Ongeluk Shumi

Home Forum Zeverhoekje Ongeluk Shumi

• Maker
    Discussie

• Wim

Ik heb het even afgewacht hier op het forum, maar is er dan niemand hier begaan met het ongeluk van der Michael. :think:

Was toch een van wereld grootste F1 coureurs, en dan nu op het moment dat hij afscheid nam van deze sport waar zoiets eerder verwacht wordt dan bij het skiën gebeurd dit.

http://www.nusport.nl/overig/3664036/schumacher-ski-ongeval-in-levensgevaar.html

Ik hoop dat zijn vechters mentaliteit nu nog net zo aanwezig is als bij het racen. 💡

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 48)
    • S2

Ik check elke 30 min het internet ivm hem. Ben zelf sinds zaterdag trg uit dezelfde regio. Was mijn 2e keer met helm. Vond vroeger dat dit alleen voor de “echten” was. Als motorrijder met 2 ongevallen op het palmares kan ik zeggen dat de helm mij 2 keer het leven heeft gered of toch op z’n minst gevrijwaard van enig ernstig hoofdletsel. Ben vorige week maandag gevallen op de skipiste en enkel mijn knie is een beetje stuk (ligamenten verrokken wellicht). De skihelm heeft ook wellicht wel wat werk verricht. Dat is moeilijk te zeggen want het gaat bliksemsnel. Zal bij Schumi ook wel in een flits gebeurd zijn. Afgaande op de persconferentie van vanochtend, mag je er vanuit gaan dat (als hij het overleeft) hij nooit meer dezelfde zal worden….
          Maar zolang er leven is, os er hoop!
          G

Deze dingen gebeuren nu eenmaal vaker dan je denkt maar afhankelijk van hoe je heet of wie je bent leeft héél de wereld met je mee of niet, ik laat me als niet kenner niet uit over on of off piste maar het eerste lijkt me minder risico vol

Sterkte aan alle betrokkenen en als het niet zo erg zou zijn dan zou ik het grapje maken en zeggen dat zijn smoelwerk der alleen maar beter kan gaan uitzien dan dat het was, flauw, ik weet het
            Nu het zo erg gesteld is hoop ik dat hij der ongeschonden van af komt en anders trekken ze beter de stekker er uit, ik kan me niet voorstellen dat hij met de nodige hersen schade verder zou willen leven

Grtz Geert

Wens Schumi en familie het allerbeste.

ben al blij dat de discussie over op of ‘off’ piste niet losbarst.

risico is iets groter off-piste maar het blijft ‘even gevaarlijk’,

Ik ben dit jaar (2013) hard gevallen op de laatste dag skien.
              harde klapper, bij het stoppen overgeslagen, en knal met mijn achterhoofd op het ijs.

heb er serieus van afgezien –ik word nog liever met de moto omver gereden op de autostrade (is ook mijn deel geweest dit jaar 🙁 )

natuurlijk zonder helm dat ski ongeval, dat was niet nodig, ik was wel voorzichtig, en ben al genoeg gevallen, is allemaal niet nodig… enfin iedereen kent de uitvluchten wel.. nu de helm voor volgende ski verlof is al gekocht en ligt klaar, alleen weet ik niet of ik nog op de laten ga durven staan… 🙁

BTw mijn ongeval was alleen aan mezelf te wijten, geen andere betrokkenen, niet moeten uitwijken, gewoon stoppen (tegen leuke snelheid) een hoopje sneeuw tegenkomen (door de schaduwen niet gezien) en mijn skis stonden direct stil, de rest van mij niet 🙂 tot ik de grond raakte, het leek wel een eeuwigheid tussen het ‘oei dit gaat mis idee’ en de BOENK 🙁

Onbegrijpelijk WES-RS dat je er niets van vernomen hebt.
                Een man die zijn hele leven op het randje van de risicogrens heeft gereden,
                en dit vreselijk ongeluk krijgt op die stomme latten is bizar.
                Heb zelf 25 jaar op de latten gestaan en het blijft altijd een risico.
                Gezien de huidige druktes steeds meer risico.
                Kennis vorige week in Oostenrijk arm gebroken. ( dan kom je er nog goed vanaf!!!!)
                Heb mijn latten ook aan de wilgen gehangen, ga liever naar de zon.

Wens Schumacher en ook de reeds 10 andere verongelukten, tijdens de laatste weken aldaar, alle herstel toe. Voor de ene daar gevallen dode (vorige week) is er geen skiweg terug.

Ik wens hem ook het beste maar vrees ook voor het ergste.
                    ‘t Is eigenlijk krak hetzelfde als wat mijn schoonbroer verleden week voorgehad heeft. Heel die berichtgeving is *zo* herkenbaar 🙁
                    Tik tegen ‘t hoofd, zwelling in de hersens, hersens kunnen nergens heen om verder te zwellen en plegen dus stilletjesaan zelfmoord doordat de bloedvaten afgesloten worden 😥

Onderweg.jpg
                      [quote=”cabrio wim” post=153393]Was zelf een fanatiek skiër tot voor 11 jaar terug, naar Lausanne in Zwitserland.
                      Wat ik allemaal had ga ik hier niet neerpennen, maar voor mij beslissing einde om buiten de piste skiën.[/quote]

Kwam veel in Leysin, een vriend (en Porscherijder) had daar een appartement.
                      Jullie noemen dat volgens mij een loft ❓
                      Foto van de rit er heen, rond 1984 !!!!!!!

[quote=”Molen934″ post=153391][quote=”WES-RS” post=153387]Dit is het eerste wat ik hier van hoor! :shock:[/quote]

Dat meen je toch niet :?:[/quote]

Toch wel. 😳

Ik ben geen TV kijker, en al zeker niet naar het nieuws. ‘s Avonds een filmpje ofzo.
                        In de wagen zet ik de radio niet op, dus daar zal ik het ook niet op horen.
                        Op FB heb ik er ook nog niks van zien verschijnen…
                        Ik was hiervan dus totaal niet van op de hoogte. 😐

Ik hoop dat Shumi er door komt. Op zo’n manier om het leven moeten komen als groots persoon die de inspiratie van velen geweest is, is ronduit triest… Veel sterkte aan hem, familie en vrienden.

Spijtig dat er veel mensen zijn die er altijd een beetje over moeten gaan he.
                          Dat je dan Shumi of prins Friso bent maakt meestal niet veel uit, maar die komen wel in het nieuws 🙄

Al een geluk dat hij een helm droeg, al hoop ik dat hij er redelijk door komt. Zoiets kom je nooit 100% te boven en ik hoop voor hem dat hij geen ernstige verlammingen overhoud…. of nog erger.

Het beste voor hem !!

Ik wens dit uiteraard echt niemand toe maar hoeveel jaren zijn ze de skiërs
                            nu al niet aan het waarschuwen dat je je beter niet buiten de pistes begeeft…
                            en al zeker niet bij risico 4!
                            Elk jaar zijn er doden en toch blijven ze rustig verder doen…
                            Mij niet gelaten, iedereen mag doen waar ie zin in heeft maar wie zn gat verbrand…
                            Al hoop ik vurig dat deze levende legende er ongeschonden uitraakt!
                            Chiepe

S2

Het ligt in een klein hoekje en onder een dik pak sneeuw zodat je het niet ziet.

Wim

Was zelf een fanatiek skiër tot voor 11 jaar terug, en heb zelf ook een zwaar ongeluk gehad buiten piste skiën, en was dan met begeleiding van een leraar om dit goed onder de knie te krijgen.
                                Ik had alleen de pech dat ik met mijn ski’s op een onder de sneeuw liggende boomstronk terecht kwam.
                                Toen ik bij kwam, had ik nergens geen gevoel meer, en met spoed afgevoerd naar Lausanne in Zwitserland.
                                Wat ik allemaal had ga ik hier niet neerpennen, maar voor mij beslissing einde om buiten de piste skiën.
                                Gevaar ligt daar in een klein hoekje 💡

[quote=”WES-RS” post=153387]Dit is het eerste wat ik hier van hoor! :shock:[/quote]

Dat meen je toch niet ❓

Het is inderdaad wel weer een stom ongeluk als je ziet wat deze man al af ge racet heeft in zijn leven om nu door 2 latten in coma te geraken,ik leef mee met hem en wens zijn familie veel strekte :respect2:

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 48)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.