Onderhoudsboekje, zin of onzin

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Onderhoudsboekje, zin of onzin

• Maker
    Discussie
  • Wegens verloren gegaan in de crash, maak ik even opnieuw dit topic aan.

Onderhoudsboekje, zin of onzin..

Graag even jullie visie op deze vraag…

bij aankoop tweede hands Porsche. (om iets te zeggen pak 150k of 200k km)
    waar hechten jullie het meeste belang aan:
    1. Aanwezigheid van onderhoudsboekje met facturen
    2. motor heeft onlangs (minder dan 10000 km geleden) een revisie gehad (ook met factuur en bewijsmateriaal)
    3. Porsche is van een kennis waarvan je weet dat hij ‘goed’ onderhouden geweest is maar geen enkel papier spoor daarvan.

Thanx,

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • ik denk dat kopers op zoek zijn naar zekerheden zoals het onderhoud of de staat van het voertuig maar een onderhoudsboekje zonder de bijbehorende facturen heeft voor mij ook geen waarde. kan idd teveel mee gesjoemeld worden. dingen die wel waardevol zijn, is een verlengde porsche garantie zoals ik heb op me witte Boxster S. Kost geld maar zorgt tot 10 jaar voor probleemloos rijden als je er 10 jaar mee blijft rijden tenminste maar is zeker een belangrijk verkoopargument en kan alleen als het onderhoud ook klopt. ja, gaat wel niet op voor oudere types…daar kan een aankoop keuring helpen als je het zelf niet kunt inschatten maar een gebruikt voertuig houd altijd een zeker risico in en gaat een onderhoudsboekje niet verhinderen. En de car pass hier in belgie geloof ik niet in. is een goede poging tot….

Wim

Onzin die boekjes, (mijn menig) vooral als je weet dat je stempels en onderhoud boekjes op E-Bay kunt kopen.
        Is zeer dikwijls bij gerommeld, vooral bij de ouder types, en dan bedoel ik auto’s van voor de jaren half 80.
        Van de echte zware investeringen zoals onze restauratie bewaar ik wel de rekeningen, maar voor de rest doe ik alles zelf, dus geen bewijs daarvan, zal de koper mij op mijn blauwe ogen moeten geloven. 😉

Anoniem

Een boekje kan soms handig zijn bij wederverkoop…?

[quote=”RSR”:t648p0dj] en anders bij de nieuwe heb je nog de Car Pass en die geeft ongeveer het zelfde weer.[/quote]

car pass toont niet aan wanneer de wagen welk onderhoud gehad heeft.
            car pass toont enkel de km standen wanneer de wagen naar de keuring is geweest en wanneer de wagen in de garage is geweest voor “een” herstelling
            onder een bepaald factuurbedag moet de garage de km stand zelfs niet doorgeven.

[quote=”JoeBar_S2″:29f4ogkr]
              1. Aanwezigheid van onderhoudsboekje met facturen
              2. motor heeft onlangs (minder dan 10000 km geleden) een revisie gehad (ook met factuur en bewijsmateriaal)
              3. Porsche is van een kennis waarvan je weet dat hij ‘goed’ onderhouden geweest is maar geen enkel papier spoor daarvan.

Thanx,[/quote]
              punt 2 en 3 zijn voor mij het belangrijkste….de auto ergens laten keuren dan weet je meer 😉

Ik spreek hier idd over oudere wagens en anders bij de nieuwe heb je nog de Car Pass en die geeft ongeveer het zelfde weer.

rjf

De waarde van een onderhoudsboekje is volgens mij eerder dat het een idee geeft hoe vorige eigenaren met de auto zijn omgegaan. Een Porsche daar moet je in investeren en goed behandelen. Als er half half onderhoud is gebeurd (of te weinig) heb ik altijd het idee dat dat iemand was die geen respect had voor zijn auto en er dus wss ook ongezond met gereden heeft (koud racen enzo).

Geen onderhoudsboekje denk ik altijd dat ze iets proberen te verdoezelen. Al heb ik toch nog niet veel Porsches aangeboden gezien zonder onderhoudsboekje (ik kijk wel naar recentere modellen dus weet niet hoe dat zit met de oudere modellen).

Soms zal dit wel eens een rol kunnen spelen zo een boekje, maar zonder is ook geen probleem. Laat hem gewoon eens goed na zien in een garage of bij VTB in antwerpen.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.