Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche Crash Foto’s › Ook aan de beurt…
- Dit onderwerp bevat 98 reacties, 21 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 3 maanden geleden door Audiotronics.
-
MakerDiscussie
-
12 juni 2008 om 00:32
Daarnet ook ongelukje gehad.
Reed aan 70 op een mevrouw die me niet gezien had toen ze
de parkeerplaats verliet… 🙁Spoorstang is krom en wiel staat ietsje meer naar achteren.
Deur heeft zich ook gezet en zijlijst staat ook geplooid…Al een geluk dat we beide niets hadden.
Groetjes,
-
MakerDiscussie
-
Wat RSR zegt is een gekend probleem. Zelf ken ik verschillende mechaniekers die in de dag werkzaam zijn in een VW/Audi garage en ‘s avonds en weekends thuis of in een schuur bijklussen. Sommigen gaan zo ver dat ze onderdelen “lenen” bij hun werkgever. In het beste geval heben die een zelfstandig bijberoep. Maar in de caraudiosector is dat even erg. Wij vragen 40 EURO/uur BTW in voor montages en in de buurt alleen al zitten er drie die werken tegen 10 a 15 EURO/uur (zonder factuur). Kun je gewoon niets tegen doen.
Een tiental jaren geleden ook eens een 928 S4 in Duitsland gekocht als particulier. In België naar de douane en een garage heeft met Z-platen naar de keuring geweest. Nooit ingeschreven maar als vervangwagen rond gereden (maandelijks groen papier van de verzekering, toen mocht dat nog). Ook na een dik jaar rekening van DIV met rijbelasting te betalen. Brief terug dat de wagen op een trailer naar België was gekomen en nooit op de Belgische wegen had gereden en was in orde (of toch nooit iets meer van gehoord 😆 )
Heb mezelf iets nieuws aangeschaft voor ondertussen 🙂
Verleden weekend eerste meeting mee gereden na een weekje werk…Vermits de celica dus nog steeds niet verkocht is, en ik ook niet
van plan ben om deze aan een dumpprijs te verkopen,
en ik van het geld van de porsche+verzekering geen nieuwe
elfer kon kopen en de plannen voor een boxster dus ook even in
de ijskast konden…Dus terug naar waar het allemaal begon en best of both worlds combined 😀
Greeetyzzz Hellie
[quote=”AutosDekens”:1owfs8ak]Ik vind dit op zich geen slechte maatregel… alleen moeten ze bij invoer een onderscheid maken of het gaat om een rijdend voertuig of dat je een wrak koopt dat niet onmiddellijk of nooit meer de baan op kan…
[/quote]Meestal als je een wagen koopt in Duitsland bij een handelaar staat er op dat het om een “BAstlerfehrzeug” gaat .
Zo ontkomen ze aan de verplichte garantie . Zelfde truukje zoals de handelaars hier wagens verkopen “In opdracht van een klant” .
In beide gevallen is de realiteit volledig anders , maar willen ze zelf safe spelenDit zijn beloften die ik al weet van in 1998 en er komt nog steeds geen einde aan, zoals ook het zwart werk thuis aan auto’s, als ze er 2 op een week doen OK maar als ze er elke dag een herstellen en ook de carrosserie werken en banden die ze verkopen is echt een ramp. Soms nemen ze klanten af van hun werkgever zoals eentje hier verder die werkt bij VW en na 17u en op zaterdag staan daar een pak wagens die hij van zijn baas heeft afgenomen. Nu soms vragen ze een bijberoep aan en dan geven ze 5000 euro aan en de rest zo in de zak. Ik heb daar geen probleem mee maar dan moeten ze in orde zijn met alle zaken zoals ik bv. milieu, taxen, BTW, RSZ, Tax op werkvloer enzo.
Luc
[quote=”mcklusky”:2xha26fp][quote=”AutosDekens”:2xha26fp]
Als ze nu hier in België nog zo een manier vinden om de zwarthandelaars tegen te gaan dan zouden we al een heel pak verder staan, dan zou er eindelijk iets goed gebeuren in dit apenland![/quote]Daar hebben ze thans regeltjes genoeg voor hoor, en bij mijn weten moet je toch een diploma of attest hebben om dat te mogen doen ?
Enfin, via via heb ik vernomen dat ze daar vanaf 2009 serieus grote kuis in gaan houden.[/quote]
Dat is het nu juist… ne zwarthandelaar heeft meestal geen diploma en wil gewoon zoveel mogelijk geld verdienen…
Je moet maar eens rond kijken op het net hoe vaak dezelfde verkopers opduiken, steeds met een andere auto in de aanbieding… kom zelf vaak genoeg dezelfde aanbieders tegen waarvan ik weet dat het allesbehalve officieel is… altijd mooi verhaaltje er rond, redelijke prijs want ze moeten toch niks afgeven aan de belastingen. Sommigen durven zich zelfs voor doen als specialist terwijl ze niet in orde zijn, ocharme die kopers, als er iets gebeurt moeten ze niet hopen op garantie of wat dan ook…
Ik hoop dat je gelijk hebt dat ze er vanaf 2009 grote kuis in gaan houden want het wordt hoog tijd![quote=”AutosDekens”:5b3c4bvi]
Als ze nu hier in België nog zo een manier vinden om de zwarthandelaars tegen te gaan dan zouden we al een heel pak verder staan, dan zou er eindelijk iets goed gebeuren in dit apenland![/quote]Daar hebben ze thans regeltjes genoeg voor hoor, en bij mijn weten moet je toch een diploma of attest hebben om dat te mogen doen ?
Enfin, via via heb ik vernomen dat ze daar vanaf 2009 serieus grote kuis in gaan houden.
Als ze nu hier in België nog zo een manier vinden om de zwarthandelaars tegen te gaan dan zouden we al een heel pak verder staan, dan zou er eindelijk iets goed gebeuren in dit apenland!
daar ben ik het mee eens
en een degelijke technisch examen laten afleggen voor vakbekwaamheid ❗
der zijnnder zoveeel die kopen en verkopen effe de spons der over motor afstomen wat routex der tegen en dan voor aan het straat zonder keuring en zonder garantie wel de zakken vol problemen dan steken ze hun handen in de lucht
op die manier kan iedereen centen verdienen maar een auto degelijk in orde afleveren ?????
en dan moet je als officiele garagist der maar tegen concureren
[quote=”mcklusky”:3nsjj2wx]
ik heb iets soortgelijks aan de hand gehad, jaren geleden een wagen in duitsland gekocht, daar uitgevoerd op mijn naam, echter nooit ingevoerd in belgie of ingeschreven, ruim 4 jaar later kreeg ik telefoon van iemand bij DIV, dat ik invoertaksen moest betalen en kunnen aantonen dat de wagen geldig ingeschreven en verzekerd was.
Ik heb de brave madam toen verteld dat ik die wagen als wrak gekocht had voor onderdelen (motor en bak) en de rest in onderdelen had verkocht, ik moest dit op papier zetten en naar hen sturen en heb er daarna niets meer van gehoord…[/quote]Ik vind dit op zich geen slechte maatregel… alleen moeten ze bij invoer een onderscheid maken of het gaat om een rijdend voertuig of dat je een wrak koopt dat niet onmiddellijk of nooit meer de baan op kan…
Als ze nu hier in België nog zo een manier vinden om de zwarthandelaars tegen te gaan dan zouden we al een heel pak verder staan, dan zou er eindelijk iets goed gebeuren in dit apenland!
[quote=”Setakira”:2qk7px8x]
Hoe doen deze dat dan of is dit weer een voorbeeld van positieve discrimatie (wat voor mij gelijk staat aan racisme)[/quote]Het antwoord is imo terug te vinden in je vraag…
vive la belgique !
ik heb iets soortgelijks aan de hand gehad, jaren geleden een wagen in duitsland gekocht, daar uitgevoerd op mijn naam, echter nooit ingevoerd in belgie of ingeschreven, ruim 4 jaar later kreeg ik telefoon van iemand bij DIV, dat ik invoertaksen moest betalen en kunnen aantonen dat de wagen geldig ingeschreven en verzekerd was.
Ik heb de brave madam toen verteld dat ik die wagen als wrak gekocht had voor onderdelen (motor en bak) en de rest in onderdelen had verkocht, ik moest dit op papier zetten en naar hen sturen en heb er daarna niets meer van gehoord…Valt wel op dat het hier om een Porsche gaat waar de verzekering van werd gestopt maar men de wagen ingeschreven houdt om de nummerplaat te kunnen houden voor op volgende wagen (veronderstel ik) en de dag nadien je al bericht krijgt dat de flikken zullen langskomen en dat terwijl er 20000 kleine wagens rondrijden (of misschien zelfs meer) zonder verzekering 🙄
Hoe doen deze dat dan of is dit weer een voorbeeld van positieve discrimatie (wat voor mij gelijk staat aan racisme)Dan is het logisch… een ingeschreven wagen zonder verzekering kan niet hé.
Gewoon de goedkoopste oldtimersverzekering nemen of je platen binnenbrengen.[quote=”stefx911″:14rz2do9]Dan is hij nog ingeschreven en hangen er nog platen op?[/quote]
Jup 😉
speciaal gedaan omda’t oldtimerplaten zijn zonder een O op 😉jup, uw wagen beschikt niet meer over een verzekering,
gelieve binnen de maand te antwoorden of er staat ne flik
aan uw deur 😆
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.