Onderhoudskosten 911

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Onderhoudskosten 911

  • Maker
    Discussie

  • Mart WTL
    Deelnemer

      Ik zat van de week nog es in mijn eigen onderhoudshistoriek te neuzen, kwam tot de volgende om en nabij conclusie, in periode van ruim 10 jaar en circa 40,000 km, 9.250 euries aan onderhoudskosten, dat is inclusief een nieuwe airco unit, de bak en koppelingsplaten vervangen, bandensetjes, beurtjes, keuringen en de voorbumper (blunder) vervangen.

      Kortom, circa 1.000 euro op jaarbasis … dit even in contrast met het idee dat je leegloopt op een 911.

      Hoe zitten jullie erbij, qua aantal jaren, aantal km’s en totale kosten onderhoud en reparaties?

      Dit lijkt me nuttige info voor starters en eigenaren als referentiekader.

      O ja, dit betreft dus een 964 die bij aanschaf Top zou zijn! :mrgreen:

      Heb in ieder geval wel bij aanschaf de hoofdprijs betaald … :think:

    12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
      • ik klaag niet over de onderhoudskosten. Ik ben blij met die onderhoudskosten (zie relaxman) 😀

          Trek het U niet aan, we hebben allemaal leergeld betaald ivm. vrouwen en auto’s :mrgreen:

            Niemand klaagt hier dat het te duur is, integendeel, het blijkt allemaal heel erg mee te vallen.

            VW is niet veel goedkoper hoor 😉

            Op zich heb ik er geen enkel probleem mee wat een garagist aanrekent voor onderhoud, dat is je eigen keuze en daar ben je bewust van, maar als ik sommige vrienden met Italiaanse machines hoor spreken, dan vind ik toch bepaalde onderhoudsfacturen daarvan op zijn minst ‘leuk’ te noemen, zelfs een beetje (of veel) bij het haar gegrepen : een C-service (incl distributieriem) voor een Testarossa kost 10.000 EUR, dan zou mij het lachen toch wel eventjes vergaan :puke: Het immers allemaal geen ‘rocket science’ he 😉

            Porsche valt bijzonder goed mee als ik vergelijk met vb Lotus, Maserati, Aston Martin, etc 🙂

            Dit gezegd zijnde, er zijn 2 zaken die mij in mijn leven al een fortuin gekost hebben : vrouwen & auto’s, en k had beter wat meer auto’s gekocht en wat verstandiger/slimmer geweest wat betreft vrouwen :mrgreen:

              mannen, als je het onderhoud van een Porsche te duur vindt had je hem niet moeten kopen hé, iedereen weet dat die wagens duur zijn in onderhoud, we rijden met geen VW hé :happydance:

                [quote=”Lowie9xx” post=157360]Net mijn eerste “tussentijds onderhoud” achter de rug bij OPC: 750 euro (waarvan 1/4de de kost van de 0w40). Betreft een 996[/quote]

                En zeggen dat je dezelfde olie (ik meen Mobil 1 0W40) kunt krijgen voor 79 € (incl verzending) voor 10 l.

                En als k me echt goed herinner heb je ongeveer 9 liter nodig voor een oliewissel.

                  gisteren auto binnen gedaan voor klein onderhoud bij DML te Halle, heeft gehele wagen gedaan, heeft de 0w40 er uit gehaald, (veel te vloeibaar), filters enfin wat er moet gedaan worden bij een klein onderhoud. Hier moest dus ook de filter mee vervangen worden want staat nu op 5w40.
                  PRIJS : 220€, btw incl.
                  Ik had een portefeuille vol briefjes mee. Ik heb er een heel groot deel van terug mee naar huis genomen!!!!

                  Zo zie je maar dat het niet altijd enorm veel geld moet kosten om je *porsche te onderhouden.

                  ps : heeft durametric om *porsche uit te lezen, alles oké (behalve klein probleempje met alarm linkerdeur die ik moet oplossen) :relaxman:

                    Heb vroeger een 944 type 1 gehad….gekocht op ouderdom van vier jaar.
                    Gekocht voor 250000 BFr…..tien jaar mee gereden en honderdduizend km…..
                    Verkocht voor 195000 Bfr…elk jaar olie en oliefilter….dat’s it…

                      996 op iets meer dan 2 jaar en 20.000 km: olie & filter. Stroomverlies laten herstellen. That’s it. De grootste kosten waren GT3 dorpels en de 19 inchers & banden. Maar deze kost ligt geheel aan mezelf…. 😳 Oh ja, ook nog de RSR uitlaat…

                        Net mijn eerste “tussentijds onderhoud” achter de rug bij OPC: 750 euro (waarvan 1/4de de kost van de 0w40). Betreft een 996

                          voor mijn boxster heb ik onmiddellijk na aankoop een groot onderhoud laten doen bij opc, rond de 2000€, daarna een lenteonderhoud laten doen voor 80€ waar ze me doodleuk vertelde dat ik een lek had ts de motor en de versnellingsbak, (devis 2500€ om te beginnen). Ben bij een specialist geweest die de motor en de gehele onderkant heeft gereinigd, een uurtje heeft laten draaien en tot de conclusie kwam dat hij daar niet lekte maar gewoon de vijzen van de carterpan moesten worden aangespannen.
                          Tweede jaar mee bezig en o ja, achterraampje laten vervangen voor 300€ of iets meer, raammechanisme vervangen, “ZELF”, dus het valt allemaal best mee. Had ik naar de verhalen geluisterd voordien reed ik nog niet met dit leuke wagentje. Love my little *porsche

                          Wim

                            Ik heb dezelfde ervaring, elk jaar een oliewissel en filter, en elke 2 jaar een grote beurt voor de 3.2.
                            Ik kocht er dan meestal waar wel de techniek perfect was, maar altijd een kleine carrosserie schade aanzat.

                            Kijk….dat ik ze na een paar jaar uit elkaar haalde was mijn wens om dat er iets niet naar mijn zin was.
                            En bij de cabrio wist het al van te voren dat die op verschillende plaatsen slecht was, maar daar dan ook naar betaald, en de kosten bij verkoop er weer dik uit gekregen.

                            Dan waren er nog ander dingen waar ik mij bij Porsche aan ergerde, maar komt waarschijnlijk omdat ik een mierenneuker ben. :mrgreen:

                            Maar los van dit alles en ruim 12500 km rijdend met een Porsche op jaarbasis, zal het aan het onderhoud niet liggen, daar moet ik Mart in bijstaan.
                            Zijn meesal die andere dingen, maar dat ga ik maar niet aanroeren, want daar is al genoeg over geschreven hier. :happy:

                              In al die jaren dat ik met een Porsche rijd heb ik dezelfde ervaring .De onderhoudskosten swingen niet de pan uit .
                              Ik heb al verschillende type’s Porsche gehad en alles valt best mee .
                              Het belangrijkste is consequent de onderhoudsintervallen opvolgen ,is er iets mis of wordt er iets aangeraden door Porsche dit te laten uitvoeren .Zo kom je niet voor onaangename verrassingen te staan .

                            12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.