Onnodig quoten

Home Forum Porscheforum mededelingen Onnodig quoten

• Maker
    Discussie

• Wim

Hoi Forumleden, en mag ik jullie even er op attent maken om niet elke keer te quoten als je antwoord geeft op een vraag of op ander antwoord als deze gelijk het antwoord is op de post boven je.

Waarom vraag ik dit: omdat anders de draadjes niet perfect leesbaar zijn als je elke keer zo’n grijs vlak ziet voor je het antwoord ziet, leest zeer onrustig en verwarrend.
      Als je de quote gebruikt, doe je dit voor een post van een andere pagina of een waar er meerdere antwoorden tussen staan, en dan a.u.b het hoog nodige gebruiken voor je antwoord i.p.v de gehele quote.

Deze avond weer een half uur bezig geweest om alles weer aan te passen, en gelukkig zijn er leden waarbij het opvalt en reageren via PM, waar ik dan nietjes op antwoord.

Dus ik/wij Mods hopen dat je er een beetje op let in het vervolg.
      En komt ook weer ten goede van de opslag capaciteit van de server. 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 90)
      • I rest my case :happy: :first:

[quote=”kikie” post=252999]
            Zelfs ik, nen domme Belg en geen Amerikaan, vind het eigenlijk wreed eigenaardig (lees: onlogisch) dat quoten maar beperkt gebruikt mag worden.[/quote]

(ook al heb ik me er niet meer mee te moeien)
            Nog eens: je quote zoveel je wil. Alleen is het niet nodig om 10 foto’s te quoten met daarbij de tekst ” :up: “. Is het ook niet nodig om de laatste post volledig te quoten met een eigen inbreng als “vind ik ook”. Die boodschap komt ook over als je die net onder de laatste post zet.
            Dit gezegd zijnde, wat is de gemiddelde leeftijd op GTplanet? 18 jaar? Of 17?

Als ik merk hoe goed sommigen de posts van anderen “begrijpend” lezen, vraag ik me af wat het nut is om 30 quotes in een post op te nemen als je die toch niet leest. (voor de moeilijke verstaander: dit is sarcastisch bedoeld met een zeker gevoel van overdrijving.)

Zoals Mushroom reeds aanhaalde gaat het hier over onnodig quoten. Hieronder valt bijvoorbeeld het reageren op de laatste post.
              Alles heeft te maken met overzichtelijkheid en (wellicht) ook webspace. (dat laatste voornamelijk als je begint met foto’s te hernemen)

De regels zijn niet opgesteld door de huidige moderatoren dus tegen ons hierover van je neus te maken heeft geen zin maar het is wel onze taak om ervoor te zorgen dat de regels zoveel mogelijk gerespecteerd worden. En ik denk dat we al heel soepel zijn in onze interventies. En ja, het verwijderen van onnodige quotes is één van onze taken.

By the way, door lid te worden van dit forum ga je akkoord met de forumregels….. Wat niet wegneemt dat suggesties altijd moeten kunnen natuurlijk. :salut:
              Kunnen we de discussie dan hierbij sluiten?

“Matten”=?

Sorry, ik niet verstaan, ik van Vlaanderen zijn… :mrgreen:

In mijn eerste bericht in dit onderwerp zei ik dat dit Amerikaans forum eigenlijk internationaal is. Iedereen van over heel de wereld zit erop. Internationale moderators, van Amerikanen, Europeanen tot Aziaten. Van de drie administrators is er maar 1 Amerikaan en dat is de eigenaar en geestesvader van gtplanet.net. De twee andere zijn: Brit en Canadees.

Zelfs ik, nen domme Belg en geen Amerikaan, vind het eigenlijk wreed eigenaardig (lees: onlogisch) dat quoten maar beperkt gebruikt mag worden.

Wim

Amerikanen zijn altijd verbaast als westerlingen iets doen, maar hebben een andere cultuur en redenering over zaken. :sleep:
                    Die promoten alles. :mrgreen: :happy:

http://www.videodrop.nl/domme-ouders-moedigen-dochters-aan-om-matten/

Ik heb gisteren mijn uitleg gedaan (op dar Amerikaans forum) over de redenering hier op het PF dat het gebruik van quoten enkel mag gebruikt worden indien echt nodig en dat de moderators hunne wisborstel serieus aan het verslijten is.

Zoals verwacht waren ze verbaasd en konden ze de redenering hier op het PF niet begrijpen. Ik trouwens ook niet. Maar zoals ik al zei, elk forum heeft zijn reglementen en die moeten gevolgd worden. Dus zal ik er op letten dat ik de quote knop niet te dikwijls gebruik.

123

het probleem is dat je dan quotes van A zal krijgen die midden in de antwoord tekst staan van persoon B
                        en 4 posts later krijgt B ander zijn zak van C om iets dat een A had gezegd..

Het gebeurd al met quotes, er zonder is het helemaal een boeltje

Als we die gecontesteerde quote knop nu gewoon eens weglaten :think:

Als je gericht wil antwoorden, aanvullen of als je het simpelweg niet eens bent met wat iemand hier poneert :

COPY/PASTE van die ene zin, woord of stelling en hup…….. :respect2:

+1

Moest er nu eens iemand het woordje “onnodig” meenemen in de discussie, er zou geen discussie zijn.
                              Een onnodige quote doe je beter niet, wat niet wil zeggen dat je niet mag quoten als ‘t nodig is.
                              Allemaal te lezen in de vorige replies van jaren geleden maar da’s teveel moeite om die door te nemen blijkbaar.

:salut:

quoten op een vorige posting is inderdaad zinloos, zeker niet als er 10 foto’s insteken van de vorige posting, heb dit trouwens ook nog niet gezien hier, zover ik weet…., maar waarom zo een hekel aan een quote? er word zelfs gevraagd deze te minimaliseren?? kost een volledige quote dan 50 cent meer of zo?? een volle of halfvolle quote? begrijp ik niet… :engeltje: 😉

Ik vind het trouwens veel duidelijker als er iemand een quote zou doen op een posting die afgelopen week zou geplaatst zijn, 6 postings vroeger bijvoorbeeld, want dan kan er niemand meer aan uit.., mijn gedacht hé :engeltje:

Neen, GTPlanet.

123

dan is dat niet Pelicanparts ???

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 90)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.