Onderhoud-vraagjes (carreramotors – Gent)

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Onderhoud-vraagjes (carreramotors – Gent)

• Maker
    Discussie
  • Ik heb aantal vraagjes mbt. het onderhoud bij een officiële Porsche garage. Concreet bij mij zal dat waarschijnlijk Carrera Motos in Gent zijn.

Is het mogelijk om daar bepaalde “uitzonderlijke” dingen te vragen? Ik vrees dat ik niet met de “gemiddelde” Boxster rijd die daar binnenkomt:

Ik zou mijn originele velgen monteren en de wagen omhoog schroeven. Maar dan wil ik bijvoorbeeld kunnen zeggen

– controleer banden niet, ik rijd niet op die velgen
    – controleer ophanging niet, ik weet dat ze niet origineel is
    – controleer mijn uitlaat niet, ik weet dat hij niet origineel is
    – ja er zijn zo wat dingen die niet origineel zijn

Nu controleren mogen ze natuurlijk altijd doen, maar ze moeten het daar niet gaan vervangen omdat het niet uit hun magazijn komt, zonder mij te contacteren. Ik wil eigenlijk uberhaupt niet dat ze iets vervangen, zonder mij te contacteren. (ik draag zelf de verantwoordelijkheid over wat ik ze niet laat vervangen uiteraard)

Dan heb ik gehoord dat Porsche garages, zonder vragen, soms het interieur “kuisen”. Nu is mijn interieur proper en ik wil eigenlijk niet, dat iemand daar aankomt om te “kuisen”.

Kan je bij Carrera Motors zo’n “verwachtingen” stellen? Ik weet dat ik zowiezo ga bekeken worden als “jonge, ambetante snotter”, maar daar heb ik geen moeite mee. Zolang ze maar de extra moeite doen om rekening te houden met mijn vragen.

Ik heb bij een vorige wagen nl. niet zo positieve ervaringen met “officiële garages” en ik wil graag voorbereid zijn nu.

Als er andere garages hier meer rekening mee houden, ga ik daar wel. Afstand speelt geen rol, maar ik wil wel bij een officiële dealer gaan.

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • @ The Eagle : vanwaar ben jij ergens? Ik dacht elke Porsche in Vlaams Brabant te weten 😆 . Staat jouw wagen dikwijls op de leuvensesteenweg te Kampenhout (zonder de winkel te vernoemen)? En had jij daarvoor een 911 carrera (ken jij dan Van Heel, destijds daar de Porsche 930 turbo van hem nog gekocht).

toen ik de mijne destijds bij Hogenboom Rotterdam afzette , en na 3 weken terug kreeg, was ie zeker niet gekuist, maar juist helemaal smerig

ik was niet onder de indruk en doe nu alles gewoon zelf

Bij RS motors is de klant koning ? 🙁 D
          Een week later reed ik al rond met mijn Cayman S.

Bij RS motors doen ze alleen wat ge vraagd en zien ze iets dan vragen ze dat zeker
            klant is daar echt wel koning

Succes!
              Ben benieuwd naar uw ervaringen.

MichM3: ik heb het een klein beetje subtiel proberen zeggen, zonder over te komen als … Ik had “eisen” ingeruild voor “verwachtingen” 😉

Ik heb in een ver verleden die Jean-Yves aan de lijn gehad, en die was inderdaad vriendelijk. Taal speelt ook zo geen rol eigenlijk.

Ik denk dat ik na nieuwjaar, gewoon eens tot daar rijdt en dan iemand daar vraag om eens mee te komen kijken. Da’s makkelijker uitgelegd.

In ieder geval, bedankt aan alle reacties hier. Ik zal laten weten hoe het geweest is … (maar eerst velgen demonteren, ophanging hoger zetten, …)

Daggie,

heel goed idee om effe stil te staan bij deze vragen…’k snap heel goed wat je bedoelt 😉

…normaal gezien houden ze steeds rekening met je verwachtingen/opmerking (ik wil het woord “eisen” niet gebruiken 😆 ) en komt alles goed in orde!

…zoals hierboven al aangegeven, in Drogenbos kan je niet misvallen…zorg dat je een van de aangegeven personen kan spreken en je kan op beide oren slapen.

[quote=”The Eagle”:9wtfuc6y]Wanneer je de auto aanbiedt, zul je ontvangen worden door Kevin of Geert, beiden zijn Nederlandstalig en nemen de tijd voor iedere klant. Soms valt Jean-Yves (Franstalig), de supervisor, mee in.
                    Deze periode is het tamelijk druk want veel van de mechaniekers zijn in verlof.
                    Succes![/quote]

Ik heb bijna altijd kontakt met Jean-Yves, en moet zeggen dat hij perfect tweetalig is 😉

Wanneer je de auto aanbiedt, zul je ontvangen worden door Kevin of Geert, beiden zijn Nederlandstalig en nemen de tijd voor iedere klant. Soms valt Jean-Yves (Franstalig), de supervisor, mee in.
                      Deze periode is het tamelijk druk want veel van de mechaniekers zijn in verlof.
                      Succes!

Aangezien Porsche Drogenbos toch de volle 7 mins rijden is, kan ik even goed daar gaan 🙂

(Gent was ook dichtbij het werk ..)

Bedankt voor de info!

Daggie, ik ga naar Porsche Drogenbos.

Greetz

The Eagle: en waar ga jij?

Hoi Daggie,

ik ben klant in een OPC en ik heb ook zulke vragen gesteld en die zijn perfect opgevolgd geweest. Ze hebben de gewoonte om elke wagen te kuisen. Ik zeg hun dat mijn wagen niet gekuist mag worden, omdat ik niet wil dat hun wasproducten m’n raamrubbers bleken. Mijn ervaring is dat als je de reden geeft waarom je dit of dat niet wil, ze het ook daadwerkelijk zo doen.
                              Bij mijn OPC bellen ze me altijd op om te vragen om iets te vervangen indien dit oorspronkelijk niet voorzien was.
                              Controleren zullen ze je wagen altijd doen, dat is om ervoor te zorgen dat zij geen verantwoordelijkheid dragen bij een eventueel ongeval. Deze opmerkingen zullen dus op uw factuur te komen staan.
                              Je denkt over te komen als een moeilijke klant, maar daar hebben ze ervaring mee in dit merk 😀

Greetz

Wij hier bellen altijd de klant op als we iets zien of vinden dat stuk is en dat veel euro’s kost. Ik denk als je bij Carrera motors hem verteld dat enkel dat en dat moet gedaan worden en dat de wagen niet gekuist moet worden dat ze dat zeker zullen doen.

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.