Onze Porsches

  • Maker
    Discussie

  • Anoniem

      😯 911 2.7 bj 1974… 8)

      groetjes,

      Jo :mrgreen:

    15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 458)
      • Hohooo Mich, superrr 😀

        Dikke proficiat!!!

          Hmm…Denis, ik was niet direct van plan de RS nog deze winter in te schrijven…ik rijd er toch ni mee en ten tweede hebben de RS’en geen coating tegen roest.

          Het zal ook begin december zijn eer de auto naar hier komt. Franse papieren, keuring,… ik weet niet hoelang dat gaat duren. Heeft de RS een pvg nr in Belgie dan is dat geen probleem en anders zijn we weer de weg op 7 op… 😥 😉

            Mich , tof man !!
            Ben blij voor u ,dat wordt genieten.
            Denk je dat je met de RS zou kunnen komen de 10de ❓
            Zou super zijn natuurlijk. Laten we hopen op goed weer.
            Denis

              [quote=”MichM3″:34m5dhcp]924: uitzicht is niks in vgl met de klank 😆 …dat is gewoon het einde, wat een roffel!!! 8) [/quote]
              Je kan zeggen wat je wil, moet het eerst zelf eens gehoord hebben. :mrgreen:

                924: uitzicht is niks in vgl met de klank 😆 …dat is gewoon het einde, wat een roffel!!! 8)

                  MICH, WAUWW, je hebt er dan toch eentje gevonden ❗
                  Ben benieuwd om die eens in het echt te bewonderen! 8)

                    is nieks,
                    ik heb vroeger ook het zelfde voor gehad,
                    alles achter JPG laten vallen

                    http://groups.msn.com/_Secure/0QgAAAKoR … 4689264712
                    wordt
                    http://groups.msn.com/_Secure/0QgAAAKoR … C00512.JPG
                    met wel 8)

                      merci merci voor de foto’s te posten…ik had pertang hetzelfde geprobeerd [img] maar het lukte ni 😥 …thnx 😉

                        aub 😀







                        mooie porsche, dikke profi, ook mooie zetels 😆

                          ook gepost op NL forum:

                          Guys,

                          ben vandaag in Parijs langs geweest voor deze:

                          http://groups.msn.com/_Secure/0QgAiA6sR … 4672266186

                          http://groups.msn.com/_Secure/0QgDVAq4R … 4679476959

                          http://groups.msn.com/_Secure/0QgDVAqsR … 4672266186

                          http://groups.msn.com/_Secure/0QgDZAqwR … 4691455145

                          http://groups.msn.com/_Secure/0QgDZAqgR … 4685712615

                          http://groups.msn.com/_Secure/0QgAAAKoR … 4689264712

                          http://groups.msn.com/_Secure/0QgDVArAR … 4682976562

                          http://groups.msn.com/_Secure/0QgD0D9kS … 4698565702

                          http://groups.msn.com/_Secure/0QgDZAuMS … 4810039192

                          …ondanks de goede raad die ik van iedereen kreeg om een GT3 te kiezen ipv een 964RS, ben ik toch naar Frankrijk afgezakt samen met Greet. Daar aangekomen (na een ritje in rotweer) troffen we een goedgeluimde, zeer vriendelijke Fransman aan die net z’n Maritime Blauwe maitresse had buitengehaald voor een opwarmertje…het doffe gebrul was als een “deja-vue” voor m’n gehoor want 911-lover zal zich ongetwijfeld nog de Rubystone rode RS herinneren van een paar weken terug. Deze klank vertaalt zich voor bovenvermelde auto in luchtmassameter met hittedraad, K&N filter, chip, cup uitlaat en bypass…+- 290pk zoals ik in z’n mail eerder deze week kon lezen. Met een glimp merk ik dat de wagen er algemeen proper uitziet en met brede glimlach zoek ik parking 😆

                          Daar staat ie dan…origineel Franse 964RS van 92 met 90k km op de klok (eerder veel voor een RS maar dat deert me niet). Greet keurt de carrosserie (daar is ze meester in) terwijl ik een praatje maak met de eigenaar die me ook de recent uitgevoerde kosten aan de auto toont. Nieuwe schijven en remblokjes en de banden van een paar maand oud die vooraan nog héél weinig geleden hebben. Greet merkt een licht kleurverschil links achter hetgeen wordt uitgelegd met een kleine touchette 2 jaar terug. Niks erg. Eigenaar trekt de kofferklep open en tot m’n grote verrassing zit het origineel tapijtje er nog in! Tapijtje gaat omhoog en ja hoor, het materiaal, reservewiel en compressorkitje zitten allemaal keurig op hun plek zoals het moet!! 😀

                          Motorcompartiment wordt opengetrokken en hij toont me de modificaties aan de motor. De klank is gewoon magisch. Van een doffe roffel op stationair gaat het over in een scherpe brul hoger in toeren…dit is iets wat enkel uit een ouwe luchtkoeler kan komen and I love it!!! 8)

                          De wagen wordt verder bekeken en hier en daar wat zaken die “minder” zijn komen naar boven…de gebruikssporen op het koetswerk (af en toe circuit, de leeftijd, het feit dat het een Franse is 😉 ….) en de originele magnesiums die ook hun showroomstaat al effe voorbij zijn 😆 .
                          Interieur is dan weer heel mooi…de stoelen zien er nog heel fris uit, de rolkooi mooi in de lak, de gordels heel zuiver, het dashboard bijna als nieuw, de tapijtjes keurig in orde….echt een reuze meevaller. Ikvraag hem of er nog kosten te verwachten zijn binnen afzienbare tijd….”de koppeling is aan vervanging toe”, klinkt het antwoord…”maar een onderhoudje laat ik nog doen voor ik ‘m verkoop.”

                          Hij neemt me effe mee voor een tochtje door Parijs waar we de “vitesse limitée de la Periferique” geregeld verdubbelen en verdrievoudigen…de schrille klank van de luchtkoeler weerklinkt door de tunnels terwijl er kwistig wordt omgesprongen met tussengas. Het is net een kart voor twee personen en ik geniet enorm!

                          Terug toegekomen drinken we een koffie in zijn bureau waar zijn vrouw ons ook heeft vergezeld. Hij toont een dikke map vol fakturen en bedragen die hij tijdens de voorbije 4 jaar gespendeerd heeft aan de 964RS. Alles in orde hoor, er is duidelijk niet op een frank gekeken. Alles is ook steeds bij een en dezelfde garage uitgevoerd, een bekende Porsche specialist niet ver van Parijs. De reden waarom hij moet gaan wordt al gauw duidelijk…er duiken foto’s op in de map van een 993 Cup die hij samen met een kameraad gekocht heeft. De kosten om die race auto te onderhouden worden te hoog en met spijt in het hart voelt hij zich gedwongen hem te verkopen. Ook een zwarte 993TT had hij tot juli sit jaar in z’n bezit maar een zware overtreding onder het oog van “les Gendarmes” hebben hem doen besluiten z’n black beauty van de hand te doen.

                          Even later doe ik zelf met de Porsche een ritje(eigenlijk om es te voelen hoe slecht de koppeling eraan toe was) en 10 min. later zitten we opnieuw aan tafel in het bureau om het over de prijs te hebben.

                          Ondanks de mindere puntjes die de wagen heeft (op wielen en koets) is er iets in mij dat zegt: “dit is’m en ik neem ‘m” 😆 …het is niet de perfecte 964RS die je in de garage van een verzamelaar gaat vinden, maar wel een heel puik en eerlijk exemplaar van 90.000km dat ook voor een eerlijke prijs verhandeld wordt. De wagen wordt me aangeboden aan de prijs waaraan hijzelf ‘m 4 jaar terug kocht…

                          voor mij belangrijk:
                          – propere, zuivere en eerlijke wagen zonder ooit ernstige schade gehad te hebben
                          – originele look (geen RSR spoilers, geen andere velgen)
                          – sublieme kleur
                          – must-have 964 RS tuning (hittedraad, chip, uitlaat)

                          Ik heb ‘m dus een voorschot gegeven en over een paar weken brengt hij hem tot bij ons in Brussel…service hé 😉

                          Enkel wat betreft de koppeling moet ik nog iets laten weten…laat ik de koppeling door hem doen, is’t 1000 euro erbij…hij zegt dat koppeling 1500 euro kost (materiaal + plaatsen)…iemand advies?

                            Goed motto, van een 2dehandsje kan je ook veel plezier beleven.
                            en ik wil ook ooit een cayman
                            mja eerst de lotto winnen 😆

                              [quote=”wekki”:3avp3vbf]En ooit zou ik nog graag nen cayman kopen om dagelijks met te rijden 😆 .( mag toch blijve dromen he)[/quote]

                              je zal hem ooit wel hebben hoor. en is hij niet nieuw, wel dan is hij 5 of 10 jaar oud. Who cares…

                              allé dat is mijn motto 8)

                                Dat ziet er al leuk uit.
                                Van harte en veel plezier ermee

                                  Zal men eerste porsche ook is posten se 8) .
                                  Heb tem nu nog maar pas mo zen dan ook nog maar 21 jaar en is niet om dagelijks me te rijden zalle.
                                  Hier fotoke van dat ik er een ritje mee naar Nurenburgring gemaakt had.


                                  Zen tem volledig orgineel inorde aan’t zetten ook.
                                  En ooit zou ik nog graag nen cayman kopen om dagelijks met te rijden 😆 .( mag toch blijve dromen he)

                                    hier nog een fototje uit bouillon

                                  15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 458)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.