ontluchting benzinetank SC3.0

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 ontluchting benzinetank SC3.0

• Maker
    Discussie
  • Als het linker voorste spatbord er af is ziet ge bovenkant aan binnenspatbord 2 kleine buisjes.Een dikker en een dunner buisje.Naar het schijnt dient dat dikker buisje voor de ontluchting van de benzinetank dat naar een bakje gaat maar dat bakje is er niet meer .Is dat bakje wel echt nodig ? Dat dunner buisje is dat een overloop ? Mag ik die buisjes eventueel met elkaar verbinden met een rubber darmpje of niet ?

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Ok , die 2 héél klein buisjes (doorsnee enkele mm) komen normaal dus beiden uit in hetzelfde ontluchtingsbakje. Maar bij mij is dat bakje weg . (SC-ke is een half jaar geleden uit mekaar gehaald voor grote werken , is ondertussen volop in opbouwfase ) .Daarom heb ik dan maar besloten om die buisjes met elkaar te verbinden en heb 🙂 🙂 daartussen een T-stukje gestoken met een dun buisje naar de atmosfeer ipv naar een bakje. Hopelijk gaat dat nu niet te fel stinken. In alle geval , erg bedankt voor jullie antwoorden !

Heb dat vorig jaar vervangen. Je zou onder de vleugel 4 buisjes moeten hebben.

1 grote horizontale buis naar het waterreservoir voor sproeiers (koplampen en ruit), 1 grote buis die verticaal naar beneden loopt om het gemors met benzine en water af te voeren en (meer naar voren) de twee buisjes die ji beschrijft. 1 met kleine diameter naar een benzine overloop reservoir (inderdaad voor ontluchting) en 1 met grotere diameter naar datzelfde reservoir (voor de echt pijnlijk momenten wanneer je op je dak gaat liggen of wanneer je met volle bak zwaar de bocht ingaat.).
        Is dat allemaal nodig? Ik ben er zeker van van niet maar het is wel veiliger. het onluchtingskanaal zou ik wel aansluiuten al was het maar o de stank te verminderen van benzine.

Michel

één van beide buisjes dient normaal om het reservoir van je ruitensproeier te vullen dacht ik, tenminste bij de mijne was dat zo, daar zat dan ook een plastiek dekseltje op, de andere (dunne) dient idd als ontluchting.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.