Ooit rijd ik met een Porsche… (even voorstellen)

Home Forum Stel jezelf even voor ! Ooit rijd ik met een Porsche… (even voorstellen)

• Maker
    Discussie
  • Dag beste forumleden,

Sinds een maand of 2 ben ik geregistreerd op porscheforum.be, tot nu toe echter heb ik enkel gelezen en niets gepost. Tijd om me toch even voor te stellen.

Mijn naam is Steven, binnen enkele dagen 32 jaar en ik woon in Gent.
    Een echte “petrol-head” kan je me niet noemen, maar ik heb wel al van kleinsaf een gezonde interesse voor mooie (sport)wagens. De liefde specifiek voor Porsche is er gekomen toen ik ergens rond mijn tiende een groot boek kreeg over Porsche met daarin heel veel foto’s van heel veel tot de verbeelding sprekende P’tjes (356, 911, 907, 959,…). Door de jaren is de aantrekkingskracht alleen maar groter geworden, ook omdat Porsche mij de meest toegankelijke manier lijkt om met een brok echte sportwagen-geschiedenis rond te rijden.

De bedoeling is eigenlijk altijd geweest om ergens tijdens mijn midlife-crisis een P aan te kopen maar ik begin nogal ongeduldig te worden. Het feit dat ik geregeld in de Lotus Elise van mijn broer mag toeren, en de Subaru Impreza WRX van mijn andere broer, zal daar ook wel voor iets tussen zitten :coolness:
    Het bloed kruipt waar het niet gaan kan…

De laatste tijd ben ik me dus gaan verdiepen in het aanschaffen van een droomwagen. Oorspronkelijk was ik eerst in de markt voor een 996 C4S (zie mijn username :mrgreen: )als echte Daily Driver, maar de aanschaf van een mooi stukje België samen met mijn vriendin, én de taksen en aanschafprijs van een deftige C4S hebben mij toch van idee doen veranderen.

Nu ga ik dus op zoek naar een 911 van de jaren tachtig. Uiteindelijk is de ‘zuivere 911’ lijn nog steeds de mooiste! Bedoeling is wel ook deze als ‘dagdagelijkse’ auto te gebruiken, met de kanttekening dat ik mijn huidige wagen ook maximaal 3 keer per week uithaal. Ik ben nogal fervent fietser en openbaar vervoer gebruiker (ik zie nu al de forumleden voor me die volop de :bounce: aanzoeken :D).

Nu zal de zoektocht de komende maanden in een iets hogere versnelling gaan, dus jullie komen me binnenkort wel eens tegen in het ‘Porsche mening forum’ en andere draadjes.

Grtz,
    Steven

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
    • 😀 welkom, ik bied u mijn 996 aan

Steven een aankoopkeuring bij een Opc kan je steeds laten uitvoeren .De wagen wordt op een 111-punten gecontroleerd .
        Het zal er een beetje van afhangen waar de wagen staat waar je de keuring laat uitvoeren .
        Ik denk dat een eigenaar die in Luik woont liever zal hebben dat je naar Penders gaat dan bij Carrera Motors in Latem .
        De prijs is bij mijn weten lager dan 299 euro !

Allemaal heel fel bedankt voor het warme welkom en de complimenten 😀

Kleine status-update:

– Carrera 3.2 zal mijn voorkeur genieten in de zoektocht (heb al wat gelezen, wat youtube gezien, wat andere forums bezocht)
          – vreemd genoeg (vele echte “Porschisten” zullen niet akkoord zijn) ben ik wel te vinden voor 911’jes die omgebouwd zijn naar 964 look -> zijn vanzelfsprekend goedkoper dan originele, en het lijkt me dat eens je in de auto zit je uiteindelijk nog steeds met een 3.2 aan het rijden bent. Zijn er technische nadelen verbonden aan zo’n ombouw? (is puur esthetisch natuurlijk: bumpers, skirts, spiegels)
          – sowieso ben ik van plan om op de wagen die me een valabele kandidaat lijkt een aankoopkeuring bij een officiële Porsche-garage te laten doen. Op de Nederlandse site van Porsche heb ik gezien dat dit 299€ kosten op vrij korte termijn geboekt kan worden. Echter heb ik nog geen info gevonden wat betreft België: wordt dit hier ook uitgevoerd bij de Porsche-dealers, zelfde prijs, …? Ongetwijfeld kunnen forumleden mij hier meer info over geven 8)

Welkom streekgenoot ,Ik woonde vroeger ook in Gent(brugge)mooie voorstelling :up: Veel succes bij je zoeken naar een geschikte *porsche .

Hartelijke welkom Steven, als we moeten helpen zoeken , laat dan maar een kreet, ik zoef ook regelmatig rond in de buurt van Gent
              :salut:

Welkom Steven en veel plezier hier :up:

Van harte welkom op dit gezellige en informatieve forum . :applaus:
                  Veel succes met je zoektocht en we zijn benieuwd wat het zal worden . 😉

Welkom en succes met de zoektocht :up:

Vind jezelf vooral een goeie. Drama en geluk liggen dicht bij elkaar in 911 land … Succes! 😛

hey
                        steven welkom
                        ieder zijn type Porsche
                        maar ik val ook op de oude 911
                        jaren tachtig .
                        sucses met je zoektocht
                        :applaus: :drink:

Nu ga ik dus op zoek naar een 911 van de jaren tachtig. Bedoeling is wel ook deze als ‘dagdagelijkse’ auto te gebruiken

:drink: Doe ik ook. Koop wel een goeie, daar heb je het minst mee. 😉

welkom en veel plezier in het zoeken voor de ideale porsche voor u

Welkom hier Gentenaar,
                              Leuke voorstelling en een sappige midlife crisis. Eentje om van te smullen.
                              Eigenlijk is de toekomst van Porsche al lang verzekerd met al die jonge snaken die gaan *porsche :driver:
                              Vergeet echter niet : zoeken is OOK genieten.
                              ciao,
                              Luc

Welkom! :first:

ik denk dan vooral aan een 996 van na ’02 met de 320pk motor. Biv ligt nog iets hoger maar voor een 964 van 91 betaal je nog steeds een dikke 1000euro hoor!!!! Dus die paar honderd op een 996 vallen dan weeral super mee, zeker dat je met een porsche kan rijden die effe een goede 10jaar jonger is….

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.