ontsteking problemen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 ontsteking problemen

  • Maker
    Discussie

  • Bart Ooms
    Deelnemer

      Goeiendag,

      Ik heb net een Carrera targa van 84 gekocht die nog perfect loopt(e).

      Nu dacht ik, ik ga mn wagen een grondige onderhoudsbeurt geven en alles vervangen wat er vervangen moet worden (volgens de service manual).

      Ik heb dus nieuwe bougies gestoken van bosch met de juiste waarde en ook nog nieuwe bougiekabels.
      Na het vervangen van deze onderdelen heb ik de motor terug gestart en nu lijkt het of er een of 2 cilinders geen ontsteking meer krijgen 5ook niet met de oude bougiekabels.
      Ik heb alle bougies volgens de voorgeschreven waarde vastgedraaid met een momentsleutel en alle kabels zijn goed vastgeklikt op de bougies en verdeler.

      iemand enige ervaring met dit probleem ?

      Greetz Bart

    14 reacties aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
      • [quote=”Morris52″ post=112181]Oei Bart,

        Heb je enig kennis van een motor ?
        Ik wil niet onrespectvol overkomen hoor , maar sommige problemen zijn niet zo simpel op te sporen en je kan snel regelingen veranderen zonder dat je er erg in hebt ( ontsteking is er zo één van )

        De voorontsteking is het geheel waar al je bougiekabels samenkomen.
        Helemaal onderaan op de stroomverdeler is een bout die toelaat de stroomverdeler te draaien, NIET DOEN DUS
        De zevende kabel komt van de bobijn naar de stroomverdeler

        [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/conventionele_ontsteking-onderdelen.jpg[/IMG]

        Mvg, Guy[/quote]

        Merci voor de info Guy

        Ik ga eerst de bougie kabels en bougies testen, als die in orde zijn en als er na het dubbel controleren van alle connecties nog problemen zijn kan ik deze misschien wel vervangen.

        denk jij dat dit probleem ook misschien aan de distributie pin kan liggen ?

        Groetjes Bart

          Oei Bart,

          Heb je enig kennis van een motor ?
          Ik wil niet onrespectvol overkomen hoor , maar sommige problemen zijn niet zo simpel op te sporen en je kan snel regelingen veranderen zonder dat je er erg in hebt ( ontsteking is er zo één van )

          De voorontsteking is het geheel waar al je bougiekabels samenkomen.
          Helemaal onderaan op de stroomverdeler is een bout die toelaat de stroomverdeler te draaien, NIET DOEN DUS
          De zevende kabel komt van de bobijn naar de stroomverdeler

          [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/conventionele_ontsteking-onderdelen.jpg[/IMG]

          Mvg, Guy

            Hey Guy,

            De voorontsteking heb ik nog niet bekeken.
            Das die cilinder die links achter zit waar de 7de kabel van de bougiekabelset naar toe gaat niet ?

              Bart,

              Als je bedoelt de wagen op enkele cilinders minder te laten draaien , zonder dat dit is om een test uit te voeren > idd dit is niet goed voor je motor

              Als je alle bougiekabels eraf neemt kan de motor niet starten , en het is enkel gedurende de tijd van de test dat je je motor laat ronddraaien op kracht van de starter ( om ontsteking te krijgen / te controleren )
              Dit kan je in 10 sec / bougieskabel testen

              ja Idd je moet de bougies tegen een massa houden , en best met een tang die geplastifeerd is.

              Ik zeg niet dat je een compressiefailure hebt, maar dit is de volgende stap in opsporen van een fout.

              De stap nadien is brandstoftoevvoer ( maar test eerst je bougiekabels en bougies vooraleer we daar aan denken )

              PS : heb je de voorontsteking gewijzigd ?

              Mvg, Guy

                Hey Guy,

                ik heb op voorhand een foto genomen van de volgorde van de kabels met nummerlabel op.

                Is niet slecht om de wagen te laten draaien met een paar cilinders die niet ontsteken ?

                vind het wel vreemd dat de wagen die voor de vervanging van de bougies goed draaide ineens compressie problemen zou hebben.

                Ik zal een van de komende dagen de kabels eens uitesten.
                Voor die test moet ik met de bougies geen massa contact maken op het motorblok alvorens de motor te laten draaien ?

                  Bart,

                  Heb je de ontstekingsvolgorde gerespecteert ?
                  Heb je de voorontsteking gewijzigd

                  Neem eens alle bougiekabels eraf en dan neem je 1 oude bougie.
                  en je test elke bougiekabel apart

                  Wel opletten dat je je vingers niet in de buurt van de bougies houdt want dat leer je snel af. 😀

                  Als elke bougiekabel werkt , dan zal je je boudies weer moeten verwijderen en al deze bougies apart testen.

                  Als je op dat moment nog steeds een goedwerkende ontsteking hebt en je ontstekingsvolgorde juist staat , dan zal je de naam van je topic moeten aanpassen , want dan ligt het probleem elders.

                  Test bovenstaande even uit maar als het dan nog niet werkt , zal je even je compressie moeten testen

                  Mvg, Guy

                    de bougies die er uit gekomen zijn waren geen bosch bougies maar van een merk waarvan ik je de naam schuldig moet blijven.
                    In de service manual stonden 2 types, de gewone en de platinums.
                    ik heb de gewone gekocht.
                    De kabels zijn van het zelfde merk dan de vorige (beru) en heb die besteld via partwise.nl.
                    Ik heb nochtans de juiste gegevens van mn wagen door gegeven om deze te bestellen.

                    Wim

                      Welkom Bart op het forum.

                      Maar even een vraag, heb je dezelfde bougies gekocht als die eruit kwamen ?
                      De bougie kabels zijn deze origineel Porsche, of heb je er nieuwe kabels tussen gezet ?
                      Heb je de rubbers goed vast gedrukt op de verdeler kop?
                      De rotor er ook af gehad of niet?

                        Even in het al gestartte draadje gezet .
                        Let eriop dat je klikt op “antwoord onderwerp” ipv op “nieuw onderwerp”

                          Van die rechterhanden had ik er nog toevallig een paar liggen,

                          nu nog een paar hersencellen die iets meer afweten ivm bougiekabel toestanden en het komt allemaal goed 😀

                            En weer open :relaxman:

                              En net daarom zetten we hier even een slotje op tot na voorstelling 😉

                                Bart welkom op dit gezellige Porscheforum.be en dit van een naamgenoot .

                                De antwoorden zullen vast snel volgen .
                                Doe ons eens een plezier en stel jezelf even voor in een nieuwe topic “stel jezelf voor ” .
                                Velen onder ons zijn benieuwd naar je Porsche-verhaal en naar het feit waarom je voor die specifieke wagen hebt gekozen .

                                Funny (Bart)

                                  Welkom Bart,

                                  zat er toevallig geen rechterhand bij de aangekochte bougies? 🙄 😆

                                  Verder stellen we het hier wel op prijs als je je voorstelt met eventueel wat fototjes ( zien we HEEL graag 😉 ). Spijtig van de tegenslag maar je zult vast en zeker wel goede raad kunnen krijgen hier, succes! :drink:

                                14 reacties aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.