onderhoudtips voor het winterrijden

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 onderhoudtips voor het winterrijden

  • Maker
    Discussie
  • sinds 3 maanden ben ik trotse eigenaar van een 993 c2 van 1994, ben echter nog aan het twijfelen of ik er de winter mee blijf doorrijden?
    Heb er reeds occasievelgen op gezet met winterband Dunlop wintersport M2.
    Heeft hier iemand ervaring mee, eventuele tips voor onderhoud?

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • dat is nogal nen boterham zo te zien.

      Nooit gedacht als je het perfect wil doen dat er zoveel bij komt kijken.

      0

        Wim,
        bedankt voor de nuttige tips, ga er dit weekend alvast aan beginnen.[/list]

        0
        Wim

          Winterklaar maken.

          De winter betekent meestal kou, dus kijk de verwarming van je auto goed na.
          Test of de verwarming / blower direct aan gaat als je aan de knoppen prutst en of het warm genoeg wordt in de auto.
          Daarna alle verlichting controleren en eventueel vervangen. Zorg ook voor een reservesetje.
          Verder alle rubbers inwrijven met vette talkpoeder, ook kofferklep niet vergeten.
          Alle sloten inspuiten met anti-freeze vochtverdrijver.
          Ruitenwissers controleren en zo nodig vervangen.
          Kabels waar vocht in kan komen, inwrijven met vet of zuurvrije vaseline, zodat deze niet kunnen vastvriezen.
          Ruitensproeier reservoir legen en vullen met niet bevriesbare ruitenreiniger.
          Voor watergekoelde motoren de vloeistof checken en beveiligen tot -25.
          Banden controleren op profiel of eventueel winterbanden omwisselen.
          Alle (rem) slangen kontroleren en klemmen / wartels inwrijven met vet.
          Wielkasten en bodem kontroleren op beschadigingen, zodat pekel er niet kan tussenkruipen.
          Bij elke wasbeurt in de winter, wielkasten goed uitspuiten, vooral rechtsachter en rechtsvoor vanwege de olieleidingen.
          Onder alle bouten en moeren inspuiten of inwrijven met vet.
          Homokneten inspuiten met nieuw vet.
          Accu en klemmen controleren en eventueel schoonmaken, daarna klemmen in zuurvrije vaseline zetten.
          Een accu die al op zijn retour is zal in de kou gelijk niet meer stroom genoeg leveren, altijd bij ANWB / VTAB meest voorkomende probleem bij intredende kou.

          0
        3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.