Onderhoudsinterval…..987

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Onderhoudsinterval…..987

• Maker
    Discussie
  • Ik heb mijn oog laten vallen op een 987 die 10000km geleden een onderhoud heeft gehad maar dat is wel al bijna 3 jaar geleden….bij Carreramotors. Zijn er risico’s aan verbonden doordat het al 3 jaar geleden is dat de olie ververst werd?

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 82)
    • Ik vind het qua prijs+kwaliteit zeker geen slechte zaak. Mooie wagen voor een goede prijs. Voor die prijs kan je mi geen 911 vinden in topconditie. (met beperkte km’s)

S2

Ik wil gerust hetzelfde voorstel doen hoor 😉 (Kwestie van het niet te gemakkelijk te maken 🙂 )

Neen, even serieus, u vooral niet laten opjagen! Ik denk niet dat hij morgen gaat weg zijn, dus rustig laten bezinken.

Zolang de lente niet begint is het kalm op de cabrio markt en heb jij het voordeel van de tijd.

Wat me opvalt aan de foto’s.
        Op één van de foto’s zie je garageplaten en de foto’s zijn volgens mij getrokken door een handelaar in Aalst:
        Kristof D’Herde

(vergelijk de foto’s maar even ;))

Los van het feit dat hij “oude” foto’s gebruikt, kan het misschien nuttige info opleveren om deze eens te contacteren voor meer info over de wagen, vorige eigenaars, …

Hij heeft nog een ietsiepietsie van zijn prijs gedaan en wil hem zelfs tot bij mij thuis brengen zodat ik hem pas in april kan inschrijven…..nu is het steeds het moeilijkste…..happen of niet :think:

987 of 996, er is denk ik geen verkeerde keuze. 🙂 Gewoon doen wat het beste en verstandigste voelt.
            Ik weet het, vooral dat verstandige deel ervan is moeilijk als het gaat om iets wat zo nauw aan het hart ligt. 🙂

Wat de Boxster betreft: Ik vind het jammer dat de helft van de advertentie over de “ongelooflijke” velgen van €5000 gaat maar er geen woord gerept word over de schade die eraan is. Als je dan toch je wagen in de kijker wilt zetten door één bepaald onderdeel in de schijnwerper te zetten, zorg dan dat het dan ook werkelijk het beste van het beste op de markt is, ipv een beschadigd onderdeel wat in nood van een refurb is… 🙄 Just my 2 eurocentjes. 😉

Is inderdaad dubbel en dik gecontroleerd. Als ik Boxster zou kopen en in maart inschrijf, betaal ik nog 673,54 en in april “slechts” 336,77 EURO. Hoe minder ik aan Vadertje Staat moet, hoe meer ik aan mijn hobby kan besteden 🙂

S2

[quote=”marcolini67″ post=157015]
                Berekening 996
                De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 1.191,9 EUR
                [/quote]

Ik had mij eigenlijk voorgenomen van niet in dit topic te posten omdat ik niet onpartijdig info kan verstrekken, maar hierop kan en moet ik wel even replyen.

De BIV op mijn 996 3.6 is 858,21 EUR (wat toch een aanzienlijk verschil is met het bedrag hierboven gepost!

Wel juiste info verstrekken hé, de keuze is zo al moeilijk genoeg. (Al ben ik ervan overtuigd dat Harley G slim genoeg is om dit zelf te checken en niet af te gaan op cijfers die op het forum gepost worden 🙂 )

Harley: wie betaalt bepaalt! 🙂
                  Als de Boxster jouw ding is = zeker doen! :up:

Verkeersbelasting scheelt 807 EURO/jaar BIV: 521,44 verschil.
                    Verzekering weet ik niet.
                    Je zou kunnen zeggen om de 911 maar een half jaar in te schrijven maar als het een zachte winter is, zoals nu….dan gaat dat pijn doen om niet te kunnen rijden…:)
                    Ik had gedacht van “klein” te beginnen en dan na enkele jaren mss van de 997 te beginnen dromen…:)

Inschrijving is éénmalig hé? Ne keer remschijven steken kost meer…

Dit scheelt volgens mij al minstens 1200 euro alleen al om deze te laten inschrijven :drink:

BIV boxster 2001 = 489
                        VB = 675

Berekening 996
                        De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 1.191,9 EUR
                        De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 1.246,48 EUR

En zoals ik zei is dit zéér persoonlijk gebonden. Wij vinden de Boxster mooier dan de 996 Cabrio.
                        Dit is ook het geval voor de 987 en de 997. Heb niet met een 996 gereden maar deze is misschien beter geschikt voor dagelijks gebruik.

Dus je zal zelf die knoop moeten doorhakken!

Wat scheelt zo’n Boxster in jaarlijkse kosten (verzekering, tax, etc..) tov jouw gedacht, nl. een 911?
                          Die berekening al eens gemaakt?

Ik heb 2 jaar met een Boxster rondgereden, tot mijn grote plezier, maar TOCH had ik steeds dat “net niet” gevoel. Begrijp me niet verkeerd. ‘t Gaat niet over PK’s of wegligging of al dan niet “nen echte”.
                          De 911, en alleen de 911 heeft “het” voor mij. De rest niet, ook al zijn ‘t even goeie (of betere) auto’s dan de 911. :drink:

4 jaar? Zo lang ga ik niet wachten 😯 Het is nu of nooit :driver:

Ziet er mooi uit!!!

Wij zijn ook voor een Boxster gegaan! Hadden wel een bepaald budget vooropgesteld voor een vrijetijdswagen en dan was de keuze vlug gemaakt. Maar smaken, kleuren, e.d. zijn zeer persoonlijk gebonden.

Succes met de zoektocht verder – bij ons heeft die ca 4 jaar geduurd 😉

Eventjes zien of deze link werkt:
                                link naar speelgoed

Ik krijg er een set 17″ velgen met Michelin banden bij + een set nieuwe achterbanden.
                                Tijdens het rijden heb ik ook niks speciaals opgemerkt.
                                De achterbumper is wel wat beschadigd en vooral de velg rechts vooraan heeft aanzienlijke stoeprandschade. Onderhoud heeft die bij Carrera Motors gekregen.
                                Ik heb er heel veel goesting in 🙂

S2

Post anders even de link naar de Boxster, dan weten we waarover je twijfelt. En misschien kent iemand de auto wel.

(Ik weet wel over welke wagen het gaat, dus ik wil best de link wel voor je plaatsen mocht je dat willen.)

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 82)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.