Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Onderhoud Vl-Brabant / Overijse
- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 1 maand geleden door Ruben.
-
MakerDiscussie
-
20 augustus 2013 om 16:22
Hi all,
Ik ben op zoek naar een garage in de buurt van Overijse (vl-brabant) waar ik met een gerust hart op onderhoud kan met mijn 996. Iemand suggesties en positieve ervaring?
Het dichtste in de buurt (40 km!) dat ik momenteel heb gevonden is Autotech (Merchtem).
Iemand ervaring met Autotech? Of een betere suggestie dichter in de buurt?Alvast bedankt voor jullie reactie !
Ciao,
M. -
MakerDiscussie
-
Kris Vandenbrande ken ik persoonlijk.
Moest ik het onderhoud niet zelf doen, ging ook ik naar hem…Ben met mijn vorige Porsche ook bij Vandenbranden in bonheiden op onderhoud geweest.
Nooit klagens gehad .
Grts Floere.ik ga ook bij Vandenbranden in Bonheiden… en paar vrienden Porschisten ook. Totnogtoe geen klachten gehoord en fijne mens mét passie voor z’n patiënten 🙂
ik denk dat het zoals met een dokter is, als hij je geneest is het een goede, zo niet ist ne kwakzalver. Heb ook gezocht en gevonden, een garagist die niet ver van huis woont en samenwerkt met specialist (oudere porsches). Je zal een beetje moeten aftasten maar ervaring van mede-forumers is altijd een plus.
had het hier al is vermeld, als je bij kris Vandenbrande in Bonheiden gaat weet je dat je wagen behandeld is zoals een Porsche het verdiend, ben er al lang klant en hij weet waar hij mee bezig is, dat kan je helaas van het personeel in een opc niet zeggen, ga hier niet in detail treden maar je zou raar staan kijken als je weet waar een opc je wagen naartoe brengt als ze zelf het “weeral is” niet kunnen oplossen, al zullen ze dit nooit toegeven, olie aflaten kan iedereen hé.
als ik men wagen afhaal wil ik dat hij perfect in orde staat en niet alleen gedaan is waarvoor hij initieel binnen ging, als er iets niet 100% in orde is, heb ik graag dat men het mij laat weten en dan doe je nog wat je wil, maar dan weet je het tenminste, en dan nog minder betalen dan wat je achterlaat in een opc voor de madame arabelle, de kuisploeg, de receptionist en ga maar door, ok, bij hem zit je niet in een lederen zetel, maar de koffie is bij hem even lekker :up:
persoonlijk ken ik geen eerlijkere garagist dan hem, en ik heb zelf in het wereldje gewerkt dus weet waarover ik spreek :happydance:
in een opc zullen ze me nooit zien, laat hen maar prutsen onder garantie :relaxman:Zelfde hier en ik volg de stelling van RODONDO
enige tijd geleden las ik hier ook niet zo’n goede commentaar, maar wij hebben nooit last gehad, integendeel wij mogen over de garagist in kwestie zeker niet klagen en hij neemt voor alles zijn verantwoordelijk op, zoals we van hem gewoon zijn.het is een beetje afwegen en een goede keuze maken maar van die garagist in Bonheiden hoor ik toch ook goed commentaren.
Het is wat je er van maakt he. Toen ik enkele jaren geleden mijn SC kocht had de vorige eigenaar net voor bijna 4000 euro kosten gedaan aan het blok. Alles zonder factuur en eigenlijk niks deftig uitgelegd. Resultaat kan je lezen op dit forum ergens in 2011. Johan Dekens is mijn wagen toen komen ophalen en heeft deze in overleg hersteld, bleek dat er wel degelijk aan het blok ” gewerkt ” was maar dat het ook de bedoeling is dat de klepstoter vast worden gezet. Resultaat was dus 2 losgekomen pennen in de tuimelaars en veel geluk dat deze niet de cilinder zijn ingegaan.
1 Jaar later ga ik hier 8 km verder bij die mens van Autotech die onmiddellijk begint te lullen dat hij mijn wagen kent en dat hij altijd aan mijn wagen heeft gewerkt….. maar dat het nooit veel geld mocht kosten van de vorige eigenaar….. :think: Ik wacht trouwens nog steeds op zijn offerte voor de revisie van mijn boite alhoewel de SC intussen een jaar verkocht is.
Vorige week ben ik bij Carnewal om mijn gereviseerde driehoeken van de 964 op te halen en verneem ik van hem dat Serge van Autotech een echte aanrader is….
Ieder heeft zijn verhaal he! Trouwens over die mens van Bonheiden, die ik totaal niet ken, heb ik wel al goeie kritieken gehoord!Oldtimerfabriek heb ik goede ervaringen mee.
Zit in Tienen heeft net een grotere werkplaats in gebruik genomen.
Paar mensen van de club gaan er op onderhoud en heeft ook al een wagen van me in consignatie verkocht.
Is een ingenieur van opleiding en dat merk je als je over techniek praat met Dominique.
Zijn planning zit wel redelijk vol, een paar weken wachten is geen uitzondering.Auto Tech Merchtem zou niet echt budgetvriendelijk zijn, zo hoor ik in de wandelgangen.
Over zijn technische kennis bestaat weinig discussie.Tegenwoordig zijn er precies geen “goede” meer. Ik ben al jaren zeeer tevreden van mijn P-specialist, steeds bejubeld op dit forum. Tot mijn grote verbazing las ik een tijd terug niet veel goeds, terwijl ik er super tevreden was & ben. Gewoon een keuze maken en zelf ondervinden…..
Even dit draadje naar boven halen…
Ik zou op m’n 964 een groot onderhoud willen laten uitvoeren en technisch compleet laten nakijken.
Echter met alle verhalen die rond gaan twijfel ik nog waar ik de wagen zal binnen brengen. :think:
Als ik de zoekfunctie hier op het forum gebruik zijn er in mijn omgeving 2 specialisten die eventueel in aanmerking zouden komen…
– Auto Tech Merchtem
– Van den Brande BonheidenZijn er mede forummers die onlangs ervaringen gehad hebben met deze specialisten of eventueel andere specialisten regio Vlaams Brabant?
Alvast bedankt!!
chris Vandenbrande uit bonheiden is een gast die met liefde aan *porsche werkt, wat hij beloofd doet hij ook en correct, en als iets vervangen moet worden dat je niet gezegd hebt zal hij je hier wel voor bellen als het nodig is dit ook te vervangen, betalen moet je overal maar ik geef men wagen liefst aan iemand die gepasionneerd is en het niet alleen doet om zijn centen mee te verdienen…
en, bij hem moet je niet betalen voor de receptionist, de magazijnier, de kuisploeg en noem maar op want draai of keer het zoals je wil, in een OPC betaal je dat allemaal extra, kan ook moeilijk anders héPorsche is voor mij iets speciaal,het is meer als een wagen,het is meer dan een onderhoud op een voertuig wat je van A naar B brengt. Voor mij is dit een beetje een kind achterlaten bij iemand….en dit laat je het liefste achter bij iemand waar je een goed gevoel mee hebt. Ik veronderstel dan ook dat degene die hier voor werken,aan werken en mee werken dezelfde passie delen of tenminste een stukje deze gedachtengang hebben. Als zo iemand je op deze manier behandeld vind ik dit niet enkel enorm spijtig,maar zelfs een stukje triest. Ik krijg dan onmiddellijk het ”zijn er dan geen liefhebbers meer”” gevoel?
Degene die m’n eerste onderhoud deed voerde alles goed uit en was correct,maar hij ”luisterde” niet naar z’n klant. Ik gaf hem de pap in de mond! Kijk de wagen volledig na,maak een lijst op van dingen die vervangen dienen te worden of dingen die hun beste tijd hebben gehad. Kijk….mijn wagen is in orde,maar ik kan me moeilijk voorstellen dat er aan een wagen van 1991 nergens niets beter kan! Gevolg,ik heb zelf moeten vaststellen dat er 2 stofhoezen scheurtjes vertonen en deze worden dan ook vervangen samen met het onderhoud.
Misschien ben ik gewoon een extreem moeilijke klant…dat kan natuurlijk ook
[quote=”Ibiz@ke” post=157065][quote=”Porsche911lover” post=156918][quote=”Ibiz@ke” post=156655]Wel toevallig heb ik die kerel van Autotech deze week aan de lijn gehad.
Zelf in de autosector werkend kan ik u zeggen dat ik in lange tijd zo ne gestampte onbeschofte boer niet meer aan de telefoon heb gehad.[/quote]Haha de baas van auto-tech is “gene gewone” da s waar, hij is zeker geen smilende verkoper van herenhemden, maar mijn bakske is daar hersteld en ik kan u garanderen dat er weinig als hem in t vak zitten. Ik kan m enkel maar aanraden.[/quote]
Degene die mij een beetje kennen zullen beamen dat ik ook niet de man ben die iemand in herenhemd verwacht
Wat verwacht ik?
-Vriendelijk,eerlijk,respect en prijs kwaliteit. maw…de verwachting van de ”doorsnee” klant.
Das gewoon ne onbeschofte vent,over and out!Porsche Dekens in Hasselt!
Afspraak staat vast eerste weekend februari
” Ik kom hem u halen en breng hem u terug…ze zijn hier aan de straat aant werken en de wagens zien er dan niet uit”Dat is wat anders als ”Mijne boekhouder rekent mij aan van de minuut dak bel” steek u facturen van vroeger in u hol autotech ninove. Klinkt als ne echte ”liefhebber” aan telefoon die gast. :ass: :loser:[/quote]
Ibizake, no big deal hoor mijn “haha” is niet smalend bedoeld (ieder zn mening en je komt er recht voor uit, respect !), ik de man goed ondertussen en weet dat hij “nors” uit de hoek kan komen en zeker als m juist met iets bezig is of als t m niet aanstaat. Het is geen karakterke waar ikzelf graag mee onderhandel, en vind zelf ook dat je je karakter niet mag laten spreken boven de “klantvriendelijkheid”. Ik heb zelf ook een hekel aan verkopers die je buiten kijken of gewoon geen zin hebben om je iets uit leggen of te verkopen. So respect voor uw gedacht, ik prijs enkel maar zn werk en dat is echt wel goed…Van Dekens en de man uit Bonheiden heb ik ook veel goeds gehoord.
Zal ik het hele relaas een beetje beknopt uitleggen
Juni 2011 kocht ik mijn wagen van een mede forummer,zoals de meeste wel weten hier
Super wagen,steeds op tijd onderhoud gehad,totaal geen opmerkingen aan de vorige eigenaar z’n adresNu ben ik eens wat gaan graven in de geschiedenis van de wagen en zie ik dat er op 158.000km een heel groot onderhoud is gebeurd en dat er toen veel dingen zijn vervangen. Afgestempeld door Autotech Ninove
Ik vind verder in het boekje een ”prijsraming” van een serieus bedrag (we spreken over 5 cijfers voor de komma)
Graag had ik dan ook geweten wat er hier exact vervangen is geweest. Dus toen ik de auto kocht belde ik naar Autotech zelf met deze melding. ZEER vriendelijke man vertelde me dat het niet goed uitkwam aangezien hij met een verhuis zat van z’n zaak,dat de vorige eigenaar altijd zeer goed zorg heeft gedragen voor z’n wagen en dat ik dus een mooi exemplaar had gekocht. Ik bedankte hem hiervoor dan ook en had alle begrip voor z’n verhuis. Ik melde dat ik wel een keertje terug zou bellen.
Ok,dit is er niet echt van gekomen,geef ik gerust toe.Afgelopen week besloot ik om een soort van ”bigg search” te starten naar de historiek van de wagen,en toen ik alles erbij nam schoot me dit weer te binnen. Alle stukken ingescanned en een mailtje naar autotech gedaan.
De morgen erna (zeer snelle reactietijd op een mail) mocht ik een antwoord ontvangen:
Om veiligheidsredenen geven wij geen papieren vrij,blablabla
Ik vreesde dat er ergens verkeerde communicatie was aangezien ik duidelijk over de nodige ”stukken” beschikte om een factuur terug op te vragen. Dus besloot ik van gewoon even op een persoonlijkere manier te praten en belde ik de beste man.Aangezien ik 2j terug een aangename stem hoorde aan de andere kant zou dit zeker geen probleem geven…
O boy what was i thinking….Ik zei wie ik was en dat ik een mailtje had gestuurd,
”Ja dat weet ik en ik heb u geantwoord”.
Mijnheer zoals u kan zien in bijlage beschik ik reeds over de vorige eigenaar zijn gegevens,hebt u het odhb afgestempeld dus ik had graag het factuur gehad wat hier tegen over staat,ik werk zelf in de autosector en ken de wet op de privacy.Ja das 2,5j geleden,en gij kunt zeggen wat ge wilt,ik ken u niet!
Euh…als u wil stuur ik u copy van m’n paspoort,inschrijvingspapier van de wagen,alles wat u maar wil zodat u inderdaad weet dat ik wel degelijk de eigenaar ben.
”Daar hou ik mij niet mee bezig,het is al te veel dat ge mij hier voor belt!
Ik heb 1200 klanten,als die mij allemaal bellen voor zoiets,dan ben ik gans de dag niks anders aan het doen!
Trouwens,van de moment dat ik mijn boekhouder bel duwt die op zen klok en elke minuut word gefactureerd! Op het einde van het kwartaal krijg ik de rekening! Daar steek ik geld aan in! Ik ben geen officiële dealer waar ze met 10 zitten,en zelfs daar zouden ze dit niet doenIk melde de beste man dat dit geen manier is van klanten aan te pakken
Klanten? Gij zijt helemaal gene klant! Ik heb u in die 2,5j nog eens niet gezien!
Ik melde hem dat dit bij deze ook ZEKER NIET zou gaan gebeurenNogmaals melde ik hem dat ik gerust tot daar wou gaan met alle stukken,dat ik niet ”vervelend” wou doen,dat mijn bedoelingen zuiver waren en dat ik gewoon de historiek van m’n wagen wou gaan zoeken
”Alleen de vorige eigenaar kan dit hier komen opvragen en dan zal ik er voor zorgen als hij mij dat betaald”*
Toen ik melde dat dit in principe ook geen probleem zou vormen was het ineens wel weer een probleem en wou hij het eigenlijk gewoon niet doen.Ik ben er zeker van dat ik nog dingen oversla,maar dit was mijn gesprek met deze mijnheer van Autotech
Had ik het opgenomen,ze hadden het bij verschillende trainingen kunnen gebruiken inzake klantenbehandeling en cursussen communicatieAls je in de autosector werkt,in dienstverband of als zelfstandige,dan weet je dat je TEN DIENSTE staat van mensen. Indien je dit niet graag doet,niet in je aard ligt…DOE HET DAN NIET! Maar dit is ECHT geen manier om met mensen om te gaan!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.