Onderhoudskosten

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Onderhoudskosten

• Maker
    Discussie
  • Was in de 911&Porsche World aan het bladeren zag een advertentie van Charles Ivey, één van de oudste onafhankelijke Porsche-garages in de UK. Zij geven ‘fixed price servicing. Ik vond de cijfers wel interessant omdat je model per model kan vergelijken.

Veel interessante gegevens… Zijn de verschillen tussen bv. 964 en 993 of 964 en 965 inderdaad zo groot?

Het is het onderhoud voor elke 12000 mijl en omvat ook (synthetische) olie (enz…)

De lijst, omgerekend naar euro:

911 SC: 638.34
    911 Carrera 3.2: 609.11
    911 Turbo 3.3: 928.46
    924: 360.32
    924 S: 392.31
    924 Turbo: 495.71
    944 (All): 401.6
    944 Turbo: 503.48
    968: 444.61
    928 S/S2: 550.72
    928 S4/GT: 560.01
    964: 858.98
    965: 928.46
    993: 592.11
    993 Turbo: 858.98
    996: 362.82
    996 Turbo: 362.82
    Boxster: 302.03
    Cayenne: 374.67
    Cayman: 302.03
    997: 365.5

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
    • eran is dat het zelfde a skylimits ?
      doe je daar al lang aan mee ?
      ik zoek ook iets maar met mijn beroep heb ik niet veel tijd!!!
      was al een paar keer gaan kijken naar die skylimits events op internet maar weet niet goed????
      wat denk jij er van en wat doe jij juist?

ik kan dat weekend niet , want wij zitten dan ergens op de autostrade tussen Monaco en Belgie… en idd het is te duur voor wat het is.

ik ga er eind deze maand naartoe met de eran day’s… maar kan zijn dat ik de hyundai neem…als ik iemand vind die met de bestelwagen met remorque tot ginder kan rijden kan het zijn dat ik de porsche ool meeneem , maar ik kan niet met alles tegelijk tot ginder rijden… veel zal van het weer afhangen.

zal ik zeker doen , maar heb voor het moment niet veel tijd ga zeker zaterdag en zondag naar porschedays , maar niet om te rijden want vindt de prijs overdreven 😉

als je nu nog eens op circuit gaat moet je me eens iets laten weten , dan kom ik eens af.

om de 10000km of een keer per jaar soms meer als ik meerdere malen op circuit ben geweest 😀
              wel een budget het zijn toch enkele litertjes

om de hoeveel km geven jullie de turbo nieuwe olie?

sorry RSR had je vergeeten 😳 😳

😆 😆

ja wannes we hebben de slechtste van allemaal uitgekozen 😉 alle voor de onderhoud kosten 😀 P

ze hebben dus toch niet gelogen toen ze me vertelden dat mijn turbo een van de duurste porsches is in onderhoud 😕

ik heb ook met die twijfel gezeten tussen de 964 en 993, maar als ik dan bekijk dat ik niet eens 10.000km per jaar zal rijden denk ik niet dat dit voor mij de doorslag zal geven.

Ja, 993 en 996 Turbo vond ik ook één van grote raadsels. Heb nog eens gecheckt en zo stata het er (in pond dan).

Maar even Turbo’s buiten beschouwing gelaten, ik had gehoord dat de 964 duur was in onderhoud maar zo duidelijk de duurste?

Voor m’n eerste Porsche twijfel ik tussen 964 en 993. Dit is nog een reden om naar de 993 te gaan. Aan de andere kant moet ik ook eens wat serieuzer naar een 996 gaan kijken denk ik.

Dat van die wisselstukken is een goed punt. Dat zal wel niet ingerekend zijn.

Vanwaar het grote verschil in onderhoudskosten tss een 993 turbo en 996 turbo?
                              993 turbo is zo maar eventjes 2,3 keer zo duur dan de 996 turbo.

Dit is voor onderhoudskosten.
                                Maar geld dit ook voor de onderdelen als die stuk gaan?

ken

leuk om ook de verschillen eens te weten
                                  thanks voor de post 😉 )

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.