Onderwerp: Porsche 911 turbo look van 1976 2.7 CC

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Onderwerp: Porsche 911 turbo look van 1976 2.7 CC

  • Maker
    Discussie
  • Dag beste Porscheliefhebbers,

    Ik sta op het punt om een porsche 911 2.7 Liter te kopen, turbo-look. Op foto ziet de wagen er perfect uit, maar wil hem toch eerst persoonlijk gaan bekijken. Waar moet ik zeker op letten, welke bijzonderheden moet ik zeker bekijken zodat ik geen kat in een zak koop!! De dichtingen van de olie-cooler zouden zeker moeten vervangen worden, dit is blijkbaar het enige dat vergeten zou zijn geweest bij de restauratie.
    Ik kreeg gisteren al heel wat info van mcklusky, waarvoor mijn oprechte dank. Wie kan mijn zeer beperkte kennis aanvullen, want zondag ga ik de wagen ter plaatse in Balen bekijken.
    Dank bij voorbaat voor jullie vlugge reactie!!
    Een groentje op Porsche-gebied

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • S2

      Je bandenmaten kan je HIER bepalen.

      MAAR je hebt een pvg nummer nodig, dus dat helpt je niet veel verder. (tenzij je het pvg nummer van een gelijkaardige auto ingeeft natuurlijk)

        Je gordels is alvast een hekel punt bij keuring voor dagelijks gebruik, geen “E” keurmerk is afgekeurd, je zal dus andere gordels moeten zetten…
        de zetels… ik vermoed dat ze te lui zullen zijn om ze eruit te halen om het te checken, en het zijn nu ook geen goedkope johnny zetels dus ik denk niet dat ze daar moeilijk over zullen doen….

        De maten van je banden, dat kan je opvragen bij een Porsche dealer of op de keuring zelf, je geeft gewoon het merk model en bouwjaar op en dan weet men je dat haarfijn te vertellen, dit is ook ergens op de website van GOCA te vinden dacht ik doch ik weet niet meer precies waar, als je even de zoekfunctie op dit forum gebruikt en zoekt naar bandenmaat kan je dat misschien terug vinden, er zijn hier eerder al eens threads over geweest…

          Van harte geluk gewenst met je aanschaf.
          Alsje de wagen gaat invoeren en als oldtimer gaat laten keuren zijn er bijna geen problemen.
          Laat je ze keuren voor dagelijks gebruik doen ze wel moeilijker , maar als je de puntjes die McKlusky aanhaalt respecteert zie ik geen enkel probleem

            Wat is pvgnr en waar kan ik eigenlijk alle specificaties van mijn wagen bekijken voor info zoals wat een keurbare maten van banden mijn wagen moet hebben?
            De zetels zijn van Konig of Konnig, maar noch op de zetels of de gordels zie ik dat E-keurmerk staan, waarschijnlijk al afgesleten?

              Spoorverbreders mogen in Belgie absoluut niet, niet geschroefd en ook niet zonder bouten, hoewel er modellen van porsche zijn die zo gehomologeerd zijn, maar op de oudere types 911 niet dus…

              Tenzij je geluk hebt en ze het niet zien, maar voor een gelijkvormigheidsattest gaan ze je “spoor” opmeten en als dat afwijkt van de pvgnr van je model is het afgelopen… dus … geen spoorverbreders, je bent bovendien vrij om naar de keuring te gaan waar je wil, maar ik geloof dat ze niet overal een pvg keuring of homologatie keuring doen. en eens hij afgekeurd is moet je wel terug naar het station waar hij de laatste keer werd afgekeurd.

                        Wim

                          OP deze manier Lode 😉

                          Klik even op quote en zie wat ik gadaan heb.

                            Hoe kan ik foto’s doorsturen?

                              [quote=”vetor”:2b3vfoql]Eindelijk mijn eigen Porsche, niet te geloven!!!!![/quote]

                              euhhh…FOTO’S ❗ ❗ ❗ ❗

                              😀

                              Wim

                                Maken ze daar in België een probleem van als er spoorverbreders onderzitten.
                                Had die op mijn Rode Porsche ook, maar omdat die eerst op de naaf zaten met aparte moeren en daarna de wielen in de verbreder geschroefd zaten was dat geen probleem met de keuring. Mijn zoon heeft ze onder zijn Clio Williams ook en ook geen problemen gehad, terwijl dat een belgische auto was en naar de RDW mocht voor een keuring.

                                Wat niet mag hier is verbreders die met langere bouten gelijk met het wiel vastgezet worden.

                                  Moet hij terug in Geel gekeurd worden, of ben ik daar vrij in?

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.