onderhoudsprodukt voor rubbers

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 onderhoudsprodukt voor rubbers

• Maker
    Discussie

• nosewheely
    Deelnemer

welk onderhoudsprodukt raden jullie me aan om de rubbers van mijn targa uit 83 te onderhouden. ze zien er dof uit en sommige vertonen kleine “barstjes”

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
    • Anoniem

Vorig jaar heb ik producten van swissvax gekocht om rubber te behandelen .
        Ik ben die gaan halen bij august-classics in Ohain .
        Zij zijn verdeler van die producten voor Belgie ,altijd leuk om daar eens te gaan staan daar leuke spullen en of auto’s .

wat ik zoek is eigenlijk een produkt om alles wat van rubber is aan mijn 3.0 sc targa te behandelen. ziet er nu wat dof uit. bestaat er een produkt om zowel de bumpers als de deurrubbers… te behandelen?

Ge hebt ook nog dat produkt,bumperzwart alsook dat product voor je banden mooi te krijgen.

Wim

Silicone op de auto is echt bevorderlijk. 👿

Als je later dan iets van spuitwerk hebt kun je lachen als het in aanraking is geweest met de lak.

En wie is het dan geweest, de spuiter die geen degelijk werk afgeleverd heeft. 😆

Het hangt er inderdaad misschien van af welke rubber je wenst te behandelen. Je hebt namelijk rubbers en rubbers. Dat deurrubbers gaan piepen, daar kan ik mij iets bij voorstellen, daarentegen de rubberen strips op je bumpers, deze zitten nergens tussen. In dit geval is het vooral de look die telt.

Anoniem

Ik heb in het verleden wel eens siliconen olie gebruikt.
                  Daar gingen de rubbers na enkele weken van piepen en dat wil je echt niet.

Laat zeker weten wat het resultaat met die siliconenolie is. We zijn altijd geïnteresseerd in dit soort zaken ;-).

Mijn vriend,ex opel werknemer had het over siliconenolie.Een paar euro bij de apotheek.Zelf ken ik het nog niet.

Wim

porschky schrijft:

een stomme vraag misschien, maar slaan die rubbers dan niet helemaal wit uit? ❓

Inderdaad, maar niet geheel wit.
                        Zo’n beetje als een nieuw rubber eruit ziet, en verdwijnt weer na een tijdje.
                        Is in iedere geval beter als die plakkerige vaseline. 😉

bedank voor de info … maar twee apoteken in de buurt en ook een kruidvat kenden talk+olie niet

zal kijken om het ergens online te bestellen

een stomme vraag misschien, maar slaan die rubbers dan niet helemaal wit uit? ❓

Wim

Dat is talk met olie erin.

Kun je het best bij de apotheker halen, die weet wel wat je bedoeld, en deze is niet zo droog, dus stoot het water goed af.

@wim: wat is vette talkpoeder precies ?

dedju, heb ik nu voor niets uren internet research gedaan over wat ze toch met droge lippen zouden kunnen bedoelen… 😆

Wim

Wel on toppic blijven hè heren. 😆

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.