ontbrekend typeplaatje/identificatieplaat, wat nu?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster ontbrekend typeplaatje/identificatieplaat, wat nu?

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Ik heb een boxster gekocht om deze zomer mee te toeren die reeds perfect gekeurd is geweest en ingeschreven in Belgïe. Nu moest de wagen terug naar de keuring voor verkoop, alles tiptop in orde enkel het typeplaatje ( in de deur) is volgens het keuringsstation gezien verfschade van opnieuw te spuiten niet in orde en de wagen is hier voor afgekeurd.

    Eerst dacht ik geen probleem, ik ga naar officïele Porsche dealer en vraag een nieuw plaatje aan. Na lang wachten kreeg ik daar te horen dat dit door de invoerder moet gebeuren ( d’Ieteren) en de garage dit niet kan aanvragen. De wagen is reeds sinds 2001 in Belgïe maar niet ingevoerd door D’ieteren. Lijkt me toch te gek dat er nu een homologatiekeuring moet gebeuren? De wage heeft toch altijd een PVG nr gehad op basis van zijn chassisnr?

    Kent iemand nog een oplossing om aan dit plaatje te geraken? ik heb al gelezen dat dit online zou besteld kunnen worden maar weet niet goed hoe of wat….

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 43)
    • Kan zijn, maar denk toch dat het simpeler is om langs d’Ieteren te gaan.
      Eén telefoontje en je weet het

        @de koen: enig idee wie dat officieel zou kunnen bevestigen? Zelfs de Porsche garage laat me dus weten dat ie langs D’ieteren moet maar dat kan normaal gezien echt niet aangezien zij deze niet hebben geïmporteerd…

        Ik zou dat op een of andere manier moeten kunnen duidelijk maken daar…

          [quote=”993″ post=172429]Ik snap het niet….d’Ieteren is Belgisch invoerder Porsche….
          Alle Porsche’s ingeschreven in Belgie moeten voor ten verkeerstelling langs d’Ieteren passeren toch…
          Dus…. heeft ie ooit een gelijkvormigheid gekregen van d’Ieteren.
          Dus gewoon terug aanvragen via OPC……of ben ik mis[/quote]

          diegene zonder Eu goedkeuring ja, dus alles van pakweg voor bouwjaar 96-97 moet langs D’ieteren, alles daarna NIET (lees mijn posts in dit topic nog eens door en wordt wel duidelijk)

            hallo 993,

            misschien is dat nu de regel dat alle import via d’ieteren verloopt maar ik vermoed dat die wagen daar destijds niet geweest is. Ze kennen de wagen nog niet bij d’ieteren( zei de onvriendelijke en onduidelijke dame me aan de telefoon).

            Wat bedoel je met OPC?

              Ik snap het niet….d’Ieteren is Belgisch invoerder Porsche….
              Alle Porsche’s ingeschreven in Belgie moeten voor ten verkeerstelling langs d’Ieteren passeren toch…
              Dus…. heeft ie ooit een gelijkvormigheid gekregen van d’Ieteren.
              Dus gewoon terug aanvragen via OPC……of ben ik mis

                [quote=”S2″ post=172367]
                Want nu heb je eigenlijk een niet gekeurde wagen gekocht en wettelijk kan dit eigenlijk niet.[/quote]

                enkel een Carpass(km-standen) is verplicht, keuring niet

                  ik heb de wagen inderdaad voor een beter prijsje kunnen kopen en heb mij echt vergist dat inschrijvingsbewijs maar 2 maanden geldig is aangezien op het keuringsbewijs stond dat dit geldig was voor 1 jaar… gezien de blanco keuring en aangezien de wagen nog niet was ingeschreven destijds leek er natuurlijk geen vuiltje aan de lucht… Tot de keuring nu opeens wel hierover viel en eerder niet…

                    ik vraag me toch af (als ik het via Duitse Porsche garage ga proberen)of dat niet dezelfde procedure is di ein gang gaat gestoken worden die ik via Porsche centrum hier in Belgïe heb aangevraagd. Zij hebben het immers ook in Duitsland proberen aanvragen met als antwoord dat hij langs D’ieteren moet voor Homologatie… hoe ingewikkeld allemaal seg…

                    S2

                      Wat zegt de verkopende partij eigenlijk?

                      Ze hebben uiteindelijk een wagen verkocht zonder geldige keuring voor verkoop? Dat een keuring voor verkoop maar 2 maand geldig is, is redelijk bekend, maar uiteindelijk is dat de verantwoordelijkheid van de verkoper. Tenzij hij met jou is overeengekomen (in ruil voor een korting) dat dit niet moest gebeuren.
                      Want nu heb je eigenlijk een niet gekeurde wagen gekocht en wettelijk kan dit eigenlijk niet.

                        @de_koen en deepee: jep klopt, er staat naast de stempel inclusief paraf het nr 96/4708

                          een 986 boxster uit ’97 draagt PVGnr 96/4708

                            belgisch gelijkvormigheidsattest (GVA) -> PVG nummer
                            COC -> E-nummer

                            op je plaatje moet geen Pvg nummer staat, kan ook niet, dat is iets belgisch…
                            staat er op je EWG brief geen nummer bijgeschreven, iets van 40/XXXX
                            dat is de belgische pvg nummer

                              ok ik hoop het.. ik ga eens het nodige opzoekwerk verrichten. Een enr is wel niet van gesproken op de keuring. Het PVG nr hebben ze nodig. Of is dat hetzelfde?

                                gewoon kopie van je pas, inschrijvingsbewijs en EWG (voor de e* nummer) doorsturen en zou in orde moeten komen…

                                  oeps EWG inderdaad 😉 Echt waar zou het zo simpel zijn? Ik ga even op zoek naar de dichtsbijzijnde Porsche garage dan in Duitsland. Hopelijk kan ik het op afstand bestellen maar vrees dat ik zal langs moeten gaan wellicht. Zou een pak van mijn hart zijn als ik het zo kan oplossen.

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 43)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.