ontluchten

  • Maker
    Discussie

  • wekki
    Deelnemer

      Hey, ik zit dus met volgende probleem.
      Weet ni goe of ik het zelf ga maken of tem binne doen.
      Men rubberke van het pompke op de boit van koppeling is versleten.
      Dus tem lekt daar en pedaal blijft soms plat liggen.
      Nu wil ik die rubberkes vervangen ook van pompke aan koppelingspedaal.
      En volledig circuit van nieuwe remvloeistof voorzien.
      Hoe ga ik het beste te werk.
      Gewoon remmen ontluchten weet ik, bij het verste wiel beginne dan.
      Maar nu zit ik ook nog met koppeling daarbij en dan weet ik het ni.
      Wie kan en wil me dit uitleggen.

    8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
      • cava zalle, ik ga het met 2 doen.
        Waneer weet ik nog ni.
        Merci allemaal om te reageren. 😉

          [quote=”RSR”:3omblamb][quote=”svandamme”:3omblamb]koppeling ontluchten werkt net als remklauw ontluchten, je hebt een nippel, en je zet er een vacuum dinges op , en je trekt hem leeg

          of met 2 man, iemand duwt op pedaal terwijl de andere de nippel open/dicht doet…

          best op een brug natuurlijk…[/quote]

          het gedoe met die dinges van u daar ben ik geen voorstander van omdat je hier de rubbers kan over trekken vande pompen.[/quote]

          met een hand vacuum trekkertje???
          behalve dat het soms niet goed werkt en dat je het 2 keer moet doen om wel te zijn, heb ik er nog nergens van horen klagen…

          met 2 man werkt beter, maar ja , je moet dan wel met 2 man zijn…

            [quote=”svandamme”:2l4b2zph]koppeling ontluchten werkt net als remklauw ontluchten, je hebt een nippel, en je zet er een vacuum dinges op , en je trekt hem leeg

            of met 2 man, iemand duwt op pedaal terwijl de andere de nippel open/dicht doet…

            best op een brug natuurlijk…[/quote]

            het gedoe met die dinges van u daar ben ik geen voorstander van omdat je hier de rubbers kan over trekken vande pompen.

              Neem en druk ontluchter en dan pers je alle olie er zo door en vul je alles met nieuwe olie.

                Om de koppeling ontlucht te krijgen met de “2 man manier” moet ge de auto achteraan omhoog krikken, tot hij met zijn neus bijna op de grond zit. Op die manier komt de remvloeistof in het reservoir hoger in de dop te staan zodat de luchtzak eruit is. Als je hem niet opkrikt kan ik u beloven dat ge lucht in het systeem trekt (vraag me niet hoe ik het weet … ) en dat na twee keer pompen de pedaal op uw tapijt plakt.

                  koppeling ontluchten werkt net als remklauw ontluchten, je hebt een nippel, en je zet er een vacuum dinges op , en je trekt hem leeg

                  of met 2 man, iemand duwt op pedaal terwijl de andere de nippel open/dicht doet…

                  best op een brug natuurlijk…

                    [quote=”S2″:hvsh5w7w]Hi Wekki,

                    Stond jouw 944 niet te koop? Of pols je gewoon eens om te kijken of er interesse is?

                    Sorry, maar bij je probleem kan ik niet helpen, dat zal even wachten worden op de specialisten hier op het forum.[/quote]

                    Hij staat te koop.
                    Maar zoals je weet alles staat te koop, alles heeft zen prijs zoals ik men vaste prijs heb.
                    Met verzekering is ondertussen alles geregeld dus.
                    En rij er heel graag mee, wel kostelijke auto.
                    Heb bena alles al vernieuwd 😆 .
                    Tegen de zomer zou tem helemaal vernieuwd moete zijn.
                    (Op lak na).

                    Nu back on topic please.

                    S2

                      Hi Wekki,

                      Stond jouw 944 niet te koop? Of pols je gewoon eens om te kijken of er interesse is?

                      Sorry, maar bij je probleem kan ik niet helpen, dat zal even wachten worden op de specialisten hier op het forum.

                    8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.