Dus info & tips meer dan welkom… Van zodra de auto hier bij mij staat, post ik zeker eens een foto …en je zal mij nog wel horen met vragen de komende tijd. Blij terug te zijn in de porsche familie !

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Ik sluit mij aan bij Rollie. Zelfs al woon ik niet in Limburg, ik rijd graag naar Bernard als er iets aan m’n 993 moet gebeuren!

Bernard Dossogne in Houthalen

Centrum-Zuid 1511, 3530 Houthalen

Hier hetzelfde probleem, ook een beetje olie lek. Ben voor mijn P964 opzoek naar een goede hersteller regio LImburg.

tips zijn welkom

Bij garage Willems in Olsene.
            Dit zijn 2 broers met veel ervaring.

Of bij D&F engineering te Zwevegem.

[quote=”No substitute” post=253602]… maar als klant weet je nooit wanneer hij aan je auto gaat beginnen, en wanneer hij klaar zal zijn…[/quote]
              Ik vrees dat dat overal zo is, zeker bij de goeie. Mijn carosserie is al sinds januari ergens binnen, met wat geluk in augustus eindelijk klaar. En de motor is al van voor kerstmis vorig jaar in revisie (wel volledige revisie, van kop tot teen met kostprijs ruim boven de 15k). ‘t Is zoals met eten klaarmaken: als het te rap gaat dan is het niet goed 😉

Tot nu toe maar 1 adres gekregen in Oost of West Vlaanderen…. als je laat weten van waar je ergens bent, krijg je misschien meer info dichter bij huis…
                Vanuit Oost Vlaanderen zou ik richting Merchtem trekken… AutoTech is zeker een aanrader. http://www.autotech-merchtem.be/

Als je hem contacteert, doe de groeten van Bernard, :up:

Goeie actie, gefelicteerd en heel veel plezier gewenst met je nieuwe ouwe aanwinst!! :driver:

Die 964 zijn prachtig qua lijn. Zelf ga ik met mijn 964 Targa naar Jimmy Christiaans, zeer degelijke monteur uit Berlare. Weet volgens mij alles over de 964! http://www.jcmotors.be.
                    Mocht je hem contacteren, doe hem maar de groeten. Luc

M Automotive Engineering, bij afrit autostrade te JABBEKE richting kust, naast TEXACO station.

Zie ook facebook.

XXX

Super een 964 erbij :up:
                        In de region Antwerpen zijn het mijn part Piessens – 911 Rescue – 911 Motorsport.
                        Alle drie hetzelfde probleem dat ze in de Vlaanders ook hebben, te veel werk te weinig tijd.
                        Mijne is al 3 weken binnen voor een olielekje, ging binnen de week klaar zijn…
                        Nog één week en ik moet met trappers in mijn 11je de Schotland trip aanvatten :popcorn:

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.