Onderhoud / waardebehoud

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Onderhoud / waardebehoud

• Maker
    Discussie
  • Na enkele maanden rijplezier ben ik aan het uitkijken naar een adres voor onderhoud en (hopelijk niet te veel) herstellingen. Uiteraard in mijn regio de off.Porsche dealer, de niet off. Porsche garage,…

Nu ben ik ook terecht gekomen bij een servicegarage VW – Audi. De zaakvoerder is echter een echte P-fanaat. Heeft zelf enkele (luchtgekoelde) P’s in zijn bezit. O.a 911 turbo, enkele 964’s. Doet ook zelf de volledige motorrevisie en restauratie. M.a.w ziet er niet slecht uit. Heeft ook tevreden 996 klanten over de vloer. Heeft ook de mogelijkheid tot uitlezen van de wagen.

Vraag is: bij een eventuele verkoop binnen enkele jaren van mijn huidige P. zou het de verkoop negatief beinvloeden (en de prijs) als het O-H-boekje is gestempeld bij een niet-Porsche garage ? Of maakt het dan echt niets uit ? (Porsche is reeds van 2003) Bedankt voor de tips.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Ik zou toch liever een exemplaar kopen waar de stempels van een officiele p-dealer in staan .Toch zeker bij een 996 of 997 .
      Ik zag hier onlangs een boekje waar ik bij twijfel ,een paar stempels van daar een paar van daar en als het moet zet ik er nog een stempel bij in .
      Ik meen me te herinneren dat Johan Dekens aangaf dat je met een watergekoelde evenzeer naar een p-dealer kan zoveel in prijs scheelde het niet .
      Mijn mening liever een officiele p-dealer .

0

Ik zou eieren voor mijn geld kiezen en de garage kiezen waar ik me het meest bij thuisvoel, los van de mooie Porsche stempels.

Een onderhoudsboekje met originele stempels kan zijn meerwaarde hebben bij verkoop, maar is geen garantie voor een hogere prijs.
        Mijn vorige auto werd gestolen en uitgebrand teruggevonden, het onderhoudsboekje lag als as in het dashboard…
        Verzekering keerde niet méér uit omdat er mooie stempels in stonden 😥

En Patrick maakt een goed punt: de meerwaarde van de stempels heb je zelf al eerder betaald bij de P dealer ❗

0

Het eventuele waardeverschil, als dat er al is, heb je op dat ogenblik misschien al achter gelaten bij de Porsche dealer?

0
        3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.