Onderwerp: Porsche 911 turbo look van 1976 2.7 CC

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Onderwerp: Porsche 911 turbo look van 1976 2.7 CC

  • Maker
    Discussie

  • vetor
    Deelnemer

      Dag beste Porscheliefhebbers,

      Ik sta op het punt om een porsche 911 2.7 Liter te kopen, turbo-look. Op foto ziet de wagen er perfect uit, maar wil hem toch eerst persoonlijk gaan bekijken. Waar moet ik zeker op letten, welke bijzonderheden moet ik zeker bekijken zodat ik geen kat in een zak koop!! De dichtingen van de olie-cooler zouden zeker moeten vervangen worden, dit is blijkbaar het enige dat vergeten zou zijn geweest bij de restauratie.
      Ik kreeg gisteren al heel wat info van mcklusky, waarvoor mijn oprechte dank. Wie kan mijn zeer beperkte kennis aanvullen, want zondag ga ik de wagen ter plaatse in Balen bekijken.
      Dank bij voorbaat voor jullie vlugge reactie!!
      Een groentje op Porsche-gebied

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
      • Proficiat Vetor !

        Waar moet je zeker op letten bij keuring voor dagelijks gebruik:
        -zet er 15 of 16 duims wielen onder met een correcte bandenmaat !
        -Zeker geen spoorverbreders gebruiken !!!
        -Controleer of je veiligheidsgordels een “E” keurmerk hebben dat goed leesbaar is
        -Zet originele zetels in de wagen ! of zetels met een “E” keurmerk

        Voor de rest vermoed ik dat het wel zal lukken, ze gaan zagen en zeveren over je brede wielkassen maar ik vermoed niet dat ze hem daar in geel voor zullen afkeuren…

          Zeer mooi, bolt zeer lekker, is mechanisch blijkbaar volledig in orde.
          Helaas vandaag de sleutel van het deurslot afgebroken, was reeds een barstje in en ja, …
          Nieuwe slotjes besteld, dus geen probleem.
          Wel een ander probleempje, zou hem misschien inschrijven als classic maar heb daarvoor een gelijkvormigheidsattest nodig en dat is niet voorhanden want de wagen is belgië binnengekomen via NL (kopietje in mijn bezit) en werd hier meteen ingeschreven als oldtimer. De wielkasten werden op professionele manier gemonteerd en spoorverbreders werden geplaatst op de assen, wielen 17″, origineel op een ’76 zijn dat 16″. Blijkbaar moet die nu opnieuw een volledige keuring voor homologatie ondergaan, en daarvoor heb ik wel wat schrik. Heeft iemand van jullie daar al ervaring mee. De wagen werd bij het binnenkomen in België gekeurd in Geel.
          Zeker niet te versmaden, de ongelofelijke professionele kennis en grote bijstand van Cabrio Wim en zijn zoon Timo die gratis en uit sympathie afkwamen om de wagen mee te bekijken en keuren, waarvoor nogmaals mijn grootste dank!
          Eindelijk mijn eigen Porsche, niet te geloven!!!!!

            ben benieuwd hoe de wagen er nu irl uit zag ?

              Sorry 911-lover, maar biologie is nooit mijn sterkste vak geweest 😀

                Balen is tussen Lommel en Mol
                Turnhout is er toch nog een stukje van rijden 😉

                Wim

                  Vetor, je hebt een mail.

                    Inderdaad bij Mol en Turnhout, we zouden daar zijn omstreeks 14 uur

                    Wim

                      Is dat Balen in de buurt van Mol, en wat voor tijd zou je daar willen gaan kijken ❓

                        Ikzelf woon in Ichtegem, de wagen staat in Balen. Ik moet samen met een buur een wagen ophalen in NL, en rij daarna door naar Balen.

                        Wim

                          Waar staat de auto, en waar woon jij vetor.
                          Ik wil als het niet te ver rijden is wel even mee gaan met je.
                          Ik zelf woon net buiten stekene, hoor het wel van je.

                            Ik denk dat de meesten van hier die tijd hebben op de Herfstrit zitten (zie uitstappenrubriek) 😉

                              Is er misschien iemand die wel mee zou kunnen of willen gaan kijken, ben bereid om vergoeding te betalen (na overeenkomst natuurlijk)

                                Dat is een hele lijst om hier neer te zetten.
                                Ik doe dat altijd als ik bij de wagen ben.
                                Ziet de verkoper dadelijk dat er iemand met voorkennis is en dat speelt steeds ook een grote rol in de aanschafprijs (als de wagen echt meegenomen wordt 😉
                                Een paar punten : Let erop of de wagen herspoten is , let op de naden, neem een magneetje mee omplamuur op te sporen , kijk of alles compleet is (ook boekjes , pompje , krik , gereedschapstas etc ) , is de motor vettig of lekt die , staan alle stickers er nog in , kijk onder de matten (bodemniet gewelft , andere kleur , roest etc) remschijven , boite etc
                                Ook belangrijk is de omgeving waar de wagen staat , hoe is die gestald en verzorgd , wat voor mensen zijn het (passen die bij de wagen) , voorgeschiedenis wagen (papieren , facturen , onderhoudsboekje hoeveelste eigenaar etc)
                                Zoals gezegd een hele boterhamom hier neer te pennen maar dingen die bij bezichtiging voor mij vanzelfsprekend zijn en vlot gaan.

                                  Zou je mij kunnen zeggen waar ik zeker op moet letten, 911-lover?

                                    Jammer dat het zondag is. Dan hebben we de Porscherit (waar je een dikke 60 Porsches zal kunnen zien) .
                                    Balen is niet ver en als ik tijd had was ik anders mee komen kijken. Ik ben geen profi maar ken toch wel verschillende punten waar je opmoet letten

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.