Ongeluk Shumi

Home Forum Zeverhoekje Ongeluk Shumi

• Maker
    Discussie

• Wim

Ik heb het even afgewacht hier op het forum, maar is er dan niemand hier begaan met het ongeluk van der Michael. :think:

Was toch een van wereld grootste F1 coureurs, en dan nu op het moment dat hij afscheid nam van deze sport waar zoiets eerder verwacht wordt dan bij het skiën gebeurd dit.

http://www.nusport.nl/overig/3664036/schumacher-ski-ongeval-in-levensgevaar.html

Ik hoop dat zijn vechters mentaliteit nu nog net zo aanwezig is als bij het racen. 💡

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 48)
    • Wim

Ik hoorde het gisteren avond bij de uitzending, niet leuk zulke berichten. 🙁

En die Belgische moterheld, die op vage wijze aan zijn einde is gekomen tijdens zijn 11e Dakar… 😕

Winston Churchill zei, sigaar en glas whisky in de knuisten “… and absolutely no sports”, toen ze hem vroegen hoe hij zo oud geworden was.

Langlaufen gaat nog, maar ski, daar passen we voor. Een van mijn beste maten is een fanatieke skiër, hij heeft het opgegeven me mee te krijgen, zelfs enkel en alleen voor de après-ski. (Al een keer zijn knie kapot, maar volledig hersteld.)

Ik weet het niet hoor, maar ik heb geen enkele interesse om dergelijke filmpjes te zien. Het is een spijtig ongeval en heel erg voor Schumi, hoop echt dat hij hersteld.

Wim

Eerste al de dupe van het filmpje, een alleenstaande vrouw.

Volgens de info die ik nu heb is ze ruim 9000 euro kwijt.
                Dus let op, het originele filmpje is nog steeds niet vrijgegeven volgens het journaal net.

Maar gaat dan volgens mij ook weer een probleem worden als het originele op Facebook komt, want wie herkent het originele. 🙄 :think:

JA, staat ook in de Belgische kranten (on-line)

artikel nieuwsblad

Moeten we dit serieus nemen Wim ❓

Wim

Er gaan op dit moment op Facebook e.d filmpjes rond die z.g van een skiër zijn die het ongeluk gefilmd zou hebben van der Shumi.
                      Klik daar niet op, want op dat moment komt er een programmaatje binnen dat geactiveerd wordt zodra je iets van aankoop betalingen of bankzaken doet, daarna kunnen ze op het gemak uw bankrekening of credit card leeghalen.

Hier bij ons in Nederland hebben ze bij elke nieuws uitzending al een waarschuwing voor gegeven.

Wintersport is linker dan P-rijden, daarom rij ik P en ga ik dus nooit op wintersport. 2 jaar terug zoon van een vriend, 20 jaar oud, op dezelfde wijze om het leven gekomen. Eerst is hij nog hersteld na hele zware operaties zoals Shumi, toen nog 2 jaar geleefd als een engel. Die bewuste oudjaarsnacht 2 jaar terug ontving ik nog de beste wensen van hem, s’morgens belt zijn zusje dat hij dood is … alsnog in zijn slaap overleden … wat een drama mensen.

Daarom jongens en meisjes, zoveel ellende ligt er op de loer. De ellende hoef je niet op te zoeken, die vind jou wel, daar hoef je nix voor te doen. Hoop voor Shumi en z’n omgeving dat het goed komt.

De wijze les: Genieten zolang het (nog) kan!

Wens Schumi en familie het allerbeste hoop dat het goed komt.
                          Komaan Schumi dit word de belangrijkste race van je leven.

XXX

Shit happens, ook voor vip’s.
                            Zulke ongevallen zijn spijtig voor iedereen.
                            Hopelijk komt hij er goed uit maar ik vrees er voor.

Waarschijnlijk kick’t ie op gevaarlijke sporten.
                              Was het niet op wintersport was het wel elders gebeurt.
                              Wanneer je de gevarengrens opzoekt, kan het misgaan…
                              Ik moet er niks op zeggen want ook altijd de grens opgezocht waar die dan ook lag.

ja maar daardoor is ie nu ook ” where no one is gone before”.
                                ik hoop dat ie het red. maar compassie ? nee niet van mij.

Beetje te simpel voorgesteld hierboven 🙄 🙄 ,eigen schuld dikke bult is te kort door de bocht, hij was met een begeleider skimonitor en is gewoon gevallen. Een beetje meer naar links of naar rechts en hij raakt de steen/rots niet. Dit gebeurd nu eenmaal op skireizen, maar omdat het Shumi is wordt dit wereldnieuws. Ik hoop dat hij het red en terugkomt zoals ik dit hoop voor alle mensen die dit meemaken.

Ik ben fervent out-piste snowboarder gedurende meer dan 25 jaar en je moet de risico’s inschatten, analyseren en vooraf je afdaling en de sneeuwval bestuderen en weten wat je doet, ja is ja, en neen is neen, en zei dit ook altijd tegen mijn mede-boarders. Het mooie van out piste is de stilte, de sereniteit, het glijden over sneeuw “where no one is gone before”.

Ik wil dit hier absoluut niet aanmoedigen daar het niet zo simpel is als het lijkt. 😐

tis vrij simpel , dit is het verhaal van eigen schuld ,dikke bult .
                                    buiten de piste skien is op eigen risico.
                                    niet komen jammeren als het fout gaat.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 48)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.