ontbrekend typeplaatje/identificatieplaat, wat nu?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster ontbrekend typeplaatje/identificatieplaat, wat nu?

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Ik heb een boxster gekocht om deze zomer mee te toeren die reeds perfect gekeurd is geweest en ingeschreven in Belgïe. Nu moest de wagen terug naar de keuring voor verkoop, alles tiptop in orde enkel het typeplaatje ( in de deur) is volgens het keuringsstation gezien verfschade van opnieuw te spuiten niet in orde en de wagen is hier voor afgekeurd.

    Eerst dacht ik geen probleem, ik ga naar officïele Porsche dealer en vraag een nieuw plaatje aan. Na lang wachten kreeg ik daar te horen dat dit door de invoerder moet gebeuren ( d’Ieteren) en de garage dit niet kan aanvragen. De wagen is reeds sinds 2001 in Belgïe maar niet ingevoerd door D’ieteren. Lijkt me toch te gek dat er nu een homologatiekeuring moet gebeuren? De wage heeft toch altijd een PVG nr gehad op basis van zijn chassisnr?

    Kent iemand nog een oplossing om aan dit plaatje te geraken? ik heb al gelezen dat dit online zou besteld kunnen worden maar weet niet goed hoe of wat….

13 reacties aan het bekijken - 31 tot 43 (van in totaal 43)
    • [quote=”igike” post=172355]ik heb geen COC maar een Duits EGW, die door de douane is afgestempeld in 2001 met extra stempel ‘ aangeboden voor inschrijving’, handtekening en heel de bazaar… Wagen heeft hier probleemloos al jaren mee rond gereden in Belgïe…[/quote]

      Dus je hebt een EU goedkeuring (EWG, niet EGW… is duitse variant van COC staan ook alle technische gegevens op), wagen is niet bij D’ieteren voor homologatie nationale goedkeuring ( GVA) geweest dus ze hebben er niets mee te zien… ID plaatje gewoon aanvragen bij Duitse Porsche garage…

        ik heb geen COC maar een Duits EGW, die door de douane is afgestempeld in 2001 met extra stempel ‘ aangeboden voor inschrijving’, handtekening en heel de bazaar… Wagen heeft hier probleemloos al jaren mee rond gereden in Belgïe…

          [quote=”igike” post=172334]@de_koen

          ja dat is dus het leuke eraan. keuring heeft dit zelf geprobeerd en is nu totaal onleesbaar.
          Stationchef was er niet bij en niemand weet van iets nu natuurlijk ;-(

          Thinner en andere geprobeerd maar geen oplossing aangezien het een Sticker is bij een boxster van 1997 ( dat was ook jouw vraag het bouwjaar)

          Het is dus een grijzige rechthoekige sticker en ik vermoed van Porsche dus aangezien jij jouw sticker als vierkant beschrijft?

          Ik heb ook alle andere papieren zoals gelijkvormigheidsattest(weliswaar een Duits) aangezien de wagen destijds in 2001 in Belgïe is ingevoerd.
          ..[/quote]

          gelijkvormigheidsattest is iets wat enkel in Belgie bestaat…
          jij zal dan een COC ( cart of confirmity) hebben = europese goedkeuring
          97 is ongeveer het omschakeljaar van gelijkvormigheidsattest of COC, vandaar de vraag…

          Makkelijkste als je een COC hebt is om bij een duitse Porsche garage een nieuw ID plaatje te bestellen…
          Is trouwens al altijd verplicht geweest…
          wagens met een COC moeten niet langs D’ieteren passeren bij invoer.

            ja dat is het hem net. Verkoop was reeds geschied aangezien er een correct formulier aanvraag tot inschrijving bij zat en een blanco keuringsbewijs….

            S2

              Keuring voor verkoop is toch voor de verkoper?

              In elk geval niet betalen voor je het roze formulier in handen hebt!

                @deepee

                bedankt voor je antwoord al is het niet datgene wat ik had gehoopt 😉 Inderdaad, door thinner te gebruiken veranderd dat in een onleesbare massa…

                Ik vrees dat een een geïmporteerde wagen altijd naar Brussel zal moeten en blijkbaar wordt een SCAN niet aanvaard maar moet je het originele bij hebben heb ik al gehoord. Daar begint dus al het volgende probleem…

                  als het om een sticker gaat die alleen D’ieteren kan afleveren dan gaat het wss om deze waarop het chassisnr en PVG nummer staan bij auto’s die werden ingevoerd in belgië na hun eerste ingebruikname (onderaan op de foto).
                  normaal zit daar een plastic folie over gekleefd en als je verfresten daarop met thinner probeert te verwijderen dan smelt deze weg tot een onleesbare brei.
                  niks aan te doen, aan d’ieteren een duplicaat vragen obv het gelijkvormigheidsattest en hopen dat je daarvoor de auto niet ter plekke moet gaan aanbieden.

                  [url=http://img69.imageshack.us/i/dsc01295o.jpg/:2kkts4n4]

                    @ Bladerunner: dat dacht ik ook.

                      @de_koen

                      ja dat is dus het leuke eraan. keuring heeft dit zelf geprobeerd en is nu totaal onleesbaar.
                      Stationchef was er niet bij en niemand weet van iets nu natuurlijk ;-(

                      Thinner en andere geprobeerd maar geen oplossing aangezien het een Sticker is bij een boxster van 1997 ( dat was ook jouw vraag het bouwjaar)

                      Het is dus een grijzige rechthoekige sticker en ik vermoed van Porsche dus aangezien jij jouw sticker als vierkant beschrijft?

                      Ik heb ook alle andere papieren zoals gelijkvormigheidsattest(weliswaar een Duits) aangezien de wagen destijds in 2001 in Belgïe is ingevoerd.

                      @ Goof:

                      Sinds Januari dit jaar is dit blijkbaar verplicht t ekeuren wisten de mensen van de autokeuring mij te vertellen. Nu hoorde ik zelf reeds via via iemand wiens plaatje volledig was overspoten en toch zonder probleem door de keuring is geraakt… Men controleert dit dus niet overal even grondig blijkbaar. Ik zou dus naar dat andere keuringstation kunnen gaan maar voor de regularisatie die vermeld staat op mijn geldig maar beperkte keuringsbewijs moet ik dus terug in het voorgaande keuringsstation gaan die de opmerking heeft gegeven…

                        @bladerunner:
                        Ja normaal gezien probleem voor de verkoper maar de keuring voor verkoop en bijhorend inschrijvingsbewijs was blijkbaar maar 2 maanden geldig(wist dit niet) zodat ik opnieuw naar de keuring moet

                          Is dit geen probleem voor de verkoper, deze moet de auto toch aanbieden op de keuring?

                            Moet volledig leesbaar zijn… krijg je de verf er niet af met wat thinner ?

                            Van welk bouwjaar is de wagen?
                            Heb je een COC, gelijkvormigheidsattest of attest van alleenstaand geval ?
                            Van wie is dat plaatje, van Porsche of van de FOD/autokeuring ? (grijs 4kante sticker)

                              Sinds wanneer moet dat typeplaatje in orde zijn? Zolang de chassisnummer die erin geklopt staat overeenkomt, is dit toch in orde of niet? Krijg je het typeplaatje niet zuiver met een of ander product?

                            13 reacties aan het bekijken - 31 tot 43 (van in totaal 43)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.