onderhoudsprodukt voor rubbers

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 onderhoudsprodukt voor rubbers

• Maker
    Discussie
  • welk onderhoudsprodukt raden jullie me aan om de rubbers van mijn targa uit 83 te onderhouden. ze zien er dof uit en sommige vertonen kleine “barstjes”

9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
    • Oh , ik hoorde dat het ook voor gekloven of droge lippen gebruikt werd (al stel ik me weer de vraag wat ze met gekloven of droge lippen bedoelen 😈 )

ik weet niet of die anderen dat werkelijk voor zo iets helemaal anders gebruiken, het is bij die anderen toch immers ook om er voor te zorgen dat de rubbers niet piepen…? 😉

Ik heb steeds vaseline gebruikt .
          Die die anderen voor iets anders gebruiken .
          Is super voor de rubbers en glijbanen van bvb schuifdaken

ik gebruik turtle wax tyre gel, zeer tevreden van.
            (kun je bvb ook gebruiken om alle plastiek en rubber op te fleuren…

Ik denk dat Wim de blauwe doosjes van Niveau bedoeld 🙂

Zelf gebruik ik speciale rubberspray en dat werkt perfect.
              Kan je zeer goed gericht opspuiten en houdt de rubbers soepel en lichtjes vettig zonder te storen. Ook ideaal voor in de winter. Het typisch gepiep van cabriodaken of hardtops kan er ook mee gestopt worden.

Ik gebruik het merk “Holts” of “Valma” te koop in de autozaak of bij “Hubo” en ook “Auto 5”.

staat het dan op het busje vermeld als vette talkpoeder ?

Wim

Bij de drogist, of hoe noemen jullie die in Belgie. 💡

Hier is hij ook te verkrijgen in het Kruidvat.

@wim waar haal je dat ergens vette talkpoeder , van talkpoeder heb ik al gehoord , deed ons moeder vroeger aan ons achterwerk 🙂

Wim

Het beste is vette talkpoeder, is waterafstotend en rubber droogt niet uit.
                      Maar omdat je al schrijft dat er scheurtjes inzitten, denk ik het best vervangen, want zal al uitgedroogd zijn.

9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.