Onderspuiting 911 (vervangen of niet)

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Onderspuiting 911 (vervangen of niet)

  • Maker
    Discussie
  • Als een 911 wordt gerestaureerd, wat is dan het beste de originele onderspuiting laten zitten en enkel de roest plekken te doen of alles eraf. Ik heb gehoord dat de originele zo goed is en dat het beter is deze te laten zitten en enkel maar de stukken te herdoen waar er roestvorming is. Risico bij vervangen is dat het blote metaal aan lucht blootgesteld wordt en er ook vocht aan kan, als er dan een nieuwe laag op komt te staan, dan kan het vocht zich onder de nieuwe laag inkapselen en roest bevorderen.

    Iemand ervaring ?

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • [quote=”FlatSix”:ndbecvyu]Als een 911 wordt gerestaureerd, wat is dan het beste de originele onderspuiting laten zitten en enkel de roest plekken te doen of alles eraf. Ik heb gehoord dat de originele zo goed is en dat het beter is deze te laten zitten en enkel maar de stukken te herdoen waar er roestvorming is. Risico bij vervangen is dat het blote metaal aan lucht blootgesteld wordt en er ook vocht aan kan, als er dan een nieuwe laag op komt te staan, dan kan het vocht zich onder de nieuwe laag inkapselen en roest bevorderen.

      Iemand ervaring ?[/quote]

      ik kan je mijn ervaring geven, hoeft niet die van iemand anders te zijn.
      Alles hangt af van hoe ver je een auto wil restaureren of de waarde van het voertuig. Als de bodembescherming perfect in orde is en nergens los zit zou je die kunnen laten zitten. het is een heel werk om alles eraf te halen. Maar de ervaring leert ook dat juist het vocht tussen oude coating en de plaat kan inkruipen en rustig zijn vernielend werk doet. dikwijls zie je juist roestplekken verschijnen als je de bodembescherming begint af te steken vooral als ie links en rechts al los zat. als je het doet, de roest wegschuurt en dan de bodem opnieuw schildert met “ondertussen verboden” echte zink chromaat grondverf of de ouderwetse loodmenie en daar een zwarte chassis lak op, gaat ie echt niet zomaar meer roesten en kan zelfs waardeverhogend zijn bij verkoop daar eventuele toekomstige kopers de bodem tot in detail kunnen onderzoeken “je hebt niks te verbergen”. En eenmaal strak in de lak is het niet moeilijk 1 keer per jaar te kijken en bij te werken indien nodig. in ieder geval moet je voor je een nieuwe coating aanbrengt altijd een roestwerende grondlaag aanbrengen, nooit de coating rechtstreeks op de plaat. Als bodembescherming is ook alleen een rubber compound aangewezen die je naderhand eventueel zwart lakt en niet zoals ik soms helaas zie dat ze er met de teerspuit onder hebben gezeten.

      succes met je restauratie….

      grts,

      rob

    1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.