ontsteking problemen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 ontsteking problemen

  • Maker
    Discussie

  • Bart Ooms
    Deelnemer

      Goeiendag,

      Ik heb net een Carrera targa van 84 gekocht die nog perfect loopt(e).

      Nu dacht ik, ik ga mn wagen een grondige onderhoudsbeurt geven en alles vervangen wat er vervangen moet worden (volgens de service manual).

      Ik heb dus nieuwe bougies gestoken van bosch met de juiste waarde en ook nog nieuwe bougiekabels.
      Na het vervangen van deze onderdelen heb ik de motor terug gestart en nu lijkt het of er een of 2 cilinders geen ontsteking meer krijgen 5ook niet met de oude bougiekabels.
      Ik heb alle bougies volgens de voorgeschreven waarde vastgedraaid met een momentsleutel en alle kabels zijn goed vastgeklikt op de bougies en verdeler.

      iemand enige ervaring met dit probleem ?

      Greetz Bart

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
      • we hebben weer iets bijgeleerd en het waren mooie foto’s. :lekker:

          Tof om te lezen dat het nu in orde is.

            [quote=”Morris52″ post=113531][quote=”Ohmzz” post=113530]:

            “En wat hebben we heleerd vandaah?”
            Altijd heel voorzichtig uw bougiekes in uw gat steken, anders staan ze scheef… :D[/quote]

            Altijd goed de gebruiksaanwijzing lezen, dat kan je veel ellende besparen.

            =http://www.youtube.com/watch?v=qnBQuhcFr6o

            Mvg , Guy[/quote]

            Hahahaaaa ! Amai m’n gat ! Gie-ren !

            PB

              [quote=”Ohmzz” post=113528]
              Na een grondige controle bleek dat er 2 van de 6 bougies een tik hadden gekregen tijdens het installeren met als gevolg dat de opening tussen het ontstekingspunt en het pennetje van de 2 bougies volledig dicht zaten.[/quote]

              Been there, done that. :drink:

                [quote=”Ohmzz” post=113530]:

                “En wat hebben we heleerd vandaah?”
                Altijd heel voorzichtig uw bougiekes in uw gat steken, anders staan ze scheef… :D[/quote]

                Altijd goed de gebruiksaanwijzing lezen, dat kan je veel ellende besparen.

                =http://www.youtube.com/watch?v=qnBQuhcFr6o

                Mvg , Guy

                  [quote=”cabrio wim” post=113529]Laat het ons houden op beginners geluk. :happy:[/quote]

                  “En wat hebben we heleerd vandaah?”

                  Altijd heel voorzichtig uw bougiekes in uw gat steken, anders staan ze scheef… 😀

                  Wim

                    Laat het ons houden op beginners geluk. :happy:

                      [quote=”Morris52″ post=112177]Bart,

                      Als je bedoelt de wagen op enkele cilinders minder te laten draaien , zonder dat dit is om een test uit te voeren > idd dit is niet goed voor je motor

                      Als je alle bougiekabels eraf neemt kan de motor niet starten , en het is enkel gedurende de tijd van de test dat je je motor laat ronddraaien op kracht van de starter ( om ontsteking te krijgen / te controleren )
                      Dit kan je in 10 sec / bougieskabel testen

                      ja Idd je moet de bougies tegen een massa houden , en best met een tang die geplastifeerd is.

                      Ik zeg niet dat je een compressiefailure hebt, maar dit is de volgende stap in opsporen van een fout.

                      De stap nadien is brandstoftoevvoer ( maar test eerst je bougiekabels en bougies vooraleer we daar aan denken )

                      PS : heb je de voorontsteking gewijzigd ?

                      Mvg, Guy[/quote]

                      Na een grondige controle bleek dat er 2 van de 6 bougies een tik hadden gekregen tijdens het installeren met als gevolg dat de opening tussen het ontstekingspunt en het pennetje van de 2 bougies volledig dicht zaten.

                      ik heb deze terug open gezet en met een voelermaatje terug de juiste afstand gegeven.

                      Daarna was het gewoon starten en rijden maar ! :relaxman: :driver: :relaxman:

                      En blij dat ik was… 😀

                      Wim

                        [quote=”Ohmzz” post=112209]
                        Hey wim, heb er de WR7DC (Copper) ingestoken volgens het boekse, wat het doormeten betreft, wil je zeggen dat ik de bougies zelf eens moet doormeten en de contactpunten op de verdeler of wat ?[/quote]

                        De bougiekabelkoppen, dus de kop die je op de bougie klikt, die lange zeg maar. 😉

                        986

                          Mooie post python !

                            Jou elf heeft waarschijnlijk geen contactpunten meer maar een elektronische ontsteking .
                            Ben je wel zeker dat je geen bougiekabels verkeerd hebt zitten ?

                            Distributor_Ign_911SC011294683470.jpg

                            f1d0f9f0201cce5881f1cb575b81b765.jpg

                              [quote=”cabrio wim” post=112203]Ik zeg verkeerde bougies.

                              Er moeten van het type WR7DC (Copper) of WR7DP (platina) bougies in
                              En als je het verkeerde type/merk hebt, krijg je een slecht draaiende motor, heb het zelf ook eens voorgehad dat ik de verkeerde had.

                              Verder kun je de rotor even doormeten, deze moet een waarde hebben van 1KOhm
                              En de koppen van de bougies moeten een waarde hebben van 3KOhm

                              En voor alle veiligheid, de ontsteking volgorde is 1-6-2-4-3-5, maar als dat goed is staat dit ook op je sticker in de motorruimte.[/quote]

                              Hey wim, heb er de WR7DC (Copper) ingestoken volgens het boekse, wat het doormeten betreft, wil je zeggen dat ik de bougies zelf eens moet doormeten en de contactpunten op de verdeler of wat ?

                                [quote=”Ghost” post=112197]Heb jij van uw nieuwe bougie’s de elektrode opening gemeten ❓
                                Zal wel in uw manuel staan hoeveel deze opening moet zijn.
                                Dacht dat dit 0.6 mm moet zijn bij Porsche, weet het niet zeker. Kan je meten met voeler plaatjes.
                                Gebeurt soms wel eens dat een nieuwe bougie dicht gedrukt wordt tijdens transport :idea:[/quote]

                                de opening moet tussen de 0,7 en0,8 zijn volgens de manual, heb de opening ook gecontroleerd met een voelermaatje.
                                de bougies die er uit kwamen hadden een opening van 0,85 tot zelf 0,95 en de motor draaide hier zelfs nog goed mee.

                                Wim

                                  Ik zeg verkeerde bougies.

                                  Er moeten van het type WR7DC (Copper) of WR7DP (platina) bougies in
                                  En als je het verkeerde type/merk hebt, krijg je een slecht draaiende motor, heb het zelf ook eens voorgehad dat ik de verkeerde had.

                                  Verder kun je de rotor even doormeten, deze moet een waarde hebben van 1KOhm
                                  En de koppen van de bougies moeten een waarde hebben van 3KOhm

                                  En voor alle veiligheid, de ontsteking volgorde is 1-6-2-4-3-5, maar als dat goed is staat dit ook op je sticker in de motorruimte.

                                    Heb jij van uw nieuwe bougie’s de elektrode opening gemeten ❓
                                    Zal wel in uw manuel staan hoeveel deze opening moet zijn.
                                    Dacht dat dit 0.6 mm moet zijn bij Porsche, weet het niet zeker. Kan je meten met voeler plaatjes.
                                    Gebeurt soms wel eens dat een nieuwe bougie dicht gedrukt wordt tijdens transport 💡

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.